B&Y's new GTT project!

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Benny_R

Ik ben dus bezig (moet nog beginnen) met een nieuwe gtt te bouwen. Wou in dit topic eff mun voortgang en mun vraagjes posten!

Wish me luck! :wink:

Vraag nr 1:

Hoe sterk zijn die glasvezel matjes? Ben van plan om ergens bij een lasboer een lege pijp te laten lassen en die met 2 dikke sierstukken door mun achterbumper uit laten komen. Ik wil de standaard achterbumper hiervoor gebruiken om 2 redenen:

1-GOEDKOOP
2-Beetje originele look vind ik mooi

Nu wil ik dus die horizntale lijnen eruit halen. Ik vind alleen dat dit erg weinig ruimte is is misschien iets van 10 cm hoog.Past niet echt een dikke pijp door.(op een mooie manier) wil graag dat dit 20 wordt! D8 ik dus: Als ik gewoon de onderkant er vanaf slijp en iets ertussen zet glasvezelmatje dus!
Ik weet alleen niet hoe sterk dat dit spul is niet dat bij een klein tikje mun halve bumper ergens op de weg ligt. Zat ook te denken aan een stuk plaat en afwerken met plamuur. Maar weet niet hoe dit zit i.v.m. uitzetten door warmte enz. gaat misschien de lak scheuren.
Riël
Über-Spammer

Gewoon verstevigen. VOor mijn part wat ijzerdraad ofzo. En succes met 't projectje! Je weet me wel te bereiken als 't je nodig lijkt ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Benny_R

Riël schreef:Gewoon verstevigen. VOor mijn part wat ijzerdraad ofzo. En succes met 't projectje! Je weet me wel te bereiken als 't je nodig lijkt ;)
hoe bedoel je? hoe ga je die ijzerdraad daarop aanbrengen? 1st een matje glasvezel en dan wat draadjes daarop leggen en laten drogen?

En ja ik weet je inderdaad te vinden! :wink:
Tom
Moderator
Car: MB

glasvezel is enorm sterk als je goed verwerkt hebt. Bekijk de structuur eens van je originele bumper en skirts, dat is ook een soort van glasvezel.

En nog iets, was je van plan vaak met je achterkant ergens tegen aan te rijden dan :p
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Benny_R

Dus sterk genoeg is het. Maar houd het de delen ook bij elkaar? Plakt het genoeg om ervoor de zorgen dat dit niet los scheurt? dan kan je natuurlijk opnieuw naar de spuitert. :(
En nog iets, was je van plan vaak met je achterkant ergens tegen aan te rijden dan
Nee vandaag niet. Maar een drempletje :-* is al snel over het hoofd gezien! :(
Tom
Moderator

wat moet je bij mekaar houden dan?? Als ik het goed begrijp wil je een gat in je originele bumper zagen en die dan afwerken met polyester. Dat lijkt me geen probleem
Tom
Moderator

zoiets als op die linkse GTT op de foto (auto van Edwin) ??

[img]http://www.renault-tuning.nl/artikelen/dulmen02/8.JPG[/img]
Benny_R

Tom schreef:wat moet je bij mekaar houden dan?? Als ik het goed begrijp wil je een gat in je originele bumper zagen en die dan afwerken met polyester. Dat lijkt me geen probleem
Ik maak eff een tekeningetje eff kijke of de digitale camera werkt... batterijevreter dat kutding.

Ik dacht namelijk dat dat stuk waar die ribbels op zitten niet hoog genoeg is voor een paar dikke pijpen uit te laten komen. daarom wou ik de zijkant doorzagen en er iets tussen zetten. Dan wordt de hoogte van dat gat groter. Maar begin te twijfelen of er niet zo ook een dikke uitlaat uit kan komen. Anders maar 2 brede platte dat lijkt me ook vet.
Benny_R

Heb dat enuh tekeningetje nog altijd niet gemaakt maaja heb er nu een van het stuk staal dat in mun achterklep gelast moet worden. heb de maten iets ruimer genomen zodat ik allus zelf mooi met de dremel precies op maat kan maken.

Kan ik met dit tekeningetje naar de 1ste de beste man van staal gaan en dan maakt ie me dit eff? of hoe gaat dat? En wat zou zoiets nou kosten?

