Als het portier niet helemaal horizontaal hangt (bij gesloten portier loopt de bovenzijde naar de achterkant van de auto iets omlaag) hoe los je dat dan op. M.a.w kun je het portier op een of andere manier stellen?
Alvast bedankt voor de tips
[clio]portier stellen
Je doet de deur open, en tilt je auto aan je deur op, net zolang tot ie goed zit.
Als je een gevoelig hart hebt, laat het iemand anders doen en kijk even de andere kant op.
Pas wel om dat je de boel niet afbreekt
Als je een gevoelig hart hebt, laat het iemand anders doen en kijk even de andere kant op.
Pas wel om dat je de boel niet afbreekt
Don't walk the grass... smoke it
-
Zal mijn fisiotherapeut leuk vinden!
Nee, effe serieus...Ik zal het proberen en ik hoop vooral dat ik de scharnieren niet beschadig!
Nee, effe serieus...Ik zal het proberen en ik hoop vooral dat ik de scharnieren niet beschadig!
-
kan ik ook een hefboompje gebruiken? Ik heb het even op "handkracht" geprobeerd, maar dat lukt niet echt!
Je kunt ook de deur helemaal open doen en er dan op het uiteinde een krik onder zetten. Wel voorzichtig zonder te beschadigen. De auto iets opkrikken en dan kijken wat tie doet. Als tie niet genoeg gaat ff iets helpen door voorzichtig op de dorpel te gaan staan. Als je de deur goed hebt staan moet je wel ff kijken of het slot nog goed past ,anders de slotplaat ook nog ff bijstellen.
-
Dat ga ik vanavond effe proberen. Ik laat nog wel even weten of het gelukt is (als je dat interessant vind tenminste!)
Bedankt
Bedankt
Dit is de juiste oplossing, de rest zijn beun praktijken.Marc schreef:Nee kan je geloof ik niet stellen, oplossing is nieuwe scharnierpinnen. Is een klote karwei :-* . Heb hetzelfde probleem.
cheers
Als je iets doet doe het dan goed!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
Effe portiertje stellen jah jah. Ik ben geen schwarzenegger, maar het portier (of de scharnieren) begonnen een beetje te protesteren toen ik de boel probeerde op te tillen met max. kracht.
Met die krik vind ik helemaal zo link, dus we gaan maar voor de nieuwe schanierpinnen.
Met die krik vind ik helemaal zo link, dus we gaan maar voor de nieuwe schanierpinnen.
-
Iemand een simpele handleiding voor het verwijderen en weer netjes terugplaatsen van het portier????
Alvast bedankt
Alvast bedankt
-
Kom op jongens!!
Wil iemand me misschien helpen??
Wil iemand me misschien helpen??
Pennen vervangen? Eruit tikken. Maar ik weet niet hoe ze zitten bij een clio ? Bij de gtt deed ik het door de originele pen erdoorheen te rossen en een dunne nagel erin om te centreren. Dan proberen zo hard mogelijk erop te slaan. Rotwerk.
-
Thanks Riel,
De deur sluit trouwens ook niet meer perfect. Dit heeft te maken met de pin waar het slot overheen valt.Deze pin zit een beetje los, vastdraaien lukt niet, en ik krijg hem er ook niet uit
Moet de binnenbekleding achter eraf om erbij te komen?
De deur sluit trouwens ook niet meer perfect. Dit heeft te maken met de pin waar het slot overheen valt.Deze pin zit een beetje los, vastdraaien lukt niet, en ik krijg hem er ook niet uit

Moet de binnenbekleding achter eraf om erbij te komen?
Die pin los? Zit toch een torx aan of niet? Je moet hem achteraan dan tegenhouden maar ik betwijfel of je erbij kan. Denk dat het nieuw plaatje inlassen wordt...