[R5GTE]CO uitstoot onjuist auto weer afgekeurd!

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

CO uitstoot onjuist! Kan dit komen doordat ik een open luchtfilter heb?
Laatst gewijzigd door Vos op di 6 mei 2003 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Clio 16v.....
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Nee, lijkt me eerder een injectieprobleem. Misschien eens bij de dealer aan de computer laten hangen?
Anonymous

He,..ik had hetzelfde met mijn GTE.
Nieuwe bougies, nieuwe kabels, nieuwe rotor en verdeelkap en het probleem was opgelost.

Misschien dat alleen bougies al voldoende is ??
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

't hoort zo'n 14 procent te zijn, procentje minder als je op LPG draait. Als je echt serieus veel CO produceert wordt 't wat lager.

Bedoel je misschien CO ipv CO2? Heb je d'r al eens aan gedacht om CO ff af te stellen? :lol:
rev it like a rental
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

mn bier heeft momenteel ook te veel CO2 uitstoot *burps*
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Het gaat dus om de CO uitstoot :p ! De motor loopt stationair 1300 toeren met luchtfilter als ik dit er helemaal afhaal dus tot op het blok zelf dan loopt hij 1100 toeren hoe kan ik dit afstellen zodat hij stationair 900/1000 toeren draait bij de dealer zeiden ze dat het te maken had met valse lucht maar het hele luchtfilter is eraf en verder zijn de slangetjes goed! wie helpt mij?
Clio 16v.....
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Um, je kan eens proberen om de stationair regelklep (stappenmotor) schoon te maken, dat is dat ding wat links (vanuit auto) voor schuin voor op de kop zit.

Gr Bart
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Bart V schreef:Um, je kan eens proberen om de stationair regelklep (stappenmotor) schoon te maken, dat is dat ding wat links (vanuit auto) voor schuin voor op de kop zit.

Gr Bart
En daar komen ook slangen uit die richting "luchtfilterbuis" lopen?
Clio 16v.....
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

^^^^ :)
Clio 16v.....
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

vosje kom maar langs 8) wil je wel helpen kijke 8)
R5GTE
Berichten: 267
Lid geworden op: vr 9 aug 2002 21:51
Locatie: Nistelrode, Noord Brabant

de mijne was hier ook bijna op afgekeurd,
dat kan komen door de snelle nokkenas dat die niet helemaal jofel op stationair wil blijven en dus is je uitstoot te hoog. ik heb terplekke met alle lampen+achterruitverwarming+ventilator enz geprobeerd om het toerental te laten zakken maar dat mocht niet baten.

vervolgens kreeg ik tot 16:00 uur de tijd om het voor elkaar te krijgen. ben toen in Arnhem naar zo'n doe het zelf garage gereden en een slangklem op de slang tussen luchtregelaar--> inlaatspruitstuk gezet zodat deze half dichtgeknepen werd. en toen was tie goed. dat ie toen beroerd reed was effe bijzaak.
daarna weer gewoon gassen.

wat ook de oorzaak van het probleem kan zijn is dat de lambda sonde niet super meer is.

maar die meet die weet :) dus rij effe naar meneer Renault en hang em maar aan de XR25.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Vosje schreef:
Bart V schreef:Um, je kan eens proberen om de stationair regelklep (stappenmotor) schoon te maken, dat is dat ding wat links (vanuit auto) voor schuin voor op de kop zit.

Gr Bart
En daar komen ook slangen uit die richting "luchtfilterbuis" lopen?
Ja, de slangen van die regelklep zit tussen de luchtinlaat pijp, en het inlaatspruitstuk.

Gr Bart
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

R5GTE schreef:de mijne was hier ook bijna op afgekeurd,
dat kan komen door de snelle nokkenas dat die niet helemaal jofel op stationair wil blijven en dus is je uitstoot te hoog. ik heb terplekke met alle lampen+achterruitverwarming+ventilator enz geprobeerd om het toerental te laten zakken maar dat mocht niet baten.

vervolgens kreeg ik tot 16:00 uur de tijd om het voor elkaar te krijgen. ben toen in Arnhem naar zo'n doe het zelf garage gereden en een slangklem op de slang tussen luchtregelaar--> inlaatspruitstuk gezet zodat deze half dichtgeknepen werd. en toen was tie goed. dat ie toen beroerd reed was effe bijzaak.
daarna weer gewoon gassen.

wat ook de oorzaak van het probleem kan zijn is dat de lambda sonde niet super meer is.

maar die meet die weet :) dus rij effe naar meneer Renault en hang em maar aan de XR25.
Ben bij renault geweest alleen zijn ze hier niet zo vriendelijk :( moet ik een afspraak maken en dan kijken zij hem na, dus mooi niet he! hoe kan ik dit zelf controleren en hoe kom ik erachter of er snelle nokkenassen in mijn auto zitten? ik heb het gevoel dat hij veel sneller is als mijn vorige en die kon ook niet verder dan 5750 toeren maar nu kan ik daar zo over heen en denk als ik wil naar 7000 toeren?
Clio 16v.....
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

7000tpm met een 8klepper??

Kzou t toch maar niet doen :lol:
Mrtn = Maarten
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

nee bijdehandje ik zei ook het kan ik doe het dus niet maar het lijkt wel of hij niet begrenst is!
Clio 16v.....
R5GTE
Berichten: 267
Lid geworden op: vr 9 aug 2002 21:51
Locatie: Nistelrode, Noord Brabant

Vosje schreef:nee bijdehandje ik zei ook het kan ik doe het dus niet maar het lijkt wel of hij niet begrenst is!
:lol: :lol: :lol:

dikke kans dat ze bij jou dus ook al de truc met de chip+nokkenas hebben toegepast.

originele GTE is bij 6500 toeren begrenst en ikke hebbe geprobeerd en gewoon doorjanken tot 7000 hoor !

DO NOT TRY THIS AT HOME :D

was perongeluk

voske ge hebt pm, bel me anders maar effe.
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Thx ik heb het hele luchtfilter eraf gehaald en toen de slangetjes rond het gebeuren ook! Als ik het gaatje aan de bestuurderskant dicht druk loopt hij perfect 1000 toeren laat ik het gaatje los dan hapt hij naar lucht en schiet de toerenteller omhoog tot +/- 2000 toeren en gaat vervolgens naar ongeveer 1250 toeren! dus ik ga van de week ff naar de kwik fit :p en kijken of de CO dan goed is!
Clio 16v.....
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

^^
Clio 16v.....
R5GTE
Berichten: 267
Lid geworden op: vr 9 aug 2002 21:51
Locatie: Nistelrode, Noord Brabant

en? hoe was ut bij dun kwuk fut ? >-)
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

ikke niet geweest nog geen tijd!
Clio 16v.....
Plaats reactie