Weet iemand wat mn probleem is.
Ik was lekker naar utreg-feyenoord geweest (kutwedstrijd) . stappen we met zn vieren in (in mn r19 chamade txe u9 uit 90). hoor ik een felle klap uit mn rechterachterkant. Toen ik uitstapte hing mn kont op de grond. Mn auto rolt nog wel. Dus ik denk niks in de ophanging van d wielen ofzo. Als ik m met de trekhaak op en neer beweegt veert ie nog wel. Zijn t dan schokbrekers ofzo? wat gaat dit geintje me kosten?? (bij benadering offcourse)
Thanks
een torsie veer heb je niet maar wel een as . Deze zit als het ware onder spanning in je achterbrug (getordeerd ) en bij het inveren drai je als het ware de as. Wat ze niet kosten weet ik niet die dingen breken normaal bijna nooit
Het is zo moeilijk te zeggen wat het gaat kosten. Eerst eens laten kijken wat het nu is, en dan op zoek naar de onderdelen. Nu blijft het een beetje gokken.
dnek dat de bovenste bevestiging van je schokdemper afgebroken is, maak je achterklep maar eens open en kijk naar waar de bevestiging zit van schokdemper, heb dit gehad met een 1916v, even andere schokdemper van de sloop halen en vervangen.
het is helaas het torsie as verhaal. de garage in utrecht zegt iets over een achter cardan die dan helemaal eraf moet. gaat me 1500 pleuro kosten. ik ben zelf (nog)niet handig. heeft een van jullie een betere oplossing?? zoals het er nu voor staat is ie namelijk totalloss!!
dan komen jullie m binnenkort tegen in te koop: voor loop of sloop
ik dacht dat achterwiel aandrijvers een cardan hadden (ivm aandrijving). als ik de onderdelen van de sloop haal. hoeveel uren arbeid gaan er dan in als ik t door een garage laat doen??
Bij mij knalde er ook een schokdemper door de bovenste bevestiging. Schijnt wel vaker te gebeuren.
De achteras is simpel om te vervangen, dat kan iedereen. Let er wel op dat je er een van een TXE of een 16V scoort. Een simpele R19 heeft een 2 voudige torsie en een TXE/16V een 4 voudige (?)
4 bouten houden 'm vast, 2 bouten voor de schokdempers, de remleidingen en de rijhoogte controleren.
Met een brug, 2 rechterhanden, de traditionele bus WD40 en goed gereedschap doe je het zelf voor weinig, de dealer/garage in een ochtendje voor veel geld.
Jayson schreef:ik dacht dat achterwiel aandrijvers een cardan hadden (ivm aandrijving). als ik de onderdelen van de sloop haal. hoeveel uren arbeid gaan er dan in als ik t door een garage laat doen??
volgens mij heb jij gewoon een voorwielaangedreven auto ? ? ? ?