Waar halen jullie de kennis vandaan???
Ik wil dat dus echt niet door een erkend bedrijf laten doen, want dat gaat me een bal duiten kosten. Daarom wil ik het zelf doen, maar hoor net al dat als je plaatwerk moet gaan vervangen je dat beter niet zelf kan doen enzo, en spuiten ook niet, dus moet je hem wel naar een bedrijf brengen om het daar te laten doen... 

Als ik later groot ben, wil ik een R5 GTX, GTE of GT Turbo... wie doet er 1 gratis weg???
Kies een model, koop de bijbehorende Haynes manual, lees van voor tot achter, koop een berg gereedschap (echt waar, dat gaat je zoveel tijd en ergenis schelen!!!)...en dan gewoon beginnen 
Mijn eerste ervaring met auto-knutselen was het verwisselen van het motorblok van de R5 van mijn broertje, nu ruim een half jaar geleden. Een beetje handigheid, technisch inzicht en logisch nadenken bleek genoeg om deze klus in twee dagen zonder problemen tot een goed eind te brengen.
Daarna het vastgelopen blok helemaal uitelkaar gehaald, en dan blijkt dat het eigenlijk allemaal heel makkelijk is
Dus toen maar meteen voor weinig geld een GTT met een lekke koppakking gekocht, en die ben ik nu al een hele tijd weer netjes aan het maken. Budget is erg beperkt, dus het duurt allemaal even. Maar echt een leuke hobby hoor
En mocht de GTT ooit klaar zijn, dan heb ik al een R15 klaar staan die ik samen met een vriend ga restaureren. Dat is dan de volgende stap, lassen, spuiten, het echte werk

Mijn eerste ervaring met auto-knutselen was het verwisselen van het motorblok van de R5 van mijn broertje, nu ruim een half jaar geleden. Een beetje handigheid, technisch inzicht en logisch nadenken bleek genoeg om deze klus in twee dagen zonder problemen tot een goed eind te brengen.
Daarna het vastgelopen blok helemaal uitelkaar gehaald, en dan blijkt dat het eigenlijk allemaal heel makkelijk is

Dus toen maar meteen voor weinig geld een GTT met een lekke koppakking gekocht, en die ben ik nu al een hele tijd weer netjes aan het maken. Budget is erg beperkt, dus het duurt allemaal even. Maar echt een leuke hobby hoor

En mocht de GTT ooit klaar zijn, dan heb ik al een R15 klaar staan die ik samen met een vriend ga restaureren. Dat is dan de volgende stap, lassen, spuiten, het echte werk

-
Wat er in kan kan er uit en weer in 

Wij houden altijd wat overkevinb schreef:Een gouden tip is, kijk goed hoe je iets uit elkander haalt, dan krijg je het zo weer in mekaar!

Mijn kennis of eigenlijk geen kennis maar wel lullen komt bij pappie vandaan

Hij doet al het werk en ik hou schone handen

Ik wist eigenlijk een paar maanden geleden toen ik een gtt kreeg niet eens uns waar de turbo zat.
je moet gewoon allus lezen wat er te lezen valt over die dingen. Ben echt geen automonteur! Nu zit ik ook met een compleet kale carrosserie, maar ben er van overtuigd dat het gaat lukken. Als je een beetje logisch denkt lukt dat denk ik ook wel. Gewoon doen eigenlijk. Ik houd voor de lol een exel bestandje bij waarin staat hoeveel ik aan mun nieuwe auto heb uitgegeven tot nu toe: 190 euro
(overschrijven auto + ophalen ervan) Verw8 dat ikheb binnen 3/4 jaar aant rije heb. en af issie natuurlijk nooit! 

Ik heb gewoon geen kennis, kan ook 
Nee maar kmoet zeggen dat ik een jaar geleden helemaal geen drol er vanaf wist, en nu een klein beetje dus er zit vooruitgang in.
(Komt alleen maar door hier de topics te volgen)

Nee maar kmoet zeggen dat ik een jaar geleden helemaal geen drol er vanaf wist, en nu een klein beetje dus er zit vooruitgang in.
(Komt alleen maar door hier de topics te volgen)
Don't walk the grass... smoke it
Is dit dan niks voor jouw?Johan de clio man schreef:tsja ik ben niet zo'n 19 man
[img]http://www.vanheugtenenpartners.nl/img/ ... ksvoor.jpg[/img]

Moet je wel ff je wielen overzetten 

met 3000 erbij, ga ik hard nadenke!
DAN ga ik hard nadenken !
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ik heb 2 duimen en een hele grootte nek .
probeer het gewoon , ga niet meteen je kop eraf slopen dat komt later wel .
let goed op hoe iets zat en schrijf dat de eerste x op ( monteer je het dezefde dag terug dan weet je het nog wel , doe je het pas over een week dan . . . )
tja spuiten dat kan niemand zomaar uit hobby ( voor 1 x )temminste lijkt mij . dus daarvoor moet je hem weg brengen .
maar voor de rest .. . ik heb nooit een technische opleiding gehad en handig , nee ook niet echt . maar het uit elkaar halen van een 5 . . . . dat kan iedereen .
motorisch daargelaten dat is iets voor de echte kenner , vind ik .
succes
probeer het gewoon , ga niet meteen je kop eraf slopen dat komt later wel .
let goed op hoe iets zat en schrijf dat de eerste x op ( monteer je het dezefde dag terug dan weet je het nog wel , doe je het pas over een week dan . . . )
tja spuiten dat kan niemand zomaar uit hobby ( voor 1 x )temminste lijkt mij . dus daarvoor moet je hem weg brengen .
maar voor de rest .. . ik heb nooit een technische opleiding gehad en handig , nee ook niet echt . maar het uit elkaar halen van een 5 . . . . dat kan iedereen .
motorisch daargelaten dat is iets voor de echte kenner , vind ik .
succes
Gewoon beginnen, veel foto's maken van hoe alles zat. En knutselen aan de motor is ook allemaal een koekie, met het antieke onderliggende nokkenas blokje van de 5... Pas als er injectie en andere modere computergestuurde dingen aan komen wordt het moeilijk om zelf te doen. Maar dat zit lekker niet op een GTT, dus geen probleem 
En kijk eens op http://www.howstuffworks.com om uit te vinden hoe een verbrandingsmotor, een versnellingsbak en een koppeling nou eigenlijk werken. Erg leerzaam.

En kijk eens op http://www.howstuffworks.com om uit te vinden hoe een verbrandingsmotor, een versnellingsbak en een koppeling nou eigenlijk werken. Erg leerzaam.