willispruitstuk op clio 16v
-
Op de 16v die ik onderlaatst gekocht heb zit een willie spruitstuk. Levert dit nog iets op of is het geluid alleen anders?. Ik heb even tegen een 1916v gereden, ging naar de 100 beduidend sneller ook van 100 tot 200 was ik sneller. Maar zo'n verschil zou toch niet komen door het spruitstuk?
-
De rest is van Devil van voor tot achter. De clio is dacht ik wel sneller naar de 100 maar toch niet boven de 160 moet de 19 denk ik toch sneller zijn. De top van een 19 is toch ook hoger.
Het Willy spruikstuk leverd ongeveer 3 pk extra tot de 4000 tpm, daarna leverd het egenlijk niks meer op.
Dat een R19 op hoge snelheid iets sneller is komt door de luchtweerstand, de neus is veel spitser en de clio is bijna een muur waar de lucht overheen moet.
Dat een R19 op hoge snelheid iets sneller is komt door de luchtweerstand, de neus is veel spitser en de clio is bijna een muur waar de lucht overheen moet.
-
- Contacteer:
Ik heb er ook een willie spruitstuk erop gezet ,
het klinkt wel mooier een stukje zwaarder maar van extra vermogen is niets te merken .
het klinkt wel mooier een stukje zwaarder maar van extra vermogen is niets te merken .
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Flens van het spruitstuk is een kwartslag gedraait maar met een willie kat is dat te verhelpen. daarna is alles het zelfde. dus als je een willie kat hebt ben je er of je moet er een plaat voormaken als verbinding.
En bij jou lijkt me dat neit echt een probleem.
GR.Frits
En bij jou lijkt me dat neit echt een probleem.
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
moet je de flens van de kat(vervanger) kwart slag draaien (toch?)Christian schreef:kan een williams spruitstuk zo op een clio
want er was toch iets met die flens of kan ik de voorpijp van mijn clio gebruiken?
-
- Contacteer:
De flens van de kat is verdraaid maar het is ook een
grotere diameter .
De voorpijp is ook een andere vorm en er zitten andere bochten in .
Dus als je een willie spruitstuk wil monteren dan zal je echt
een andere voorpijp moeten nemen.
grotere diameter .
De voorpijp is ook een andere vorm en er zitten andere bochten in .
Dus als je een willie spruitstuk wil monteren dan zal je echt
een andere voorpijp moeten nemen.
-
- Contacteer:
En je oude kat past ook niet want de diameter is te klein . 
De rest van de uitlaat na de kat past wel

De rest van de uitlaat na de kat past wel
-
- Contacteer:
Een kat kost ongeveer 290,- Euro
Mijn kat en katvervanger passen er nog gewoon op hoor, ik heb de flens van de voorpijp laten verlassen en de gaten van de kat iets breder gemaakt.
Dat gaat perfect, daar lekt hij in ieder geval niet op.
Dat gaat perfect, daar lekt hij in ieder geval niet op.

ik kan een spruitstuk kopen voor 100 euro duur?
en met een ring er bij zo dat ik mijn gewone kat kan gebruiken
[img]http://www.clioclub.nl/~christian.a/images/schijf.jpg[/img]
hij heeft zelf een williams maar heeft er nu een devil spruitstuk er op en die heeft de flens weer horizontaal dus met zoon rind zou hetw el kunnen
en met een ring er bij zo dat ik mijn gewone kat kan gebruiken
[img]http://www.clioclub.nl/~christian.a/images/schijf.jpg[/img]
hij heeft zelf een williams maar heeft er nu een devil spruitstuk er op en die heeft de flens weer horizontaal dus met zoon rind zou hetw el kunnen

