Renault 5 GTX 1.7 1987 - 1989

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
insomnia

Hallo,

Ik ben net nieuw hier, nu zullen jullie wel denken daar komt de zoveelste newbie ons ervaren forumgebruikers om advies vragen. Ik moet eerlijk bekennen dat dat zo is. Ik wil namelijk ooit eens een autotje gaan aanschaffen en mijn oog viel op de R5 GTX. Dat leek me een betere en iets voordeligere keus dan een GTT. Waar moet ik op letten tijdens de aanschaf van een R5 GTX? zijn er bekende mankementen die vaak optreden? Is deze niet nog verder te pushen dan de GTT? omdat deze een cillinderinhoud heeft van 1.7l??? Dat soort dingen wil ik graag allemaal te weten komen voordat ik tot een aanschaf over ga.

Alvast bedankt voor jullie info!
Riël
Über-Spammer

Snap nix van dit topic, net stond er nog wat onder en nu niet. Nouja

GTX heeft 90 pk van zichzelf, de gtturboversie ervan is de GTE en heeft injectie goed voor 100 pk. GTX is een betrouwbare snelle zuinige 5. Maar wat je uit een gtt haalt krijg je nooit klaar. De gtt is veel robuuster en niet echt vergelijkbaar met de gtx.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
insomnia

Riël schreef:GTX heeft 90 pk van zichzelf, de gtturboversie ervan is de GTE en heeft injectie goed voor 100 pk. GTX is een betrouwbare snelle zuinige 5. Maar wat je uit een gtt haalt krijg je nooit klaar. De gtt is veel robuuster en niet echt vergelijkbaar met de gtx.
Maar is het een verstandige keus om er een aan te schaffen? Heeft hij bekende minpunten en is er online documentatie beschikbaar over dit model?
Riël
Über-Spammer

Een gtx is zeker een aanrader hoor. Als je echt 't sportiefste wil maar net geen gtt zou ik voor de gte gaan. Qua betrouwbaarheid zitten ze allebei op prima niveau, motorisch zul je daar geen of nauwelijks problemen mee krijgen. Roest en dergelijke is voor elke 5 hetzelfde, bij gte/gtt en in mindere mate ook de gtx misschien wat erger ivm skirts, maar daar kun je van tevoren altijd op letten of 't niet uit de hand loopt/te maken is.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Patrick L.

Riël schreef: Nouja,GTX heeft 90 pk van zichzelf, de gtturboversie ervan is de GTE en heeft injectie goed voor 100 pk. GTX is een betrouwbare snelle zuinige 5. Maar wat je uit een gtt haalt krijg je nooit klaar. De gtt is veel robuuster en niet echt vergelijkbaar met de gtx.
de GTX heeft de 1721cc motor met carburateur, 90pk,
de GTE heeft de 1721 cc motor met multipointinjektie, 95PK incl. katalysator.
Mrtn
Car: R5GTT

Hugo heeft een GTX te koop aangeboden, hij wil er vanaf omdat er een leaser zit aan te komen, dus sla je slag zou ik zeggen.

Voor de rest is de GTX een betrouwbaar autootje, d'r zijn weinig zwakke plekken van bekend, alleen dat de carburateurvoet kan kromtrekken door de warmte. Motorisch is het geen afrader om te kopen, GTXjes zijn ook luxe uitgevoerd, wat ook weer een +punt is.
Roest heeft elke 5, dus dat moet je maar bekijken dan als je een GTX gaat bezichtigen.
Mrtn = Maarten
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Als ik de keuze had tussen de GTX en de GTE dan zou ik zeker voor de GTE gaan. Hij is qua uiterlijk een stuk sportiever (eigenlijk gewoon een Turbootje) en die 5 PK zijn ook altijd mooi meegenomen.

Ik weet niet hoe handig je zelf bent, maar als je een beetje technisch ingesteld bent zou ik gewoon voor de top gaan. Een GT Turbo dus! :D Als je goed kijkt en oplet wanneer je bij een GTT gaat kijken kun je redelijk goed inschatten wat voor problemen je ermee gaat krijgen. Als je Turbo goed loopt en niet teveel roest heeft, hoeft hij niet eens zoveel duurder te zijn dan een GTE/GTX. Terwijl een GTT toch echt een leukere auto is! :D

Succes met het maken van de keuze! :)
insomnia

Hier in de buurt zag ik er vanmiddag eentje te koop staan. Heb hem eens goed bekeken, zag er leuk uit. Het is een GTX 1.7 de vraagprijs is 849 euro en hij heeft 164000 op de teller... niet onaardig toch?
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Klinkt absoluut niet verkeerd, maar vergis je niet in de roest die onder sommige dingen vandaan kan komen. Check de dorpels zeer goed, kijk naar de ophangingspunten van de bumpers, let op roest op de delen rond de voorruit, onder de achterruitjes, deurstijlen, achterklep (binnen) en ga zo nog maar even door. Roesten doen ze allemaal, het is alleen de vraag hoe erg het is! :)

Succes ermee...
Hugo

Dat is mijn GTX en die is inderdaad te koop!
Je kan altijd eens proef komen rijden!
Hij moet zoals hier boven al werd opgemerkt (bedankt :D ) weg ivm een lease auto van mijn vriendin. Ik ben nog maar een arme student en twee auto's is op dit moment teveel.

Ik hoor het wel.
Ik pm je mijn telefoonnummer wel even.

Groeten Hugo
insomnia

Damn! Hoezo toeval...
Plaats reactie