[Clio 16V] Koelingsprobleem

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Rob_16V_Zwolle
Berichten: 520
Lid geworden op: za 1 jun 2002 22:27
Locatie: Zwolle auto:Clio 16v lidnummer: 469
Contacteer:

Hallo,

Enige tijd al kamp ik met problemen met de koeling.
Dit begint nu toch wel erg irri te worden.

Onlangs heb ik mijn schakelcontactje in de radiateur vervangen omdat me ventilator niet meer aansloeg. Gelijk maar even de koelvloeistof vervangen.

Nu loopt mijn temperatuur erg hoog op en slaap de ventilator ERG laat aan.

Zet ik nu me kachel op oorlog dan blijft de temperatuur op peil.

Zelf dacht ik aan de thermostaat alleen ja tell me :(

Wordt er niet vrolijk van als ik straks ook zakelijk in me Clio moet gaan rijden en in de file sta met 30 graden buiten en me kachel op oorlog :(

Elke suggestie is welkom wat het mogelijk kan zijn.

Alvast bedankt

p.s. Morguh HOOP ik me OMP uitlaat binnen te hebben ;)
EN dan 1.2 middenpijpske eronder en knallen die bende ;)

edit by ploegah: titel
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
Marcel dLC
Berichten: 1602
Lid geworden op: do 12 apr 2001 0:00
Locatie: Den Bosch, The Netherlands

itdanger schreef:Zet ik nu me kachel op oorlog...
Standje nucleair noemen we dat hier in waalwijk :p
Maaruh, koelsysteem wel goed ontlucht bij het vervangen van je koelvloeistof?
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Hier noemen we het, je kachel op Sambal zetten.

Goed ontluchten is natuurlijk het eerste wat je kunt doen.
-=Chuckie=-
Berichten: 268
Lid geworden op: vr 10 jan 2003 22:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Ontluchten is wel gebeurt :wink:
Misschien ergens een verstopping of een haperende waterpomp?
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

-=Chuckie=- schreef:Ontluchten is wel gebeurt :wink:
Misschien ergens een verstopping of een haperende waterpomp?
of een slechte radiator :D
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

en wat voor thermostaat zit er nu in ??
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

lees anders dit topics een door:
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... lvloeistof

Ik ben laatst ook flink bezig geweest met de koeling, staan ook fotoŽs bij en hoe het een en ander vervangen moet worden
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

Grote kans dat je radiator verstopt zit.

Hoe zag je oude koelwater eruit?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

- ontluchten
- thermostaat
- radiateur aan vervanging toe
- waterpomp aan vervanging toe

Dit zijn in deze volgorde wel de zaken die je moet bekijken. De kosten van een thermostaat zijn niet hoog, dus die kan je uit voorzorg vervangen. Als dat niet werkt zul je rekening moeten houden met een forsere kostenpost, vrees ik.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

thermostaatje is rond de 22 euro en een radiateur is rond de 180 euro
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Tom schreef:thermostaatje is rond de 22 euro en een radiateur is rond de 180 euro
He tom hoe zat het nou. hadden ze van renault de verkeerde thermostaat aan je verkocht of wat?

je oude werkte wel goed maar die nieuwe niet?

GR.Frits
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik snap het nog steeds niet, ze hebben me iig de goede verkocht en ze zijn allebij 89 graden. Maar ja, het zal wel
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Arie16v
Berichten: 148
Lid geworden op: do 20 feb 2003 21:11
Locatie: Wervershoof

volgens mij een nieuw thermostaatje erin???
Clio16v rules
mdmx
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
Locatie: Waal x A2 ;-)

Laten we nou niet gelijk vergeten te eiken!, controleer even met een thermometer de temp van je vloeistof, ik heb dat ook gedaan tussen reservoir en motor, dunne leiding, was 84 gr terwijl mijn meter op bedrijfstemp op 3/4 van de schaal staat en soms nog hoger voor de fan aanslaat!
Meterafwijking in renaultjes is wel bekende mogelijkheid!

Nog niet gelijk panieken, ik heb radiator 1x en thermostaat 2x vervangen, ent is nog zo, terwijl pomp goed is.....
Plaats reactie