(GTT) Wie heeft er hier een turbo timer?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Daaf (Davy)

Heeft er iemand een turbo timer (gevalletje waarmee je motor blijft draaien nadat je het contact hebt uitgezet) op zijn GTT zitten en wat zijn de ervaringen hiermee.

Duur? en is aansluiten een beetje te doen?
red_Turbo

dit is toch te maken door middel van die ventilator die nog 30 sec blijft blazen.

er zijn hier inderdaad wel een paar die dit hebben.
-Ray-
Contacteer:

ja ja ja ja ja

ik ik ik ik :D

heb ik aangesloten via me clifford alarm, via een van de vrije kanalen. motor blijft 90 seconden lopen en slaat dan vanzelf uit. is wel lachen, auto neerzetten, knopje indrukken, uitstappen, *tsjiep tsjiep*, deuren dicht en weglopen. motor draait nog, en dan de mensen stom zien kijken. :lol:

heel decadent.
Immer wieder die verdammte Holländer
Stefijn

Klinkt goed :)
red_Turbo schreef:dit is toch te maken door middel van die ventilator die nog 30 sec blijft blazen.

er zijn hier inderdaad wel een paar die dit hebben.

Dat is niet de ventilator die hier bedoeld wordt.
Chrisv

Hoe is dit te maken en waar kun je zoiets kopen? Is daar ergens info over te vinden?
some people are alive only because it's illegal to kill them
-Ray-
Contacteer:

het is een kwestie van je contact overnemen voor een bepaalde tijd, relaisschakeling en een tijdmodule heb je dus nodig.

voor de betere doe het zelvert :)
Chrisv

-Ray- schreef:het is een kwestie van je contact overnemen voor een bepaalde tijd, relaisschakeling en een tijdmodule heb je dus nodig.

voor de betere doe het zelvert :)
Is dit moeilijk zelf aan te sluiten? Ben niet echt een expert qua elektrische dingen :lol:
Daaf (Davy)

Chrisv schreef:Hoe is dit te maken en waar kun je zoiets kopen? Is daar ergens info over te vinden?
Kopen....Gtreddy, HKS en BLITZ make die dingen'
'
Zie fototje, vaak met allerlei extra snufjes, zoals voltmeter, boostmeter, automatische timer functie (ding berekent zelf hoe lang hij moet nadraaien aan de hand van gebruik) etc. Kost ongeveer 80 eurotjes.

[img]http://www.valley.ne.jp/~sirogane/2614a.jpg[/img]
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

sorry ik vind dat altijd maar ENG .
ik weet zeker dat ik net zolang bij mijn auto blijf staan tot dat mijn motor uitgaat . dus tja als ik dan toch 90 sec wacht dan maar zonder timmer .
Turbo Marco

Daaf (Davy) schreef:
Chrisv schreef:Hoe is dit te maken en waar kun je zoiets kopen? Is daar ergens info over te vinden?
'
Zie fototje, vaak met allerlei extra snufjes, zoals voltmeter, boostmeter, automatische timer functie (ding berekent zelf hoe lang hij moet nadraaien aan de hand van gebruik) etc. Kost ongeveer 80 eurotjes.

En waar zijn deze apparaatjes te koop?? :)
Daaf (Davy)

Turbo Marco schreef:En waar zijn deze apparaatjes te koop?? :)
Gewoon effe zoeken op I-net. Ebay staan ze ook
Marcel B.

-Ray- schreef: heel decadent.
Begint ie weer met die moeilijke woorden :)
Don't walk the grass... smoke it
Riël
Über-Spammer

Berekenen hoe lang die naadraait? Zit toch geen verschil in hoe lang de turbo uitspint of niet? Of je nu kort of lang geplankt hebt... ik vind 't maar nix mijn auto laten lopen als ik er niet bij ben...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
RO 16v

Daaf (Davy) schreef:
'

Zeer handig apparaatje, heb er ook zo een in de GTR zitten. :)
RO 16v

Daaf (Davy) schreef:
Turbo Marco schreef:En waar zijn deze apparaatjes te koop?? :)
Gewoon effe zoeken op I-net. Ebay staan ze ook
Total Car Concept en Hyperformance Tuning leveren ze ook, die van Apexi staat het hoogst aangeschreven.
Riël
Über-Spammer

Dit lijkt mij doelmatiger en veiliger en makkelijker:

Ik ben op excursie geweest naar Jason Turboworld, en gister op de tnm had ik het over Turbo Nasmering Systeem. Ik heb thuis nog een folder gevonden, dit is het.

[heb geen plaatje meer]

De prijs van het Turbo Nasmerings Systeem bij Turboworld is 175 eur ex.

De werking is dat onder het rijden het vaatje gevuld wordt met olie, zodra de pomp ophoudt perst deze de olie gedurende een tijdje door de turbo, zodat nadraaien in principe overbodig wordt en je altijd zekerheid hebt van een goede nasmering!

Je kan het beste TurboWorld even emailen denk ik op info@turboworld.nl of bel 033 2570607

Ik hoop dat dit soort interessante reclame wel toegestaan is?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-Ray-
Contacteer:

jochem de haas schreef:sorry ik vind dat altijd maar ENG .
ik weet zeker dat ik net zolang bij mijn auto blijf staan tot dat mijn motor uitgaat . dus tja als ik dan toch 90 sec wacht dan maar zonder timmer .
ik kijk ook altijd ff hoor ;) toch (stiekem)
tyberium
Contacteer:

Je kunt ze zelf ook maken. Ik heb een zelfgemaakt met Conrad printplaatje. paar weestandjes er op en afstellen met potmetertje..ik laat m 1,5 minuut nalopen. Werkt goed. Auto kan gewoon op slot. Zit tussen contactslot. Ik wil nog wel zo'n een orginele kopen..lijkt wel wat stoerder en veiliger. Deze is niet goed afgezekerd (volle startvermogen gaat er geloof ik ook door heen).
Chrisv

tyberium schreef:Je kunt ze zelf ook maken. Ik heb een zelfgemaakt met Conrad printplaatje. paar weestandjes er op en afstellen met potmetertje..ik laat m 1,5 minuut nalopen. Werkt goed. Auto kan gewoon op slot. Zit tussen contactslot. Ik wil nog wel zo'n een orginele kopen..lijkt wel wat stoerder en veiliger. Deze is niet goed afgezekerd (volle startvermogen gaat er geloof ik ook door heen).
Lijkt me wel leuk om dit ook te gaan maken. Kun je me vertellen welk printplaatje ik dan moet bestellen en of het moeilijk is aan te sluiten en vooral hoe het aangesloten moet worden.
Goof

Chrisv schreef:Is daar ergens info over te vinden?
Blitz heeft sowieso een hoop :p-producten; timers, dumpvalves, uitlaten, etc.
Check hun site http://www.blitz.co.jp/en als je Japans niet zo is http://www.blitz-uk.co.uk/

Collega heeft een Blitz-uitlaat van voor naar achter onder z'n 200SX. Errug dik formaat groenteblik, hoop lage herrie en vlammen :D:D:D
Plaats reactie