[R5GTT] Middendemper of einddemper verwijderen?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
HotShot

Waarschijnlijk ga ik voor de GTT een sidepipe maken. Demperloos zal te veel lawaai maken (voor dagelijks gebruik), dus er zal een demper geplaatst moeten worden. Qua ruimte is het het makkelijkst om de middendemper te laten zitten en vervolgens een leuk eindstuk op de pijp te zetten. Een andere optie is om geen middendemper te hebben met dan als einddemper een demper van een motor.

Valt het de ene optie, vermogens technisch, te prevereren boven de andere? Zo ja, welke optie is de beste.
KennyGTT

Ik heb bij m'n gtt de einddemper er omderuit gehaald en vervangen door een dikke inox buis (weet de diameter niet vanbuiten) die mooi in de opening van je bumper past.Hij maakt nu wel een veel zwaarder geluid maar ook niet overdreven luid. Bij het terugschakelen krijg je dan van die vette knallende en borrelende geluiden :) . Wel chik.
M'n 11 turbo heeft een dikke sidepipe zonder dempers steken. Maar dat lijkt me geen puik plan voor op de weg. :D
-Ray-
Contacteer:

een GT met middendemper en lege eindpijp klinkt een beetje als een subaru, er rijdt hier in de buurt zo'n figuur rond :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Mike N

Ben ongeveer hetzelfde van plan, middendemper weg laten halen en me eindemper eronderuit en vervangen voor een stuk buis, dan nog een eindstuk erop, als het meezit laat ik het volgende maand doen.
Renault 5 gtt. Mods: Peco uitlaat, zuigerdumpvalve.
Sander101

Mike N schreef:Ben ongeveer hetzelfde van plan, middendemper weg laten halen en me eindemper eronderuit en vervangen voor een stuk buis, dan nog een eindstuk erop, als het meezit laat ik het volgende maand doen.
Geeft dat niet een enorme herrie? (in het begin zal het wel leuk zijn maar op een lange rit...)
KennyGTT

Bij een lange rit op de autostrade is het inderdaad wel wat vervelend na een tijdje. Als je iets van een 120 a 130 rijt op de autostrade en het toerental hangt rond de 3000 toeren heb je wel een vervelend geluid, maar als ik dan weer harder ga rijden is er een gebied waar ik dan weer minder lawaai in de auto hoor. Beetje ingewikkeld :lol:
Tom
Moderator
Car: MB

bij een totaaal lege pijp valt het geluid ook nog wel mee hoor. Je kunt er nog zeer goed lange afstanden mee rijden
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Chrisv

Heeft er iemand nog tips voor het verwijderen van de einddemper. Dat zaakje zit behoorlijk vastgekoekt namelijk.

Wil even kijken wat het geluid zal zijn zonder einddemper (heb nu ook geen middendemper meer, alleen einddemper van sebring, maar is nog steeds kei stil)

Als dat geluid me bevalt wil ik gewoon een stuk buis of misschien kan ik nog aan een devil trompetje komen.

Of ik gooi er mn einddemper van mn andere gtt op deze maakte veel meer geluid en die had zelfs de middendemper nog eronder.
Maar die zit nog meer vastgekoekt en geroest. :(

Iemand tips?
some people are alive only because it's illegal to kill them
Tom
Moderator

de brander erop zetten, dan is ie zo los
Chrisv

Tom schreef:de brander erop zetten, dan is ie zo los
:) die heb ik hier niet zo eentje liggen. Dus het zaakje flink verhitten en dan moet t makkelijker losgaan?
Tom
Moderator

meestal wel. Even rood gloeiend stoken en flink trekken en bewegen met dat ding,
Chrisv

Tom schreef:meestal wel. Even rood gloeiend stoken en flink trekken en bewegen met dat ding,
Hmm okay, ff kijken wat ik ga gebruiken om t zaakje heet te stoken :)...
Tom
Moderator

maar je moet het eerst gewoon even zonder brander proberen. Wat krijg je niet los dan ? zoŽn klem met van die boutjes of krijg je gewoon 2 stukken uitlaat niet van elkaar los ?
Chrisv

Tom schreef:maar je moet het eerst gewoon even zonder brander proberen. Wat krijg je niet los dan ? zoŽn klem met van die boutjes of krijg je gewoon 2 stukken uitlaat niet van elkaar los ?
Die klem kan ik losmaken heb ik geprobeerd, maar dan zit de einddemper in de middenpijp geschoven zeg maar en daar krijg ik niet echt beweging in...
Tom
Moderator

dat is idd lastig als dat lang vast zit. Dan is een brander toch wel handig. (doe het wel goed en niet te lang, je wilt ze immers niet aan elkaar šlassenš)
Chrisv

Tom schreef:dat is idd lastig als dat lang vast zit. Dan is een brander toch wel handig. (doe het wel goed en niet te lang, je wilt ze immers niet aan elkaar šlassenš)
Ok, kzal het morgen eerst nog eens gaan proberen zonder brander, die heb ik hier thuis toch geen.

Als het niet lukt doe ik het volgende week bij een vriend wel even, die hebben een put (hoe fijn is dat :) ) thuis en ook een brander.
Tom
Moderator

ik zou idd wel een put of brug zoeken ja. Anders word het denk ik een beetje heet bij je gezicht :D en je wilt ook niet al te veel vonken op je snufferd hebben (of een kokend hete uitlaat)
Plaats reactie