(clio16v) Trillen van de auto vanaf 5000 toeren.....
Nu wederom weer een probleem... Mijn clio gaat onwijs trillen als ik in hoge toeren doortrek... zou dit iets met balanceren te maken kunnen hebben... (wat ik zaterdag maar vast laat doen) of zou het iets anders zijn...
-
als je hoge snelheden rijd op bijv de snelweg heb je dan ook trillingen, dit kan idd met balanceren te naken hebben. maar jij hebt het over trillingen boven de 5000 toeren bij optrekken.
Wielen balanceren, rubbers draagarmen versleten, overmatige speling op fuseekogels, spoortstangkogels??
-
- Moderator
- Car: Megane
-
patbad ik denk dat hij wel serieuze reacties wil hebben!
if it isn't possible it is not impossible
-
ik ben bang voor je differentieel lagers
if it isn't possible it is not impossible
-
is je differintieel(schrijf ik het goed?)niet snelheisafhankelijk?terwijl het boven de 5000 tpm is.dan zou het motortoerentalafhankelijk zijn.
of bedoel je dat die lagers dan gaan meetrillen met je motor?in harmonie ofzo?
zouden het motorsteunen kunnen zijn?
of bedoel je dat die lagers dan gaan meetrillen met je motor?in harmonie ofzo?
zouden het motorsteunen kunnen zijn?
De motersteunen zijn vervangen, wiellagers voor ook en hij is ook pas uitgelijnd.
Nou het is in ieder geval erg vaag.... het lijkt ook wel of het alleen boven de 65 ofzo ... als hij boven de 5000 toeren komt.... maar als ik over schakel naar 3 of 4 dan doet hij het ook alleen dan wat minder..... dus heel vaag en lastig uit te leggen. Ik laat in ieder geval ff balanceren zaterdag....
Nou het is in ieder geval erg vaag.... het lijkt ook wel of het alleen boven de 65 ofzo ... als hij boven de 5000 toeren komt.... maar als ik over schakel naar 3 of 4 dan doet hij het ook alleen dan wat minder..... dus heel vaag en lastig uit te leggen. Ik laat in ieder geval ff balanceren zaterdag....
Dat balanceren kan het niet zijn als je even logisch nadenkt. Als je wielen in onbalans zijn dan zou hij bij bepaalde snelheden moeten trillen en dus niet bij bepaalde toerentallen. Natuurlijk is het wel zo dat je bij bepaalde toerentallen in een bepaalde versnelling een bepaalde snelheid rijdt, maar het lijkt me sterk dat elke keer als je boven de 5000 rpm uitkomt een snelheid heeft waarbij hij zal trillen.
Of is dat niet op deze manier te bepalen?
Of is dat niet op deze manier te bepalen?