Hallo,
Ik heb vorig weekend mijn turbo vervangen (oude was versleten) en heb de turbo die ik bij aanschaf van de auto erbij kreeg er op gezet. (Het is een watergekoelde turbo)
Bij een test rit hoorde ik bij gas los laten een 'klapperend' geluid, uit de turbo denk ik, is dit slecht of kan het geen kwaat?
(oude turbo deed dit nl niet, die maakte een groevend geluid)
Klapperende turbo
-
- Contacteer:
Meneer....... verkoopt u ook grasmaaiers?
-
- Contacteer:
owkee, dat zal ik eens moeten proberen dan.
Maar in principe klappert hij alleen als hij op maximale druk (0.6) is geweest en je laat het gas helemaal los.
Maar in principe klappert hij alleen als hij op maximale druk (0.6) is geweest en je laat het gas helemaal los.
Yep. En dan gaat hij ook wel wat langer mee.red_Turbo schreef:bedoel je dat hij met gas los ratelt dat klopt wel dit is verholpen met een dumpvalve
S

-
- Contacteer:
ja idd een ratel achtig geluid.
Dit is verder niet schadelijk voor turbo en motor?
(ik ga natuurlijk wel direct een dumpvalve bestellen)
Dit is verder niet schadelijk voor turbo en motor?
(ik ga natuurlijk wel direct een dumpvalve bestellen)
-
- Contacteer:
even iets anders, weet iemand de maten van de homokineethoes van een renault 5 GT Turbo fase 1 ('86) of kan ik ze beter even zelf opmeten?
het gaat om de hoes wiel zijde links voor
het gaat om de hoes wiel zijde links voor
Laatst gewijzigd door Marcel GTT op wo 23 apr 2003 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
dan heb je waarschijnlijk ook een openluchtfilter of niet?
ik hoorde hetzelf niet met originele filter.
gewoon dumpvalve erop en weg is het geratel
klopt trouwens ook wel dat ie het alleen doet als ie heel wat druk heeft opgebouwd
ik hoorde hetzelf niet met originele filter.
gewoon dumpvalve erop en weg is het geratel
klopt trouwens ook wel dat ie het alleen doet als ie heel wat druk heeft opgebouwd
-
- Contacteer:
nee heb een origineel luchtfilterhuis met origineel luchtfilter.
heb van iemand hier op site gelezen dat het ook aan de aansluiting kan liggen tussen de turbo en het elleboogje.
moet je even kijken of ie daar lekt. moet je wel stationair goed gas geven anders bouwt ie geen druk op
moet je even kijken of ie daar lekt. moet je wel stationair goed gas geven anders bouwt ie geen druk op
-
- Contacteer:
je bedoeld dat hij uitlaatgas lekt tussen de turbo en elbow? Die heb ik niet los gehad, maar het is het controleren waard natuurlijk.
Ik heb wel een elbow en downpipe met grotere diameter in bestelling staan bij JL-tuning maar ja dat kan nog even duren voor dat ik die heb. Zet ik die er meteen op
Ik heb wel een elbow en downpipe met grotere diameter in bestelling staan bij JL-tuning maar ja dat kan nog even duren voor dat ik die heb. Zet ik die er meteen op
-
- Contacteer:
ja meer niet
-
- Contacteer:
Je hebt dus nog geen dumpvalve? Stomme opmerking, maar als je die toch al blijkt te hebben kan het ook daar aan liggen, soms scheurt het membraam en dan krijg je hetzelfde geluid, heb ik ook op mijn integrale...Marcel GTT schreef:Hallo,
Ik heb vorig weekend mijn turbo vervangen (oude was versleten) en heb de turbo die ik bij aanschaf van de auto erbij kreeg er op gezet. (Het is een watergekoelde turbo)
Bij een test rit hoorde ik bij gas los laten een 'klapperend' geluid, uit de turbo denk ik, is dit slecht of kan het geen kwaat?
(oude turbo deed dit nl niet, die maakte een groevend geluid)
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."