Ik heb me een 3 tal weken een pracht van een gloednieuwe Twingo Helios 16V aangeschaft. De wagen heeft nu een 1000 km, hij rijdt zaaalig vlot maar ik zit met een probleempje dat me zorgen baart. De motor tikt. Ik ben vorige week naar de garage geweest omwille van de garantie, ik vroeg wat het probleem kon zijn, het antwoord was: "dat is normaal, elke 16V heeft een pomp die bepaalde gassen afvloeit en het is die pomp wat het tikkende geluid maakt."
Nu is mijn vraag: proberen ze me daar iets wijs te maken of hebben ze gelijk? ik vind dat de wagen nogal veel geluid maakt, het getik wordt trouwens erger naarmate de temperatuur van de motor stijgt.
Kan iemand me asjeblieft wat advies geven, ik heb 2 jaar garantie maar als hij binnen 3 maanden stuk springt kunnen ze de garantie betwisten, zeggen ze dat ik hem zelf heb stuk gereden. Als jullie dat getik bij een nieuwe wagen niet vertrouwen, zeg het me dan, dan ga ik er mee verder. Ik vind het alvast niet echt normaal voor een 1.2 16V, het is alsof ik een motor heb van 7 jaar oud, ik dacht dat die dingen zacht en sportief zouden brommen. Trouwens, bij stationair draaien is hij ook niet echt stil.
Alvast bedankt voor de moeite, ik hoop dat jullie me enig advies kunnen geven.
tikkende motor van een nieuwe twingo, help !!!
goeiedag.. stel je eerst even voor door hierop te klikken http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... 48#1242248
2 weekies terug kreeg ik van de renaultdealer een leenauto mee ivm een reparatie aan mijn eigen auto..
dit was ook een splinternieuwe twingo 16v.. inderdaad een pokke herie.. het is blijkbaar normaal maar vind het nergens op slaan..
2 weekies terug kreeg ik van de renaultdealer een leenauto mee ivm een reparatie aan mijn eigen auto..
dit was ook een splinternieuwe twingo 16v.. inderdaad een pokke herie.. het is blijkbaar normaal maar vind het nergens op slaan..
-
- Moderator
- Car: Megane

Zo, ik heb mezelf voorgesteld bij "wie is wie".
Dus jij kreeg bij die twingo ook een tikkend geluid, ook als de motor warm was?
Ik weet echt niet wat ik ervan moet denken, iemand anders nog advies?
[/url]
Dus jij kreeg bij die twingo ook een tikkend geluid, ook als de motor warm was?
Ik weet echt niet wat ik ervan moet denken, iemand anders nog advies?
[/url]