Gtt met raadsel

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Turbo Marco

hallo,

ik heb mn gtt phase1 motor naar de hemel geholpen.
Een drijfstanglager was het euvel.

Ik vraag mij wel af hoe er toen zoveel olie via de dumpvalve de motorruimte ingespoten is?????

Zou dat ook aan de turbo kunnen liggen{dat de keeringen stuk zijn},maar dan heeft hij er veel olie eruit gegooit.

wie kan mij een goed antwoord geven?

greetz marco{die wel al een nieuwe motor heeft}
Riël
Über-Spammer

Olie komt idd van de turbo af. Anders kan er geen olie bij de dumpvalve. Dit kan zijn door kapotte keerringen, of een extreem hoge carterdruk.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Michiel

Olie kan ook via de karterontluchting door de turbo en daarna door de dumpvalve naar buiten komen. Kan je controleren door de slang van het luchtfilter naar de turbo toe (daar zit ook de carterontluchting op aangesloten) los te draaien en als die nat is van de olie komt het van je carterontluchting! En hoeft je turbo helemaal niet naar de filestijnen te zijn.
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Turbo Marco

de slang van de luchtfilter zat idd onder de olie.....ppfff,dan is gelukkig niet de turbo het probleem.

Maar dan snap ik niet de de carterdruk zo hoog oploopt dat er zon plas olie eruit gegooit word.

greetz Marco
Anonymous

Als de carterventilatie verstopt zit gooit ie de olie er langs de zwakste plek uit. Zou goed kunnen dat er dus ergens een flinke prop met shit zit.
Turbo Marco

Ik heb alle slangen goed doorgespoelt en ben geen noemenswaardige shit tegengekomen.
Zou een gat in de zuiger een veroorzaker geweest kunnen zijn?
Menno

misschien ben je ergens zoveel olie(druk) verloren, dat daardoor 't drijfstanglager naar de haaien gegaan is? Dit is doorgaans 't eerste wat sneuvelt bij smeerproblemen.
rev it like a rental
Turbo Marco

Daar ben ik wel bang voor .
Plaats reactie