[Twingo]Verlichting.

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Is het mogelijk om bij een Twingo van de eerste serie,de achterlampen van de tweede serie erin te zetten? En hoe zit dat met de koplampen?

Kun je voor de achterkant het glas(plastic) los bestellen of krijg je alles kompleet?

Witte achterlampen voor een 5 komen niet door de keuring. Zijn die voor de Twingo wel goedgekeurd?
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Nick (germanstyle)

Je kunt van elke twingo de lampen verwisselen.

De lichtblokken van de 2e serie zijn zo in de oude te zetten. Bij de helder glas van het huidige model heb je alleen 1 probleem, dat is dat de stekker van het knipperlicht niet past, maar met een kabelschoentje is dit goed en makkelijk op te lossen.

Je kunt niks los bestellen. Je besteld de complete koplamp.

De helder glas versie is knetterduur.

En de witte knipperlichten kwamen bij mij zonder gezeur door de APK.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Nick, als je de achterlampunits besteld krijg je dan ook alleen het "glas"? Of de hele unit? En dat past wel simpel?

Ik weet dat hij met witte knippers voor en aan de zijkant door de keuring komt. Het ging me meer even om de witte achterlampen. :)
Nick (germanstyle)

Ik had het niet helemaal goed gelezen.

Witte achterlichten komen ook door de APK, mits je ff voor de APK de reflectoren erop plakt die je bij je bestelling krijgt.

Als je bij de Renault achterlichten besteld van de fase 2 & 3 twingo dan krijg je glas + achterdeel.

Bestel je die witten, krijg je alleen het glas. Als je witten wilt en je hebt een twingo 2 of 3 dan moet je bij de dealer nog ff de achterkant bestellen van de twingo 1 achterlichten, omdat de witten zijn gemaakt voor de twingo 1 achterlichten.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Nick (germanstyle) schreef:Ik had het niet helemaal goed gelezen.

Als je bij de Renault achterlichten besteld van de fase 2 & 3 twingo dan krijg je glas + achterdeel.
Kan gebeuren. :)
Als ik het goed heb had jij achterlampen van het nieuwe model in je Twingo. Enig idee wat ze nog kostten? En het is dus gewoon plug and play?
Nick (germanstyle)

Ik had ze besteld via auto-onderdelen.com ... daar waren ze veel goedkoper dan bij de dealer. Weet niet meer zo wat ze kosten, maar de prijzen staan op de website van auto-onderdelen.com

Het is niet plug-and-play. Je moet ff de spanning meten van de draden, want de stekker is precies hetzelfde, maar de draden moeten op een andere plaats. Maar ik had het zonder dat ik veel verstand van elektrisch heb in een half uur voor elkaar.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Dank je wel Nick. Kan ik weer ff verder. 8)
Plaats reactie