[5GTT] Ventilator stuk = niet helemaal opgelost

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Goof
Berichten: 1647
Lid geworden op: ma 19 mar 2001 0:00
Locatie: Den Haag

Gister legt gewoon m'n ventilator het loodje :(
Duidelijk te horen want dat ding klint sowieso alsof er nog een dood vogeltje in zit......

Maargoed, gister eerst liep ie nog, tijdens het rijden legde ie spontaan het loodje. Hij draait nog wel met rijwind, staat dus gewoon geen power meer op.

Electronisch probleem? Of zou het motor/spoeltje het begeven hebben? En hoe kom ik er überhaupt bij?
Ben al 's eerder bezig geweest dat dooie vogeltje te verwijderen :lol: maar da's dus niet gelukt.
Laatst gewijzigd door Goof op wo 21 mei 2003 16:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

tja, het zou een los contactje kunnen zijn. Je moet ook eens even de stekker die aan de fan zit kontroleren. En verder kun je er niet zo goed bij, dan zul je even de rad. eruit moeten halen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Daaf (Davy)
Berichten: 684
Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
Locatie: leiden

Goof schreef:Gister legt gewoon m'n ventilator het loodje :(
Duidelijk te horen want dat ding klint sowieso alsof er nog een dood vogeltje in zit......

Maargoed, gister eerst liep ie nog, tijdens het rijden legde ie spontaan het loodje. Hij draait nog wel met rijwind, staat dus gewoon geen power meer op.

Electronisch probleem? Of zou het motor/spoeltje het begeven hebben? En hoe kom ik er überhaupt bij?
Ben al 's eerder bezig geweest dat dooie vogeltje te verwijderen :lol: maar da's dus niet gelukt.
Je bedoelt toch de interieur ventilator? Zo ja, die kun je er met een beetje geweld zo uitrekken (zit geklemd met klemmetjes) dan kun je meteen kijken of het contact niet helemaal vergroend is door de peur etc....en daarom geen contact maakt....Effe smeren wil ook nog wel eens helpen
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

doet je fan het nog wel als je 'm doorverbindt??
Mrtn = Maarten
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Het gaat hier om de ventilator voor het interieur, degene die onder je voorruit zit. Deze kun je er inderdaad uittrekken. Waarschijnlijk is een contactje geoxideerd. Ff schoonmaken en anders even naar de sloop voor een ander, uit elke willekeurige 5.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Ahaaa....... dat stukje miste ik :wink:
Mrtn = Maarten
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Mrtn schreef:Ahaaa....... dat stukje miste ik :wink:
Ik ook, maar ik heb geprobeerd logisch na te denken. Goof zegt dat hij nog wel draait met rijwind, ik kan me niet inbeelden hoe dat kan controleren tijdens het rijden als het om de radiateurfan zou gaan. :p
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Heel goed :)

Je mag door naar de volgende vraag :wink:
Mrtn = Maarten
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

het kan toch ook zijn dat die draai schakelaar kapot is of draadje daarvan los is.
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

red_Turbo schreef:het kan toch ook zijn dat die draai schakelaar kapot is of draadje daarvan los is.
Dat zou inderdaad ook nog kunnen, maar dat is veel minder waarschijnlijk. Hij kan beter eerst naar de ventilator zelf kijken en als dat het probleem niet verhelpt dan kan hij de schakelaar en bedrading controleren. Er zal vast ook nog wel ergens een zekering zitten die misschien stuk is.
richard_cabrio
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 31 jan 2003 9:23
Locatie: Zoetermeer

Misschien is je kachelweerstand wel kapot.

:lol:
van Marwijk Passion.
Michiel
Berichten: 481
Lid geworden op: za 13 okt 2001 0:00
Locatie: Roosendaal

Bij mij was er ook een lagertje kapot van mijn ventilator; Als je naar de sloop gaat moet je ervoor zorgen dat je dezelfde kleur ventilator terug krijgt. Ze kunnen wit of zwart zijn (en misschien nog wel meer kleuren). Alleen dezelfde kleur past er goed in!!
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
jpp_GTX
Berichten: 608
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 20:37
Locatie: Malta

Michiel schreef:Bij mij was er ook een lagertje kapot van mijn ventilator; Als je naar de sloop gaat moet je ervoor zorgen dat je dezelfde kleur ventilator terug krijgt. Ze kunnen wit of zwart zijn (en misschien nog wel meer kleuren). Alleen dezelfde kleur past er goed in!!