Tekening:
http://members.home.nl/renkens/Pics/Afmetingen.doc

kon het niet netjes in een jpg-je krijgen dus dan mar eff un doc bestand.
Benny_R

Niemand un idee wat zoiets kost? of waar ik in limburg zoiets kan krijgen?
Daaf (Davy)

Benny_R

MMMM dit is ook wel ERUG bruut moet ik zeggen!
Tom
Moderator

dit is idd erg strak. dit vind ik wel een mooie manier om je originele bumper op te leuken
Ivo
Über-Spammer

Met dank aan de Clio V6

:lol:
-Ray-
Contacteer:

hee verrek zo'n linkerachterlicht heb ik ook :D
Immer wieder die verdammte Holländer
Benny_R

eff vraag:

Hoeveel van die glasvezel lagen moet ik op mun bumper plakken om een scheur weg te werken?

wil eigenlijk nu begginnen dus... ga maar al wat schuren dan kijk ik zo of iemand het antwoord al heeft...
Tom
Moderator

ik denk net zoveel totdat de scheur weg is :wink: . Zorg gewoon dat het netjes wordt zou ik zeggen en probeer wat. Ik denk wel dat je beter twee (of meer) dunne lagen kunt doen dan 1 dikke
Benny_R

Tom schreef:ik denk net zoveel totdat de scheur weg is :wink: . Zorg gewoon dat het netjes wordt zou ik zeggen en probeer wat. Ik denk wel dat je beter twee (of meer) dunne lagen kunt doen dan 1 dikke
Ik bedoel het matje niet de plamuur :wink:
dat ik die moet vullen toet dat die scheur weg is vat ik wel... :D
Tom
Moderator

ik denk dat 1 matje in veel gevallen wel voldoende zal zijn
Benny_R

kee thanx!
Benny_R

heb het gat/de scheur dicht gemaakt. Eitje moet ik zeggen. Alleen zie ik nu pas dat er ook dunne glasvezel matjes bij zitten. Ik heb die geweven dikkere gebruikt (merk: motip) Iemand un idee wat wat het verschil in funcite is? volgens mij is deze wat ik gebruikt heb voor echt flinke gaten ofzo maaja das dan pech hebben... als het der maar goed uit ziet niet?

Alleen nog eff de voorkant plamuren maar dat doe ik aan andere keer.

Nog un vraag: Waarvoor dient het kaapje aan de rechter kant van de bumper?

Als het een onzinnige functie heeft werk ik deze ook gelijk weg...

Dat gat van de trekhaak laat ik maar fijn zitten. Blijft toch een GTT he! :wink:
red_Turbo

zit daar ook niet een haak achter?

die van mij is ook al dichtgeplamuurd, geen flauw idee wat er achter zit
Benny_R

Benny_R schreef: Nu wil ik dus die horizntale lijnen eruit halen. Ik vind alleen dat dit erg weinig ruimte is is misschien iets van 10 cm hoog.Past niet echt een dikke pijp door.(op een mooie manier) wil graag dat dit 20 wordt! D8 ik dus: Als ik gewoon de onderkant er vanaf slijp en iets ertussen zet glasvezelmatje dus!
Ik weet alleen niet hoe sterk dat dit spul is niet dat bij een klein tikje mun halve bumper ergens op de weg ligt. Zat ook te denken aan een stuk plaat en afwerken met plamuur. Maar weet niet hoe dit zit i.v.m. uitzetten door warmte enz. gaat misschien de lak scheuren.
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/163805/in ... rkant..jpg[/img]

Zie ik me hier toch +- wat ik wou doen en wat ik dus bedoelde. Deze heeft denk ik ook gewoon de bumper dwars doorgezaagd en er een stuk tussen gezet. IK wil dit maar dan met race-gaas i.p.v. Dicht.
Benny_R

Zo vorige week woensdag bij Maik(woofer) een carrosserie gehaald. (B.T.W. thanx, ook voor alle hulp) Nu kan het echte werk beginnen. Heb een aantal foto's gemaakt van de slechte plekken... is wat laswerk aan maar valt denk ik allumaal wel mee.

De bekende achtebumper ophanging:
[img]http://members.home.nl/renkens/Pics/newcar_0089.JPG[/img]
Andere kant:
[img]http://members.home.nl/renkens/Pics/newcar_0088.JPG[/img]
Voorkant rechts, overgang deur/motorkap(iets lastiger denk ik) :
[img]http://members.home.nl/renkens/Pics/newcar_0087.JPG[/img]
andere kant:
[img]http://members.home.nl/renkens/Pics/newcar_0086.JPG[/img]
en het meeste laswerk gaat waarschijnlijk hierin zitten. Rechter voorkant waarschijnlijk schade en beetje rechtgetimmerd waardoor veel is gaan roesten... :(
[img]http://members.home.nl/renkens/Pics/newcar_0084.JPG[/img]
zelfde van onder:
[img]http://members.home.nl/renkens/Pics/newcar_0083.JPG[/img]

