
Tijden van renaults van 0 tot 100 km/u
Met de geluidisolatie, alleen moet je even opletten met die tussen de motorruimte en je voeten, want als je die weghaalt kan de herrie wel wat irritant worden.
Uiteraard wordt het wel wat luidruchtiger, maar wie hard wil, moet pijn lijden
Overige interieurdelen als deurpanelen kan d'r ook wel uit en acht die raampjes achter even vastzetten en weg met die electrische raambediening (stdandaard op een 25V6T toch?)
Niet helemaal voltanken is ook en goeie en de kleinste stalen velgen die erop passen scheelt ook een hoop! (kleiner traagheidsmoment, dat werkt tot de 4e macht).
Nou dan nog een pietsie meer turbodruk en dan kan het feest beginnen
Uiteraard wordt het wel wat luidruchtiger, maar wie hard wil, moet pijn lijden

Overige interieurdelen als deurpanelen kan d'r ook wel uit en acht die raampjes achter even vastzetten en weg met die electrische raambediening (stdandaard op een 25V6T toch?)
Niet helemaal voltanken is ook en goeie en de kleinste stalen velgen die erop passen scheelt ook een hoop! (kleiner traagheidsmoment, dat werkt tot de 4e macht).
Nou dan nog een pietsie meer turbodruk en dan kan het feest beginnen

-
- Berichten: 278
- Lid geworden op: di 25 feb 2003 15:13
- Locatie: bergen op zoom
aluminium plaatdelen maken en plexiglas ruiten erin.
verstevegingsbalken uit je deur.
denk niet dat het zou werken(krassen op je ruit,alu is nogal duur,eigen veiligheid is ook wel belangerijk)
verstevegingsbalken uit je deur.
denk niet dat het zou werken(krassen op je ruit,alu is nogal duur,eigen veiligheid is ook wel belangerijk)
Dan kan je net zogoed een 1.0l R5TL kopen ofzo, die zal met dezelfde regelmaat starten, en kost een STUK minder...[/quote]oxje schreef:Sorry ik bedoelde dus dat ik blij ben dat die elke ochtend start.Tjabel schreef:Wees blij dat die renault elke start.
Bij sommige mensen gaat t niet alleen om "snelheid" maar er zijn ook nog mensen die een auto met beleid behandelen, en m ook hebben voor de uitstraling...!
En ik denk dat een dikke lage GTT met mooie wielen een stuk meer uitstraling heeft dan een TL
Dit komt ook doordat peugeot altijd nogal positief was over het aantal pk's van de auto's. Op testbanken moet je niet vreemd opkijken als een 309 gti 16 maar 140 pk eruitperst (terwijl dat er officieel 160 zouden moeten zijn). Maakt niet uit, kijken ze je alleen maar vreemder aan als ze d'r uitsprint.Michiel schreef:Komt idd door de kat. Scheelt geloof ik iets van 8pk ofzo!!Tazzman schreef:Het valt mij op dat ze bij de Peugeots 205 GTIs en 309 GTI 16s de latere versies LANGZAMER hebben "gemaakt" (?) dan de eerdere versies.
Enig idee waarom dat zo is?

Bij sommige mensen gaat t niet alleen om "snelheid" maar er zijn ook nog mensen die een auto met beleid behandelen, en m ook hebben voor de uitstraling...!Ivo8hoven schreef:Dan kan je net zogoed een 1.0l R5TL kopen ofzo, die zal met dezelfde regelmaat starten, en kost een STUK minder...oxje schreef:Sorry ik bedoelde dus dat ik blij ben dat die elke ochtend start.Tjabel schreef:Wees blij dat die renault elke start.
En ik denk dat een dikke lage GTT met mooie wielen een stuk meer uitstraling heeft dan een TL
zooooo jij wil ruzie met me broertje denk ik

Immer wieder die verdammte Holländer
ik heb ooit op het net een artikel gelezen over de gtt en daarin stond dat de gtt phase 1 6,9sec 0-100 deed en de phase 2 7,2 sec van 0-100. In hoeverre dit correct is weet ik niet maar ik vind niet dat je de willie tegen de gtt moet vergelijken omdat er zeker 12 jaar technologie tussen zit, dus in mijn ogen wint de gtt altijd
dus als de meeste gttjes nog onder de 8 sec zitten is dat toch knap?
Het verschil tussen phase 1 en 2 snap ik ook niet echt, misschien te wijten aan de luchtgekoelde turbo tov de watergekoelde? of misschien omdat er bij de phase 1 geen voorspoilertje aan de voorbumper zit, wie weet!

Het verschil tussen phase 1 en 2 snap ik ook niet echt, misschien te wijten aan de luchtgekoelde turbo tov de watergekoelde? of misschien omdat er bij de phase 1 geen voorspoilertje aan de voorbumper zit, wie weet!
Is niet correct. De GT zit volgens fabrieksopgave rond de 8 seconden.limburgio schreef:ik heb ooit op het net een artikel gelezen over de gtt en daarin stond dat de gtt phase 1 6,9sec 0-100 deed en de phase 2 7,2 sec van 0-100. In hoeverre dit correct is weet ik niet
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
phase 1 7,8 seconde
phase 2 8,0 seconde
dit staat in de orginele folders van renault ( ik heb ze liggen )
hoe dit verschil is ontstaan ? men zegt . . . . .
ach wat maakt het uit als je net niet oplet ben je de lul . loopt je bak niet helemaal mooi meer ben je de lul . want mensen je verliest tijd enkel en alleen ( veel ) door het schakelen .
phase 2 8,0 seconde
dit staat in de orginele folders van renault ( ik heb ze liggen )
hoe dit verschil is ontstaan ? men zegt . . . . .
ach wat maakt het uit als je net niet oplet ben je de lul . loopt je bak niet helemaal mooi meer ben je de lul . want mensen je verliest tijd enkel en alleen ( veel ) door het schakelen .
-
- Berichten: 820
- Lid geworden op: zo 29 apr 2001 0:00
- Car: Alpine/5gtt/16v
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Wijze woorden van ome jochem.....jochem de haas schreef:phase 1 7,8 seconde
phase 2 8,0 seconde
dit staat in de orginele folders van renault ( ik heb ze liggen )
hoe dit verschil is ontstaan ? men zegt . . . . .
ach wat maakt het uit als je net niet oplet ben je de lul . loopt je bak niet helemaal mooi meer ben je de lul . want mensen je verliest tijd enkel en alleen ( veel ) door het schakelen .

nou....ken ik het goedmaken ivm automaxxmarcel16v schreef:Even omhooghalen.
Zijn er ook nog mensen die met de billen bloot durven? 22 Augustus op Drachten, zullen we zien wat er waar is van die sterke verhalen

Ik zou er best wel eens kunnen staan ja ...marcel16v schreef:Even omhooghalen.
Zijn er ook nog mensen die met de billen bloot durven? 22 Augustus op Drachten, zullen we zien wat er waar is van die sterke verhalen

Daar kan ik over mee praten, Golfjes zoekrijden is zeker leuk. Zeker met een 13 jaar oude geitenwollensokken Citroën met een subtiel V6 logo op de zijkant.Panoramix schreef:Nou waag ik me niet vaak een stoplichtsprintje, vanaf 80km/h doortrekken is net zo veel fun, maar ik kan een grijns niet onderdrukken als ik met mijn 15 jaar oude barrel een muppet in een nieuwe leasebak helemaal zoek rij.
Mijn auto is jammergenoeg geen stoplicht sprinter, 0-100 in 10 seconden is haalbaar, maar 80-120 in de 3e versnelling is veel leuker.
Als ik er ben durf ik welXedrah schreef:Wie zet zijn Renaultje naast mijn Opeltje?![]()
Effe dissuh!


-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Xedrah schreef:Wie zet zijn Renaultje naast mijn Opeltje?![]()
Effe dissuh!
Nog even geduld

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik niet, ik kom niet onder de 6,4 seconde met mijn 5 gt turbo . Dus das veels te langzaam
:-*
oja ps hij is bijna standaard .






oja ps hij is bijna standaard .
als ik kan,dan kom ik.Xedrah schreef:Wie zet zijn Renaultje naast mijn Opeltje?![]()
Effe dissuh!

-
- Berichten: 520
- Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
- Locatie: savage eb 64
anders zet ik mijn auto ff op je auto?
if it isn't possible it is not impossible
0-100 is niet een echte tijd om een serieuse indruk te krijgen van een auto.
De 1/4 mile wel.!
Een 1/8 mile is leuk als tussenmeting, verder niet.
Veel fabrikanten van autoŽs, en dan vooral de sportieve autoŽs maken hun versnellingsbakken op een compromie basis.
Leuk sprintje 0-100 want dat scoort bij het publiek.
En voor het verbruik een 3,4 en 5 die emissie eisen haalt.
Dus de meeste autoŽs kunnen wel rond de 8 sec naar de 100.
Maar naar de 200 (als ze dat halen) of de 150 zijn het slakken, de vut is eruit.
Dus 0-100 tijden....hummmm :-*
De 1/4 mile wel.!
Een 1/8 mile is leuk als tussenmeting, verder niet.
Veel fabrikanten van autoŽs, en dan vooral de sportieve autoŽs maken hun versnellingsbakken op een compromie basis.
Leuk sprintje 0-100 want dat scoort bij het publiek.
En voor het verbruik een 3,4 en 5 die emissie eisen haalt.
Dus de meeste autoŽs kunnen wel rond de 8 sec naar de 100.
Maar naar de 200 (als ze dat halen) of de 150 zijn het slakken, de vut is eruit.
Dus 0-100 tijden....hummmm :-*
Helemaal eens. Daarom nodig ik nu iedereen van harte uit om zich in te schrijven op http://www.oslracing.com voor 22 augustus op de airstrip in Drachten.GTI1-G60 schreef:0-100 is niet een echte tijd om een serieuse indruk te krijgen van een auto.
De 1/4 mile wel.!
