Laatst viel tijdens het rijden mn auto plotseling stil, lag niet aan benzine, en niet aan tekort olie.
Ik heb alles getjekt, bij de cilinders is alles nog heel, bij de kleppen is alles nog heel, de snaren zijn ook niet gebroken. Nu ik um wil starten, gaat mn startmotor ook netjes aan de gang, maar de motor zelf wil niet aan de praat. Heb daarna mn ontsteking getjekt, maar die doet t dus niet, er komt geen vonk vanaf.. Waar kan dit mogelijk aan liggen, en is het eventueel simpel op te lossen, of wordt het toch vakgaragewerk???
[Clio16V]Wil niet meer starten!!!
ontsteking vervangen?
Immer wieder die verdammte Holländer
Owja ff vergeten te vermelden bij t eerste stuk:
Mn metertje van mn benzinepijl schiet ook niet meer omhoog, en toen ie stilviel tijdens het rijden hoorde ik een soort korte "tss" (ontlading van iets?)
En het erge is nog:
Ik was een daewoo aan t inhalen, die kwam de dus later weer lachend voorbij
Mn metertje van mn benzinepijl schiet ook niet meer omhoog, en toen ie stilviel tijdens het rijden hoorde ik een soort korte "tss" (ontlading van iets?)
En het erge is nog:
Ik was een daewoo aan t inhalen, die kwam de dus later weer lachend voorbij

Clio16v rules
Misschien je opname-element op de bak kapot/ vliegwiel kapot. Heb dat eens gehad, flink rijden en ineens alles in ene weg, niet meer starten, wel gewoon ronddraaien enz maar niet aanslaan.
Je bobine kan ook defect zijn. Je zou eens kunnen kijken of je WEL een vonk hebt op de hoofdkabel vanaf je bobine naar je verdeler. heb je daar wel vonk dat weet je dat je vliegwielsensor nog goed is, en dat het probleem waarschijnlijk in je verdeelkap zit.
Gr Bart
Gr Bart
Ik heb de hoofdbougiekabel getjekt, geen stroompje.. dus denk dat het in de bobine zit, of een contactpunt bij de relaid (?) ik ga vanavond ff contactspray spuiten kijken of dat helpt, anders ff door laten meten.
Clio16v rules
-
Ik heb dit ook gehad...stond bij me vriendin en toen starte die niet. ---> naar huis gesleept door me pa.
Volgende dag starte hij gewoon weer
Bougiekabels en verdelerkap vervangen ---> klaar!!
Nooit meer problemen gehad!!
Suc6
Grtzz
Serge
Volgende dag starte hij gewoon weer

Bougiekabels en verdelerkap vervangen ---> klaar!!
Nooit meer problemen gehad!!
Suc6
Grtzz
Serge
nou het was dus iets heel anders dan ik zelf aan zat te denken
heb um ff naar de reno garage gebracht, alles qua bekabeling enzo is netjes. Maar krijg ik te horen dat de pen van mn drukgroep te ver door is geschoten en een sensortje (ofzoiets) geraakt heeft, waardoor de ontsteking niet meer werkt.
kosten reparatie: 750 euro (inclusief blok eruit halen en nieuwe koppelingsplaat

kosten reparatie: 750 euro (inclusief blok eruit halen en nieuwe koppelingsplaat
Clio16v rules
senortje koppeling onsteking, klinkt als opname-element op de bak. Beetje vreemd als ze daarvoor alles eruit willen halen.
Gewoon ff zelf kijken, filterhuis weghalen en dan zie je op de bak, aan de bovenkant een sensortje zitten. 2 boutjes los, stekkertje los en klaar is kees. Bij mij is dat ding ook eens ontploft, oorzaak unknown, alleen sensor vervangne en klaar.
Gewoon ff zelf kijken, filterhuis weghalen en dan zie je op de bak, aan de bovenkant een sensortje zitten. 2 boutjes los, stekkertje los en klaar is kees. Bij mij is dat ding ook eens ontploft, oorzaak unknown, alleen sensor vervangne en klaar.
Mijn ervaringen zijn dat de dealers er heel vaak naast zitten, bijna altijd.
Als de drukgroep het probleem is, had hij dat al veel eerder gemerkt.
Ik zou gewoon een nieuw opname-element erop zetten en kijken of ie loopt, hij wordt toch vervangen als je het laat doen door de dealer.
Als de drukgroep het probleem is, had hij dat al veel eerder gemerkt.
Ik zou gewoon een nieuw opname-element erop zetten en kijken of ie loopt, hij wordt toch vervangen als je het laat doen door de dealer.
Ze vervangen niet voor niets de koppeling hoor, die gasten weten echt wel wat ze doen. Alleen vraag ik me af wat de relatie tussen de koppeling en het opname-element is, en wat dan dat opname-element geraakt heeft. Mag aannemen dat je een toelichting krijgt/hebt gekregen bij de dealer????
Gr Bart
Gr Bart
"ze weten bij de dealer heus wel wat ze doen"
Sure, dacht het dus niet, lekker naief...Van alle standaard modellekes hebben ze genoeg verstand (vaak), er zijn altijd uitzonderingen maar als je soms toch hoort en ziet wat ze er van maken, niet alleen bij Renault overigens, dan heb je er als leek meer verstand van dan zijzelf zo nu en dan.
Gewoon opname-elementje vervangen en klaar. Bij mij is ie gewoon uit elkaar geklapt en had helemaal niets meer de kopp te maken, na vervangen gewoon nog dik 50000km mee gereden.
Sure, dacht het dus niet, lekker naief...Van alle standaard modellekes hebben ze genoeg verstand (vaak), er zijn altijd uitzonderingen maar als je soms toch hoort en ziet wat ze er van maken, niet alleen bij Renault overigens, dan heb je er als leek meer verstand van dan zijzelf zo nu en dan.
Gewoon opname-elementje vervangen en klaar. Bij mij is ie gewoon uit elkaar geklapt en had helemaal niets meer de kopp te maken, na vervangen gewoon nog dik 50000km mee gereden.
Laatst gewijzigd door Anonymous op do 24 apr 2003 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Mja, ik heb geen ervaringen met de renault dealer omdat ik alles zelf doe, maar je maakt mij niet wijs dat ze een reparatie van 750 euro uitvoeren, terwijl dat totaal niet nodig was. Die sensor is idd een uurtje klussen, en heeft geen REET met de koppeling te maken. Dus ik zou erg benieuwd zijn naar de verklaring van de dealer dan.
Gr Bart
Gr Bart
zoals het verder terug in de topoc staat heeft ie het me uitgelegd. maar moet zeggen heb al eerder een probleem gehad met een soort slippende koppeling, was ineens weer over. Als ik normaal gas gaf had ik er geen last van, wel als ik um flink op de bodem trapte begon het toerental snel te stijgen, maar de snelheid niet. En mogelijke oorzaak???
Clio16v rules