Kortom Sittard en omgeving is voorlopig nog veilig :) , En over un jaartje een vette GTT rijker :D !
Benny_R

Owja aangezien ik de rechtervoorkant voor een redelijk gedeelte moet vervangen, heb ik een vraagje... In hoeverre is die rechtervoorkant gelijk aan die van een gewone r5? GTT's vindje niet veel op de sloop he. vandaar.
Tom
Moderator

de carroserie is van ieder 5je hetzelfde meen ik
Benny_R

relax dan ga ik me maar uns een haakse slijper kopen denk dat ik die wel nodig ga hebben! :lol: Zag er een op rustbuster.nl voor 20 euro meen ik bij de gamma enz. alleen vanaf 40. :( Het kutte van een nieuwe auto bouwen voor mij is dat ik niet alleen de kosten van de auto heb maar ook nog eens veel van het matriaal moet halen. Waarom krijgen mensen met een GTT niet meer studie finance? :D
Benny_R

Weer un vraagje, ben al bezig met de bumpers. Deze moet ik dadelijk in de grondlak zetten... Wat voor verf is aan te raden? Spuitplamuur? Proxy primer ofzoiets? Ook voor carrosserie enzo, als die gelast is oop een plek moet er ook gelijk een laag overheen dus welke moet ik daarvoor gebruiken?. Moet ik rekening houden met de lak die erna erop gepoten gaat worden? Weet nog niet waar ik dit laat doen dus aan diegene kan ik het nog niet vragen... En is het aan te raden om een gtt-tje te laten stralen? heb gehoord dat het plaatwerk te dun ervoor is... lijkt me niet toch? Kosten? weet zowieso al een bedrijf dat voor 1000 euro's een kever heeft gedaan. of is dit te veel?
Riël
Über-Spammer

Op intercarparts.nl zijn die delen die je nodig hebt aan de voorkant niet zo duur. Succes ermee hé, knutsel ze!
Benny_R

Jammer dat ze bij intercarparts.nl geen plaatwerk hebben van achter het zijscherm voor. Dat is bij bij niet helemaal goed meer aan 1 kant. Moet ik toch nog waarschijnlijk naar de sloop. Maar als dat deel bij alle 5jes hetzelfde is zal ik het wel kunnen vinden. Zijn er nog meer aanbieders van carrosserie onderdelen? Is inderdaad helemaal niet duur. Zo'n nieuw subframepje zou ook niet verkeerd zijn he! das wel duur trouwens. :( Heb jij der niet nog 1 liggen riël? Moet wel un goeie hebbuh he...

En dan zit ik nog met mun vraagjes over de grondlak? zie boven!
rubie

als het voor jou niet te ver is ,kan je van mij een hele nieuwe voorkant hebben van een donor,was nog in goede staat!

[img]http://users.skynet.be/fa036258/gtturbo/s8.jpg[/img]
Riël
Über-Spammer

Benny_R schreef:Jammer dat ze bij intercarparts.nl geen plaatwerk hebben van achter het zijscherm voor. Dat is bij bij niet helemaal goed meer aan 1 kant. Moet ik toch nog waarschijnlijk naar de sloop. Maar als dat deel bij alle 5jes hetzelfde is zal ik het wel kunnen vinden. Zijn er nog meer aanbieders van carrosserie onderdelen? Is inderdaad helemaal niet duur. Zo'n nieuw subframepje zou ook niet verkeerd zijn he! das wel duur trouwens. :( Heb jij der niet nog 1 liggen riël? Moet wel un goeie hebbuh he...

En dan zit ik nog met mun vraagjes over de grondlak? zie boven!
Kijk wilco en marco es lief aan, die hebben een gte staan om te strippen. Ik denk dat je daar ook veel mee kan wat onderdelen betreft.
Benny_R

Er zijn ook nog veel nderdelen van mijn oude gtt goed. Maar dat nieuwe plaatwerk kost toch bijna nix. Tenminste als ik voor 100 euro allus nieuw kan hebben lijkt me dat beter niet?

Als dat niet gaat laat zal ik inderdaad in andere auto's moeten gaan slijpen :p

Zal er binnenkort eens naar gaan kijken maar bedankt voor je aanbod rubie.

mzzls
Benny_R

tsja als ik allemaal nieuwe onderdelen pak is dat wel een stuk meer laswerk he? moet ik die onderdelen op zich lassen + aan mun auto vast lassen.

Een voorkant die ik van een andere 5 afhaal hoeft natuurlijk maar alleen aan de auto gelast te worden...

Wat zou het beste eindresultaat leveren?
Riël
Über-Spammer

Zo weinig mogelijk van de auto AFhalen, beter erbij lassen.
Plaats reactie