[R5GTE]CO uitstoot onjuist auto weer afgekeurd!
Nee, lijkt me eerder een injectieprobleem. Misschien eens bij de dealer aan de computer laten hangen?
He,..ik had hetzelfde met mijn GTE.
Nieuwe bougies, nieuwe kabels, nieuwe rotor en verdeelkap en het probleem was opgelost.
Misschien dat alleen bougies al voldoende is ??
Nieuwe bougies, nieuwe kabels, nieuwe rotor en verdeelkap en het probleem was opgelost.
Misschien dat alleen bougies al voldoende is ??
't hoort zo'n 14 procent te zijn, procentje minder als je op LPG draait. Als je echt serieus veel CO produceert wordt 't wat lager.
Bedoel je misschien CO ipv CO2? Heb je d'r al eens aan gedacht om CO ff af te stellen?
Bedoel je misschien CO ipv CO2? Heb je d'r al eens aan gedacht om CO ff af te stellen?

rev it like a rental
Het gaat dus om de CO uitstoot
! De motor loopt stationair 1300 toeren met luchtfilter als ik dit er helemaal afhaal dus tot op het blok zelf dan loopt hij 1100 toeren hoe kan ik dit afstellen zodat hij stationair 900/1000 toeren draait bij de dealer zeiden ze dat het te maken had met valse lucht maar het hele luchtfilter is eraf en verder zijn de slangetjes goed! wie helpt mij?

Clio 16v.....
En daar komen ook slangen uit die richting "luchtfilterbuis" lopen?Bart V schreef:Um, je kan eens proberen om de stationair regelklep (stappenmotor) schoon te maken, dat is dat ding wat links (vanuit auto) voor schuin voor op de kop zit.
Gr Bart
Clio 16v.....
de mijne was hier ook bijna op afgekeurd,
dat kan komen door de snelle nokkenas dat die niet helemaal jofel op stationair wil blijven en dus is je uitstoot te hoog. ik heb terplekke met alle lampen+achterruitverwarming+ventilator enz geprobeerd om het toerental te laten zakken maar dat mocht niet baten.
vervolgens kreeg ik tot 16:00 uur de tijd om het voor elkaar te krijgen. ben toen in Arnhem naar zo'n doe het zelf garage gereden en een slangklem op de slang tussen luchtregelaar--> inlaatspruitstuk gezet zodat deze half dichtgeknepen werd. en toen was tie goed. dat ie toen beroerd reed was effe bijzaak.
daarna weer gewoon gassen.
wat ook de oorzaak van het probleem kan zijn is dat de lambda sonde niet super meer is.
maar die meet die weet
dus rij effe naar meneer Renault en hang em maar aan de XR25.
dat kan komen door de snelle nokkenas dat die niet helemaal jofel op stationair wil blijven en dus is je uitstoot te hoog. ik heb terplekke met alle lampen+achterruitverwarming+ventilator enz geprobeerd om het toerental te laten zakken maar dat mocht niet baten.
vervolgens kreeg ik tot 16:00 uur de tijd om het voor elkaar te krijgen. ben toen in Arnhem naar zo'n doe het zelf garage gereden en een slangklem op de slang tussen luchtregelaar--> inlaatspruitstuk gezet zodat deze half dichtgeknepen werd. en toen was tie goed. dat ie toen beroerd reed was effe bijzaak.
wat ook de oorzaak van het probleem kan zijn is dat de lambda sonde niet super meer is.
maar die meet die weet

Ja, de slangen van die regelklep zit tussen de luchtinlaat pijp, en het inlaatspruitstuk.Vosje schreef:En daar komen ook slangen uit die richting "luchtfilterbuis" lopen?Bart V schreef:Um, je kan eens proberen om de stationair regelklep (stappenmotor) schoon te maken, dat is dat ding wat links (vanuit auto) voor schuin voor op de kop zit.
Gr Bart
Gr Bart
Ben bij renault geweest alleen zijn ze hier niet zo vriendelijkR5GTE schreef:de mijne was hier ook bijna op afgekeurd,
maar die meet die weetdus rij effe naar meneer Renault en hang em maar aan de XR25.

Clio 16v.....
Vosje schreef:nee bijdehandje ik zei ook het kan ik doe het dus niet maar het lijkt wel of hij niet begrenst is!

dikke kans dat ze bij jou dus ook al de truc met de chip+nokkenas hebben toegepast.
originele GTE is bij 6500 toeren begrenst en ikke hebbe geprobeerd en gewoon doorjanken tot 7000 hoor !
DO NOT TRY THIS AT HOME

was perongeluk
voske ge hebt pm, bel me anders maar effe.
Thx ik heb het hele luchtfilter eraf gehaald en toen de slangetjes rond het gebeuren ook! Als ik het gaatje aan de bestuurderskant dicht druk loopt hij perfect 1000 toeren laat ik het gaatje los dan hapt hij naar lucht en schiet de toerenteller omhoog tot +/- 2000 toeren en gaat vervolgens naar ongeveer 1250 toeren! dus ik ga van de week ff naar de kwik fit
en kijken of de CO dan goed is!

Clio 16v.....