Afstandsbediening voor deurvergrendeling

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Ron
Contacteer:

Nu heb ik een Kangoo, en die heeft weer infra-rood afstandbediende deurvergrendeling.
Zender is in de sleutel, ontvanger in console tegen het dak. Maar de bende werkte steeds moeilijker, en toen niet meer.
Batterijtjes vervangen, goed schoongemaakt, controlelampje op sleutel knippert.
Ontvanger in dak tot z'n verst gedemonteerd, schoongemaakt en weer gemonteerd.
Zelfs vlak ervoor werkt het niet.
Hoe kom ik er nou achter wat niet functioneert?
Dat lampje in de sleutel is voor de batterijtjes in de sleutel, maar hoe weet ik of dat ding überhaupt nog wel zendt?
Ik mik hem net op de TV maar die geeft geen reactie-lampje. Mijn palm-top met infra-rood-geheugen-leer-programmaatje doet ook niets, maar wellicht zit dat allemaal in een andere frequentie van het infra rood.

Wie weet hoe die zooi werkt en hoe ik iets kan testen of meten?
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Wat gebeurd er als je de sleutel in het contact doet en dan op de knop drukt? Ik heb geen idee of het bij een Renault ook helpt, maar bij een Opel in ieder geval wel. Dan reset hij de boel of iets dergelijks.
Anonymous

probeer anders het lampjes eens te vervangen
Ron
Contacteer:

Je bedoelt een nieuw infra-rood lampje?
Wellicht, maar ik wil eerst zeker weten door te testen en ik weet niet hoe dat kan.
Dat activeren met de sleutel in het slot bleek ook niet te helpen.
Bart V

Je kan infrarood licht ZIEN door een video camera of webcam o.i.d Hou je sleutel er maar voor, en je zal zien dat het werkt. Je ziet dan de infrarood led lichtblauw knipperen.

Maar ik denk niet dat het aan je sleutel licht, op mn werk hebben we ook een Kangoo, en daarvan is hij ook gaar, hij is toen vervangen, en nu is hij weer gaar. Dus het licht aan de ontvanger die steeds stuk gaat. De sleutel was prima inelkgeval.

Gr Bart
Marcel (mlg)
Contacteer:

Bij de kangoo sleutels laat het schakelaartje vaak los van de print :(
Als je de sleutel open maak ligt hij er meestal los in , of zit aan 1 kant nog maar vast.
Je kan hem dan wel weer vast solderen.

De ontvangers gaan niet zo heel gauw stuk .
Ron
Contacteer:

Dat met die webcam was een goed idee. Ik weet nu dat het aan de ontvanger moet liggen want ik zag dat mijn sleutel inderdaad blauwig licht produceert.
Mooi dan. En hoe test ik de ontvanger? Of moet ik dat maar gelijk nieuw gaan kopen bij Ome Renault? Zit er in de auto niet ergens een stekkertje of zo wat los kan zitten? Ik weet dat er niet veel Kangoo-openslopers hier rondsurfen maar het gaat om het principe.
Wie ervaring heeft en het weet mag het zeggen.
Tom
Moderator
Car: MB

dit is natuurlijk ook wel een mooie reden om een alarmpje te nemen (al dan niet goedkoop). Je krijgt er een aantal functies bij en bovendien heb je een RF gestuurde AB

Mijn ervaringen met de kango sleutels zijn ook niet al te best. Dan werkte die van mijn GTT vaak nog beter !!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie