TFT beeldscherm

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Marco V

kan iemand mij advies geven met de aanschaf van een TFT scherm. Ik heb de keus uit 3 schermen nl.
de 1ste is een iiyama 17" TFT
>Vesa compatible >helderheid per cd/m2:230 > resp.tijd 20 ms >aanbevolen resolutie 1280x1024 >inkijkhoek h150, v130 >contrast ratio 400:1
prijs,van 619,- voor 599,- euro. :p

de 2de is een LG 17" TFT
>Vesa compatible >helderheid per cd/m2: 250 >resp.tijd 20 ms >aanbevolenresolutie 1280x1024 >inkijkhoek h140,v110 >contrast ratio 500:1
prijs,van 609,- voor 599,- euro :p

en de 3de LG 18" TFT
>Vesa compatible >helderheid per cd/m2: 250 >resp.tijd 30 ms > aanbevolenresolutie 1280x1024 >inkijkhoek h160,v160 >contrast ratio 350:1
prijs,van 739,- voor 699,- euro :p

zijn dit redelijke prijze????
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Tip: geen TFT scherm kopen maar een gewone 17". Hou je ook nog heel wat geld over! Het is wel leuk en aardig zo'n plat beeldscherm, maar ik krijg er koppijn van. Bovendien zijn TFT schermen niet te gebruiken voor spellen; schokkerig beeld.
Tsja, tenzij je hem voor zakelijk gebruik hebt, dan zou ik voor de Iiyama gaan. LG is een slap aftreksel van Philips.
Vos

Het beste kun je voor Neovo gaan, je kunt er wel spelletjes mee spelen en ik krijg er juist geen koppijn van!
Clio 16v.....
Maurits
Contacteer:

Ik heb al 2jr een TFT scherm. Van een CRT monitor kreeg ik altijd last van mijn ogen.

Iiyama maakt goede schermen.
De clio is ingeruild!
[B4RTK3]

Iiyama 0wn4g3!
Marco V

HA daar ben ik weer en nog altijd geen nieuw scherm en ik heb er weer 1tje op het oog maar ik ken het merk niet het is een medion ik heb er nog nooit ven gehoord hij is 18,1" en voor maar 459 euro dus wie ken het merk medion en is het wat
deze staat in het media markt krantje
Laatst gewijzigd door Marco V op zo 30 mar 2003 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

Rene (Mr. TX) schreef:Tip: geen TFT scherm kopen maar een gewone 17". Hou je ook nog heel wat geld over! Het is wel leuk en aardig zo'n plat beeldscherm, maar ik krijg er koppijn van. Bovendien zijn TFT schermen niet te gebruiken voor spellen; schokkerig beeld.
Tsja, tenzij je hem voor zakelijk gebruik hebt, dan zou ik voor de Iiyama gaan. LG is een slap aftreksel van Philips.
Uhhh niet goed voor spellen ??? De refresh-rate van een TFT is sneller dan die van een CRT, vandaar dat ook de computerfabrikanten hun tests doen met een TFT :)

owja....... Medion heeft vreselijk goede service..... altijd nieuw als iets niet goed blijkt te werken !
Ben

tft refresh is 60 hz niet sneller dus
Ik raad de philips 109p20 crt monitor aan haar scherp kleuren perfect en je kan alles wat je wil instellen. Ik heb hem en heb hem aan 10andere verkocht die er ook uitermate te vrede over is.
PLus de inkijks hoek van TFT is vaak beroerd.
Nick (germanstyle)

Ik heb sinds kort een Hyundai TFT scherm..... ik vind het een stuk beter beeld dan een normaal beeldscherm. Koste me 4 weken geleden EURO 350.

Gekocht bij de Media Markt (wel in Duitsland) Ik krijg er ook totaal geen koppijn van, terwijl ik dat bij een normaal beeldscherm wel kreeg.

Kijk voordat je een TFT koopt wel ff naar de beeldkwaliteit. Ik heb misschien wel 15 andere beelschermen bekeken. Sommige (zelfs erg dure) TFT's moet je echt recht voor zitten, pas dan zie je wat.
Anonymous

Ben schreef:tft refresh is 60 hz niet sneller dus
Ik raad de philips 109p20 crt monitor aan haar scherp kleuren perfect en je kan alles wat je wil instellen. Ik heb hem en heb hem aan 10andere verkocht die er ook uitermate te vrede over is.
Bij een TFT gaat het niet om de frequentie want het is geen beeldbuis dus die frequentie heeft ie niet nodig...... zou je toch moeten weten nadat je op Rens en Rens gezeten hebt ;)
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Matthijs schreef:
Rene (Mr. TX) schreef:Tip: geen TFT scherm kopen maar een gewone 17". Hou je ook nog heel wat geld over! Het is wel leuk en aardig zo'n plat beeldscherm, maar ik krijg er koppijn van. Bovendien zijn TFT schermen niet te gebruiken voor spellen; schokkerig beeld.
Uhhh niet goed voor spellen ??? De refresh-rate van een TFT is sneller dan die van een CRT, vandaar dat ook de computerfabrikanten hun tests doen met een TFT :)

owja....... Medion heeft vreselijk goede service..... altijd nieuw als iets niet goed blijkt te werken !
Een TFT scherm heeft geen hogere refresh rate, het principe is gewoon compleet anders. Er zijn inmiddels wel TFT schermen waar je spelletjes mee kan spelen, je moet daarbij op een bepaalde specificatie letten, weet even niet meer welke.

Medion = door Aldi gevoerd merk. Kwaliteit en service schijnen goed te zijn van wat ik om me heen hoor.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Ben

Matthijs schreef:
Ben schreef:tft refresh is 60 hz niet sneller dus
Bij een TFT gaat het niet om de frequentie want het is geen beeldbuis dus die frequentie heeft ie niet nodig...... zou je toch moeten weten nadat je op Rens en Rens gezeten hebt ;)
ik heb niet opgelet bij rens en rens :D Duh tuurlijk een ander systeem maar crt is echt nog wel beter tenzij je er bakken met geld tegen aan wil knallen en zelfs dan heb ik nog liever een crt monitor
Laatst gewijzigd door Ben op zo 30 mar 2003 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

Nick (germanstyle) schreef:Ik heb sinds kort een Hyundai TFT scherm..... ik vind het een stuk beter beeld dan een normaal beeldscherm. Koste me 4 weken geleden EURO 350.

Gekocht bij de Media Markt (wel in Duitsland) Ik krijg er ook totaal geen koppijn van, terwijl ik dat bij een normaal beeldscherm wel kreeg.

Kijk voordat je een TFT koopt wel ff naar de beeldkwaliteit. Ik heb misschien wel 15 andere beelschermen bekeken. Sommige (zelfs erg dure) TFT's moet je echt recht voor zitten, pas dan zie je wat.

Voor webdesign en beeldbewerking is het helemaal niets, een TFT is namelijk een tint lichter dan een CRT !
Menno

Matthijs schreef:Voor webdesign en beeldbewerking is het helemaal niets, een TFT is namelijk een tint lichter dan een CRT !
Als je een beetje serieus grafisch bezig bent, calibreer je software <-> scherm. Er is geen enkele reden om geen TFT te gebruiken. Vind 't zelf aanzienlijk prettiger voor m'n ogen.

Tot nu toe het prettigste scherm dat ik ken, m'n eigen breedbeeld flatpanel :D
[img]http://www.btinternet.com/~sgi320/image ... _small.gif[/img][/img]
rev it like a rental
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

de reden dat games nog niet echt goed draaien op de meeste TFT schermen is dat de TFT 'trager' reageert dan een gewoon CRT scherm.
Michel S.
Contacteer:

TFT refreshrate?

Hmmm iets wat dus niet echt kan. Gaat bij een TFT niet op. Een TFT is knippervrij, juist omdat het een TFT is. Een TFT houd zijn kleur namelijk vast totdat die veranderd moet worden. Dus je krijgt geen refresh.

Waar je op moet letten is de response tijd. Deze tijd is van belang als je met snel veranderende beelden gaat werken. De response tijd is uitgedrukt in ms en houd dacht ik in hoelang het duurt voordat een pixel van zwart naar wit is veranderd.

Hoe hoger je response, hoe minder prettig het is om er op te gamen en of video erop te kijken.

Verder is de inkijkhoek van belang. Je moet een tft hebben met een grote inkijk hoek. Zeker bij grafische toepassingen. Want je zit niet altijd precies hetzelfde voor je scherm. En hoe groter je inkijkhoek hoe minder beeldafwijking je krijgt wanneer je opeens 3 graden anders ervoor zit. Tis wel belangrijk dat je dezelfde kleuren houd he.

Verder natuurlijk het formaat en de resolutie. Koop een TFT op de resolutie wat je het meest pakt.
Ga dus geen 1600x1200 tft pakken als je op 1024x768 werkt en daar dus ook spellen op speelt. Dan is je beeld gewoon ruk en heb je er niks aan. Je krijgt dan een heel blurrie beeld. Niet echt prettig.

Ook de lichtopbrengst is iets om op te letten. Is dit te laag krijg je geen echte mooie kleuren en wit is niet echt lekker wit.
300cmd is wel aan te raden.

En als laatste. De garantie. Pak het liefst een scherm met pixel garantie. Dus als je een defecte pixel hebt, dat het wordt gefixed. sommige fabrikanten hebben een minimale waarde van 3 pixels. Het zijn maar hele kleine puntjes. Maar die vallen je meteen op en daar erger je je dood aan.

Welk TFT scherm dan???
Beetje afhankelijk van wat je wil. Samsung heeft hele goede schermen. Mooi beeld, zeer goede kwaliteit en perfecte garantie afhandeling. Prijs valt ook nog mee.

IIyama heeft leuke schermpies. Heb er echter al teveel terug zien komen. En de service vind ik maar bout. Ook vind ik ze te duur.

Philips. Goede schermen. Aardig goede service en prijs niet te gek. Alleen het design is een beetje matig.

Dell. Mooie tft's. Goede service. Kwaliteit is goed. Echter wel aan de prijzige kant.

Neoview Atec system. Mooie tft. Goede kwaliteit. Goede service. Zeer goede prijs(899 voor 18.1 inch met ingebouwde TV-tuner). Mooi design. Alleen de inkijkhoek is een beetje laag. Maken gebruik van LG TFT schermpies.

Neovo. Redelijke goede tft's. Garantie afhandeling is wel goed, maar duurt pokke lang. Lekker cheapo. Maar heb er al genoeg terug zien komen. Dus kwaliteit is een beetje onder de maat.

Denk dat ik zo wel de meest voorkomende merken heb gehad.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Marco V

Nou ik heb eindelijk sinds een week een TFT scherm.
Tis een iiyama 17" geworden, wat een verademing zeg kheb geen trillend beeld meer, het is groter (ben van 15" naar 17" gegaan)
al die geene die informatie hebben verstrekt bedankt
Marcel B.

een 17" TFT is sowieso groter qua effectief beeldoppervlak dan een 17" CRT
Don't walk the grass... smoke it
Plaats reactie