Hallo iedereen
Ik heb een probleem, ik heb mijn ashoes linksvoor wielzijde vervangen. Dat ging prima, daarvoor heb ik natuurlijk de aandrijfas uit moeten bouwen.
Bij het inbouwen kwam ik er achter dat de boutgaten in de bak waarmee de koperkleurige ring vast gezet wordt op de bak dol zijn.
Hoe kan ik dit makkelijk verhelpen of moet ik gewoon de bak er onderuit (laten) sleutelen gaten uitboren en dan helicoils of overmaat draad er in tappen
Als makkelijke oplossing zat ik te denken om in de bestaande gaten een helicoil te draaien en dan dus die ring met dunnere bouten vast zetten, ben alleen bang dat de dunnere bouten die sterk genoeg zijn. Of is de belasting op die bouten niet zo groot?
[R5GTT]Boutgaten ashoes bevestiging in bak dol
-
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door Marcel GTT op do 8 mei 2003 8:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Meneer....... verkoopt u ook grasmaaiers?
-
gewoon helicoils maat M8 in (laten) zetten.
Desnoods de bak, motor en subframe wat laten zakken om de gaten goed te kunnen boren.
Niet kleiner of groter als M8 gebruiken, schiet niet op........
Desnoods de bak, motor en subframe wat laten zakken om de gaten goed te kunnen boren.
Niet kleiner of groter als M8 gebruiken, schiet niet op........
-
En misschien hoef je niet eens te boren, dat je al gelijk kan tappen!
-
- Contacteer:
hoe bedoel je kun je meteen gaan tappen?
-
hoe bedoel je kun je meteen gaan tappen?
Bij een Helicoil setje zit altijd een boor bij waarmee je het gat op de juiste diameter krijgt om te gaan tappen.
Je hebt echter kans dat, door het doldraaien, het gat al ongeveer op de juiste diameter is en dat je gelijk kunt gaan tappen (WEL RECHT ERIN!!!!!!)
VOORDEEL: je hoeft dus niet te boren, wat HEEL lastig kan zijn als je geen klein boormachientje hebt.
Onderste gaten zal wel meevallen maar bovenste gat kun je met een groot boormasjien moeilijk RECHT boren. (denk ik)
-
- Contacteer:
owkee bedankt allemaal,
Ik heb even gekeken, bovenste gat word idd lastig om te boren, omdat er nog een uitstulping van je versnellingsbak vlak naast zit. Voor het hele onderste gat zal de bak wel los moeten o.i.d. dat gat zit nl precies achter een balk. Maar dat is het al minder werk als de bak er helemaal onderuit.
iemand een idee wat een helicoilsetje kost?
Ik heb even gekeken, bovenste gat word idd lastig om te boren, omdat er nog een uitstulping van je versnellingsbak vlak naast zit. Voor het hele onderste gat zal de bak wel los moeten o.i.d. dat gat zit nl precies achter een balk. Maar dat is het al minder werk als de bak er helemaal onderuit.
iemand een idee wat een helicoilsetje kost?