[R5GTT] Demonteren cilinderkop

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Adam

hallo allemaal,

ik heb net een nieuwe R5 GTT gekocht,en binnen een dag bleek al dat de koppakking lek was. Ben nu bezig deze te vervangen, en daarvoor de kop van mn blok af aan het halen.
Op dit moment zitten het inlaat- en uitlaatspruitstuk er nog aan. Nu vraag ik me af of je deze van je kop af moet halen, of dat je de kop samen met de spruitstukken demonteert. Want volgens mij is het niet mogelijk deze er af te halen als je ze niet samen met de kop er uit haalt.

Zo ja, vraag ik me ook af waar je het uitlaatspruitstuk moet demonteren. Kan je deze gewoon van de turbo afschroeven, of moet dan de turbo er ook uit?

Groeten Adam
Abel
Über-Spammer

spruitstukken er op laten zitten... kan wel zijn dat er van onder de spruitstukken een stang loopt naar het onderblok. zit vast aan de uitlaat steun :wink:
Adam

maar dan moet ik dus mn turbo van het uitlaatspruitstuk af schroeven? is daar trouwens nog een truc voor ofzo want die achterste moer is bijna niet bij te komen
Abel
Über-Spammer

nee.. down pipe losmaken. turbo laten zitten...
canonballman

inderdaad:

Kop compleet met spruitstukken en turbo demonteren en monteren.

Is het makkelijkst.
red_Turbo

je hoeft alleen die 2 borgmoertjes en de gewone eraf te draaien en dan is ie los(misschien ook nog de steun onderaan de downpipe)

Belangrijk is dat je de kop eerst paar x heen en weer draait op punt A zodat ie los zit van pakking en cilinderbussen.
Adam

zo hij is er af! zoek nu een adresje om em te vlakken en een nieuwe pakking te kopen, heb namelijk geen zin om een maand op bbtuning te wachten :/
Weet iemand een goed adresje in omgeving delft??

groeten adam
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Adam schreef:zo hij is er af! zoek nu een adresje om em te vlakken en een nieuwe pakking te kopen, heb namelijk geen zin om een maand op bbtuning te wachten :/
Weet iemand een goed adresje in omgeving delft??

groeten adam
PM mail, of bel JL-Tuning eens. die heeft er misschien nog wel een liggen. Hij zit in rotterdam.

Verder hoor ik niets dan goede verhalen hem, ik ken hem persoonlijk niet.

GR.Frits
Adam

heeft iemand zijn telefoonnummer of email adres? kan het in de search niet vinden :(
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Adam schreef:heeft iemand zijn telefoonnummer of email adres? kan het in de search niet vinden :(
JL-Tuning, Vliststraat 41, Spaanse polder Rotterdam, Tel: 06-29571950 . EMail: J.Lubking@wanadoo.nl

of kijk op jl-tining.tk

GR.Frits
Plaats reactie