-
wat is eigenlijk beter een devilspruitstuk of een Willie spruitstuk.
Wat is eigenlijk de beste tuning aan je auto in verhouding tot prijs/qualiteit. Waar zouden jullie het eerst voor kiezen als de auto nog standaard is, op een openluchtfilter een een willie spruistuk na.
Wat is eigenlijk de beste tuning aan je auto in verhouding tot prijs/qualiteit. Waar zouden jullie het eerst voor kiezen als de auto nog standaard is, op een openluchtfilter een een willie spruistuk na.
-
maar om nog effe terug te komen op mijn tweede vraag. Wat heeft het meeste zin qua prijs/kwaliteit verhouding met betrekking tot het tunen van een F7P motor.
-
hetgeen met de beste prijs kwaliteit verhouding is de kop vlakken.
Verwacht er echter niet teveel van.
Met het tunen moet je eigenlijk alles aanpakken om onder aan de streep een tiental pks te winnen.
Daarom is het ook verschrikkelijk duur.
Gewoon niet rendabel.
Als je meer vermogen wil moet je uitgaan van een 2 liter. Je kunt wel 3000 euro investeren in een 1800 om net zoveel pks en koppel te krijgen als een 2 liter, maar dat schiet niet op
Verwacht er echter niet teveel van.
Met het tunen moet je eigenlijk alles aanpakken om onder aan de streep een tiental pks te winnen.
Daarom is het ook verschrikkelijk duur.
Gewoon niet rendabel.
Als je meer vermogen wil moet je uitgaan van een 2 liter. Je kunt wel 3000 euro investeren in een 1800 om net zoveel pks en koppel te krijgen als een 2 liter, maar dat schiet niet op
-
Wat kost dat, de kop vlakken en wat leverd dat ongeveer op?
Ik heb een jaartje of wat terug een compleet nw cup blok in m'n coupe (cup-clio)gehangen. Stnadaard blokje heeft 137 pk, dit ding was compleet nieuw en had zonder andere nokkenassen en devil spruitstukkie ong 163 pk. Incl deze twee zal er tegen de 170 pk in hebben gezeten, max!
Een devil spruitstukkie is sowieso beter dan het williams spruitstuk, 4-2-1 ipv 4-1. In praktijk zul je er weinig van merken.
Tis bij een F7P motor eigenlijk alles of niets, het kost gewoon een vermogen om er slechts 170 pk uit te halen. Zo'n blokje kost je bij Achterberg gewoon 3750 euro, dan is je kop bewerkt, onderblok uitgewogen en uitgebalanceerd. Ding woog ipv 960 ongeveer 860kg. Je kunt beter een auto kopen die standaard al flink vermogen heeft of die redelijk makkelijk en betrouwbaar op te fokken is. Voor het geld dat ik in de clio heb gedouwd heb je, om maar een vb te noemen, een standaard S2 met 230pk omgebowud naar RS2 spec's, 315pk en +\- 500nm koppel. Heb je alles wat om de motor heen hangt nieuw! JE pakt dik 85 pk's en een sloot aan koppel. Wat won ik met de clio, max 33 schamele pk'tjes en beetje koppel.
Een devil spruitstukkie is sowieso beter dan het williams spruitstuk, 4-2-1 ipv 4-1. In praktijk zul je er weinig van merken.
Tis bij een F7P motor eigenlijk alles of niets, het kost gewoon een vermogen om er slechts 170 pk uit te halen. Zo'n blokje kost je bij Achterberg gewoon 3750 euro, dan is je kop bewerkt, onderblok uitgewogen en uitgebalanceerd. Ding woog ipv 960 ongeveer 860kg. Je kunt beter een auto kopen die standaard al flink vermogen heeft of die redelijk makkelijk en betrouwbaar op te fokken is. Voor het geld dat ik in de clio heb gedouwd heb je, om maar een vb te noemen, een standaard S2 met 230pk omgebowud naar RS2 spec's, 315pk en +\- 500nm koppel. Heb je alles wat om de motor heen hangt nieuw! JE pakt dik 85 pk's en een sloot aan koppel. Wat won ik met de clio, max 33 schamele pk'tjes en beetje koppel.
Laatst gewijzigd door Anonymous op do 1 mei 2003 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dus eigenlijk het enige wat echt effectief is een turbokit erop zetten. Maar ja dan moet je daarna ook heel je auto aanpassen. Dat wordt inderdaad wel een beetje duur.
Maar wat denk je dat een kop vlakken oplevert en door wie kan je dat laten doen en wanneer je dit gedaan hebt moet je dan ook je chip opnieuw laten programmeren?.

Maar wat denk je dat een kop vlakken oplevert en door wie kan je dat laten doen en wanneer je dit gedaan hebt moet je dan ook je chip opnieuw laten programmeren?.
Een kop vlakken kan elk revisiebedrijf voor een paar tientjes. Als je de kop niet zelf kan demonteren en monteren gaat dat je nog wel een paar honderd euro aan arbeid kosten.
Een aangepaste chip is niet direct nodig, als je er tenminste geen centimeters afhaalt.
Een betere chip levert ansich natuurlijk wel wat op.
Een aangepaste chip is niet direct nodig, als je er tenminste geen centimeters afhaalt.

rev it like a rental
-
en wat moet je ongeveer verwachten dat het opbrengt. Neemt het verder nog nadelen( slijtage, benzineverbruik, onrustig lopen enz.)
met zich mee?
met zich mee?
-
ja, het is verstandig om ALTIJD 98 te tanken. Die benzine is natuurlijk een beetje duurder.
Ik denk dat het een pk of 5 MAXIMAAL oplevert, of je moet m heel extreem vlakken.
Vlakken kost bij een revisiebedrijf inderdaad maar een paar tientjes.
Kop uitbouwen ruwweg 8 uur. Dan nog een koppakkingset.............150 euro???????
Oftewel: niet de moeite tenzij de koppakking TOCH kapot is en de kop eraf moet..........
Ik denk dat het een pk of 5 MAXIMAAL oplevert, of je moet m heel extreem vlakken.
Vlakken kost bij een revisiebedrijf inderdaad maar een paar tientjes.
Kop uitbouwen ruwweg 8 uur. Dan nog een koppakkingset.............150 euro???????
Oftewel: niet de moeite tenzij de koppakking TOCH kapot is en de kop eraf moet..........
-
hmm niet echt de moeite nee als je koppakking nog goed is. Denk dat ik dan eerst maar eens mijn koppaking eruit ga blazen.
Maar katvervanger, nokkenassen, devilspruitstuk, twister, chip, andere bougies, leveren eigenlijk niet het extra vermogen i.o.v. het geld wat je ervoor moet betalen.
Maar katvervanger, nokkenassen, devilspruitstuk, twister, chip, andere bougies, leveren eigenlijk niet het extra vermogen i.o.v. het geld wat je ervoor moet betalen.
al die bullshit als twister en ander bougies, neit aan beginnen, gewoon champion bougiestje c6ycc of de stnadaard equiem (oid) pakken. GEen twister maar dicht k&n filter met slang naar bumper. Nokkenassen zijn leuk maar giga duur, plus denk aan arbeidsloon. Spruitstukje, tja 2pk?
Chipje is een goed alternatief, wat meer koppel wat meer vermogen dus relatief veel winst voor relatief weinig geld!
Chipje is een goed alternatief, wat meer koppel wat meer vermogen dus relatief veel winst voor relatief weinig geld!
-
aha, bedankt Zeeuw.
Ga denk ik maar sparen voor een audi (r)s2
Ga denk ik maar sparen voor een audi (r)s2