Nou dat is dus niet waar, ze passen allebei. Ik geloof dat er bij de zwarte nog iets extra's onder zit geschroefd, maar als je dat weghaalt dan passen ze allebei.
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

ja is de zekering niet gewoon geknapt? :D
Eric H
Berichten: 345
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Heinenoord
Contacteer:

Mocht je er eentje nodig hebben, ik heb er wel eentje liggen.
Moet je hem er alleen zelf ff uithalen.
Cars : Volvo V40
R5 GTT FOR SALE
Check de site voor de voortgang
http://home.versatel.nl/e.hitzert

5 Turbo kopen ????
Goof
Berichten: 1647
Lid geworden op: ma 19 mar 2001 0:00
Locatie: Den Haag

Rudo schreef:Het gaat hier om de ventilator voor het interieur, degene die onder je voorruit zit. Deze kun je er inderdaad uittrekken.
Ja, het is idd de interieur ventilator :)
red_Turbo schreef:ja is de zekering niet gewoon geknapt? :D
En ja, ook de zekering heb ik gecheked, daar kan je iig wel direct bij. :)
Die is het niet.

Zoals eerder gezegd ventilator draaid wel, op rijwind, dus ik ga ervan uit dat het niet de ventilator zelf of een lager is maar de stroomtoevoer. Ga vrijdag dat ding wel 's losrukken, meteen die dooie vogel verwijderen :)
En anders horen jullie me nog wel hoe ik dan achter de schakelaars kon ;)

Thanx voor jullie reacties! :)
Goof
Berichten: 1647
Lid geworden op: ma 19 mar 2001 0:00
Locatie: Den Haag

Goed, dinsdag parafan d'r af, roostertje d'r af en met enig geweld idd ventilator los getrokken. Was mij ff onduidelijk waar de contactjes nou verbinding mee hadden, maar kwam er later achter als ie op de juiste plaats zit, zitten de contactjes ook op de juiste plaats. :)

Contactjes ventilator opgeschuurd, stroom nagemeten, leek in orde. Uiteindelijk draaide maar was niet van harte. Koolborsteljes nagekeken, waren bijna vesleten. Ding was gewoon op.

Uiteindelijk bij Citrus ventilator uit één van hun slopertjes gehaald. Doet het perfect en is muisstil! Ben blij dat die dooie vogel het nu opgegeven heeft. :)
Goof
Berichten: 1647
Lid geworden op: ma 19 mar 2001 0:00
Locatie: Den Haag

Gisteren kapte m'n ventilator d'r weer mee :evil:
Vannochtend liep ie weer. :) Schiet mij maar lek.....

Toch bij de draaiknop zelf kijken?
ed_pret
Berichten: 643
Lid geworden op: vr 26 jan 2001 0:00
Locatie: Den Haag

*pang*

8)
Goof
Berichten: 1647
Lid geworden op: ma 19 mar 2001 0:00
Locatie: Den Haag

niemand (verder)? ;)
Daaf (Davy)
Berichten: 684
Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
Locatie: leiden

Goof schreef:niemand (verder)? ;)

Hmm, kan idd een glijcontactje zijn bij je draaimechanisme voor de fansneljheid.....dat wordt leuk om dat er it te cheffen.....:D
Goof
Berichten: 1647
Lid geworden op: ma 19 mar 2001 0:00
Locatie: Den Haag

Daaf (Davy) schreef:it te cheffen.....
?? :):D

Hoe kom ik daar bij dan? Nee, was niet van plan hele dash los te halen :)
Goof
Berichten: 1647
Lid geworden op: ma 19 mar 2001 0:00
Locatie: Den Haag

Joehoe..... ;)
Goof
Berichten: 1647
Lid geworden op: ma 19 mar 2001 0:00
Locatie: Den Haag

Niemand? :( :(
Hoe kom ik achter het draaimechanisme? Moet ik het hele plaatje met knoppen loshalen, en vooral HOE?
ed_pret
Berichten: 643
Lid geworden op: vr 26 jan 2001 0:00
Locatie: Den Haag

yo!

das alweer een tijd geleden dat ik zon ding eraf heb gehaald ma ff denken

eerst begin je bij je GEHELE asbak eruit te trekken.
dan hou je een gat erachter over

onderaan zie je dan 2 schroefje, eruit halen.

boven zit nog 1 schroefje in het midden ergens, eruit halen

haal de metalen plaat eruit

dan boven voelen,kijken zie je 2 metalen klemmetje eruit halen

dan moet je de verwarmingsunit ERIN duwen en ONDERLANGS eruit halen :)

et voila

als je draaimechanisme niet meer boeng is dan moet je ff gillen kheb hier nog eentje liggen
Goof
Berichten: 1647
Lid geworden op: ma 19 mar 2001 0:00
Locatie: Den Haag

Thnx eddie.... :)
ga het (morgen) meteen proberen.
Plaats reactie