leesbaarheid chassisnummer

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
r5alpine-turbo

toen ik mijn r5at kocht had ik ff het kenteken vergeleken met het chassisnummer van de auto,dit klopte(altijd verstandig,straks is het een gejatte ofzo).zat een nieuwe bodemplaat rechts in dus ook een nieuw nummer.

hadden ze als volgt gedaan,nieuwe plaat erin.blank geslepen(flapdisc ofzo) en nummer erin geslagen.alleen het materiaal niet behandeld.

nu is het nummer niet goed meer leesbaar,wat moet ik nou doen.lijkt me sterk dat ik even creatief met mijn slaglettersetje moet worden? :D dit mag je toch niet zelf doen maar moet toch onder toezicht van rdw?

als ik de kleur van mijn auto verander,moet ik dit dan alleen doorgeven en krijg ik dan een aangepast kenteken?

of moet hij dan rdw gekeurd,krijg ik dan ook een nieuw kenteken,lijkt me sterk maar weet het niet zeker.
Sander
Contacteer:

nu is het nummer niet goed meer leesbaar,wat moet ik nou doen.lijkt me sterk dat ik even creatief met mijn slaglettersetje moet worden? dit mag je toch niet zelf doen maar moet toch onder toezicht van rdw?
Dat moet officieel de RDW doen ja. Kan ook dat ze gewoon een nieuwe nummer er in slaan en dan je papieren aanpassen.
als ik de kleur van mijn auto verander,moet ik dit dan alleen doorgeven en krijg ik dan een aangepast kenteken?
of moet hij dan rdw gekeurd,krijg ik dan ook een nieuw kenteken,lijkt me sterk maar weet het niet zeker.
Dit hoeft niet verandert te worden op je papier.

S :D nder
clio_rally
Contacteer:

r5alpine-turbo schreef:toen ik mijn r5at kocht had ik ff het kenteken vergeleken met het chassisnummer van de auto,dit klopte(altijd verstandig,straks is het een gejatte ofzo).zat een nieuwe bodemplaat rechts in dus ook een nieuw nummer.

hadden ze als volgt gedaan,nieuwe plaat erin.blank geslepen(flapdisc ofzo) en nummer erin geslagen.alleen het materiaal niet behandeld.

nu is het nummer niet goed meer leesbaar,wat moet ik nou doen.lijkt me sterk dat ik even creatief met mijn slaglettersetje moet worden? :D dit mag je toch niet zelf doen maar moet toch onder toezicht van rdw?

Volgens mij mag je alles er gewoon zelf in slaan. wij hebben het bij de RS en de AX ook moeten doen omdat die allebei zo ongeveer geen voorkant meer hadden...
Zo zie je ook maar hoe makkelijk omkatten is, slaat echt nergens op... :p

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Sander
Contacteer:

nder
nu is het nummer niet goed meer leesbaar
Oja laat je hem APK keuren en ze kunnen het niet "goed" lezen keuren ze hem af. Dus dan is het genoteerd, dus als je het zelf gaat doen doe het dan voor dat hij APK gekeurd wordt.

S :D
Matijs
Contacteer:

Hmm, wel interessant. Bij onze 15 is het nummer boven op de veerpoot (ik neem aan het chassisnummer) er zowat af geroest. Ik heb het verder nog niet precies onderzocht, maar ik denk dat we daar nog problemen mee gaan krijgen :( Maar gewoon zelf corrigeren zeggen jullie dus?
catrinus

Mijn chassis nummer is haast ook niet meer te lezen. Komt omdat hij is overgespoten. Ik zie het vanzelf bij de apk en als hij niet goed te lezen is mogen zij het voor mij oplossen.
There will be plenty of time to rest when your dead
r5alpine-turbo

straks is hij blauw,maar dan staat op het kentekenbewijs wit.
catrinus

Die van mij is parelmoer geel en op kenteken parelmoer wit. Moet ik binnenkort maar es veranderen
There will be plenty of time to rest when your dead
maurice

dan heb ik ook nog een vraagje: bij de mijne loopt er een randje roest door het chassis-nummer..Is dit apk afkeur?? Het nummer is nog wel goed te lezen, maar hij is dus bovenop de veerpoot (door)geroest..
r5alpine-turbo

zolang je nummer leesbaar is is er niks aan de hand
Madman_daan
Contacteer:

die van mij zit een plakbandje overheen :P hehe blijft ie schoon :D en goed leesbaar.

(tevens is dit mijn 100ste post lol....)
Clio16v
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

r5alpine-turbo schreef: als ik de kleur van mijn auto verander,moet ik dit dan alleen doorgeven en krijg ik dan een aangepast kenteken?

MOet je doorgeven aan RDW + papieren opsturen, dan krijg je nieuw kentekenbewijs terug met goede kleur (zelfde kenteken uiteraard).
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Plaats reactie