Aantal (simpele) 5GTE vraagjes

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Ad van Haperen
Contacteer:

Heey ik ben mijn vijf helemaal tip top aan het proberen te maken en nu ben ik tegen een aantal dingen aangelopen die ff snel tussendoor moeten kunnen maar waar ik liever eerst ff voor aan jullie vraag hoe voordat ik het weer helemaal sloop :D

vraag 1:
Mijn knipperlicht blijft naar links hangen en dat is vreselijk irritant hoe los ik dit op is er een puntje ergens afgeborken ofzo? waar en hoe moet ik kijken.

vraag 2:
mijn bestuurdersruit blijft hangen het is ene electrische ruit en ik ben gister tot 2 keer toe iets van 10 minuten bezig geweest om hem weer dicht te krijgen. het lijkt wel of hij vast zit ofzo zou dit de gelijderrail zijn? ik zat er 10 minuten aan te trekken als een gek en het lukte nie gooi 1 keer de deur dicht en hij deed het :S

vraag 3:
Gister op de trugweg van speed ging mijn accu lampje ineens ene paar keer knipperen en op een gegeven moment bleef hij iets van 2 sec. aan. wat kan dit zijn de dynamo is nog in goede staat dus denk niet dat het daar aan ligt en ik zag geen draad nie los zat ofzo maar miss toch iets van roest op een aansluiting op de dynamo?

en dat was het (voorlopig) weer

alvast bednakt voor de eventuele tips ;)
Chrisv

Over de dynamo, het zou kunnen dat hij ergens slecht contact maakt, even de contacten inspuiten. Doet hij het daarna nog lijkt het me toch de dynamo (correct me if i'm wrong).
heb hetzelfde met mn vorige gtt gehad, het was dus de dynamo die hield er na een tijdje mee op. Gelukkig is da peanuts om te verwisselen bij een gtt.
some people are alive only because it's illegal to kill them
Ad van Haperen
Contacteer:

nou dan zal dat bij een GTE ook wel nie zo'm probleem geven
Riël
Über-Spammer

Paneel es van de deur afhalen en kijken of de contacten van de ruit nog allemala goed zijn, beetje vet ofzo aan de rail misschien. Knipperlicht is dan een pinnetje afgebroken die op 't stuurhuis 'klikt'. Moet je even op de sloop kijken naar zo'n hendel.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ad van Haperen
Contacteer:

ok bendakt ik ga er zo eens ff allemaal naar kijken maar kzal er nu wel uit kunne komen
ricky

da is toch ideaal, van die mensen die alles er over kunnen vertellen hoe iets zit.
ik neem aan dat ut nu wel is opgelost
Riël
Über-Spammer

ricky schreef:da is toch ideaal, van die mensen die alles er over kunnen vertellen hoe iets zit.
ik neem aan dat ut nu wel is opgelost
Ja, leuk hé :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Patrick L.

vraag 3:
Gister op de trugweg van speed ging mijn accu lampje ineens ene paar keer knipperen en op een gegeven moment bleef hij iets van 2 sec. aan. wat kan dit zijn de dynamo is nog in goede staat dus denk niet dat het daar aan ligt en ik zag geen draad nie los zat ofzo maar miss toch iets van roest op een aansluiting op de dynamo?
Je kunt voor de zekerheid toch eens de spanningsregelaar losmaken, kan zijn dat die 2 stiften al te ver op zijn, controleer ook eens de spanning van je multireim die over de dynamo loopt, mischien staat ie te slap, moet je em wat spannen.
Mrtn
Car: R5GTT

Ik heb ook dat gelazer met mn acculampje, hij knippert zo nu en dan en blijft soms héél flauw branden. Gister heb ik gewoon mn accu leeg gereden, van Beverwijk naar Lelystad, motor bleef wel lopen, werd nét genoeg geladen om de motor lopend te houden, eenmaal thuis de motor uitgezet en wilde daarna niet meer starten, accu leeg :(
Vandaag maar weer even meten :(

Ik word er nu echt sch**tziek van, het ene heb ik gemaakt, het andere gaat weer stuk :evil: Nog even en ik rij 'm een sloot in, ben 'm echt goed zat nu :evil:
Mrtn = Maarten
Ollie

Heerlijk he, dat gevoel dat iedere renault rijder eens in de zoveel tijd meemaakt :( :wink:
Ad van Haperen
Contacteer:

haha ik ken het heb het nu gelukkig nie meer (tenminste nog nie met de 5 zal ook nog wel een keer komen hoor)

en eeeh ik heb er eigenlijk nog nie naar gekeken want ik heb altijd zoveel geluk als ik naar buiten stap om er aan te gaan beginne begint het te regenen. dus binnenkort als ik tijd heb nog maar eens kijken maar rij nu al weer 2 dagen zonder dat mijn lampje ook maar heeft geknipperd. En ik heb alleen ff aan de draden getrokken dus denk dat het gewoon ergens een slecht contact was
Tom
Moderator
Car: MB

welkom in de wondere wereld die 5 heet :D

schakelaartje voor licht en knippers is lekker lastig te vervangen en de ramen is een slecht punt van de 5. Wissel anders ook je schakelaars eens om om te testen, daar kan het ook nog wel eens aan liggen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Mrtn
Car: R5GTT

bij mij hielp het ook even als ik friemelde aan het stekkertje :wink: nu niet meer :lol:
Mrtn = Maarten
-Ray-
Contacteer:

Mrtn schreef:
Ik word er nu echt sch**tziek van, het ene heb ik gemaakt, het andere gaat weer stuk :evil: Nog even en ik rij 'm een sloot in, ben 'm echt goed zat nu :evil:
Welcome to the world of GT Turbo :D
Immer wieder die verdammte Holländer
Plaats reactie