[R19] mistlampen aansluiten

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Marcel dLC

Okee, het probleem is alsvolgt...
Ik heb in september mistlampen voor mijn R19 gekocht bij Chris, deze zitten ook netjes in de bumper, alleen ze zijn nog steeds niet aangesloten...
Heel slecht, ik weet het :p

Nu wil ik ze dus maar eens aan gaan sluiten, ik kom er alleen niet echt uit...
Ik heb reeds de schakelaar
[img]http://www.madkow-online.com/images/mis ... tlamp1.jpg[/img]

Ik weet zelfs ook al op welke stekker deze moet (dit is de enige ongebruikte :wink: )
[img]http://www.madkow-online.com/images/mis ... tlamp2.jpg[/img]

En dat ik nog een groene zekering op de met het mistlampicoontje aangegeven plaats moet doen
[img]http://www.madkow-online.com/images/mis ... tlamp3.jpg[/img]

Tot zover dus nog niet zoveel problemen, onder de kap weet ik echter niet zogoed waar ik verder moet. Hoort de bedrading er al te liggen , of moet ik deze nog trekken?
Deze niet gebruikte stekkers vond ik wel:
[img]http://www.madkow-online.com/images/mis ... tlamp5.jpg[/img]
maar deze zijn volgens mij voor elektrische koplamphoogteverstelling...

In de mistlamp moet een ronde (of rondige :p )stekker:
[img]http://www.madkow-online.com/images/mis ... tlamp4.jpg[/img]

nog 2 aanvullende foto's
[img]http://www.madkow-online.com/images/mis ... tlamp6.jpg[/img]
[img]http://www.madkow-online.com/images/mis ... tlamp7.jpg[/img]

Aangezien ik geen stekkers vind zal ik dus zelf nogwel het een en ander aan draden moeten trekken, ik weet alleen niet waar te beginnen...
Ik heb wel een elektrisch schema, maar daar snap ik ook niet zoveel van. Ook hier een plaatje van (klik op de foto voor een zeer grote versie van de hele pagina)
[img]http://www.madkow-online.com/images/mistlamp/schema_klein.jpg[/img]
De bijbehorende kleurtjes zijn:
1. zwart
2. wit
3. oranje
4. rood
5. paars
6. groen
7. geel
8. bruin
9. blauw
A. grijs
B. beige
C. transparant
D. roze

Wie helpt me uit de brand??? (aan informatie geen gebrek dacht ik zo :wink: )
Bij voorbaat dank,

Marcel
Bart V

Waarschijnlijk loopt de bedrading tot en met stekker R33, dat is 1 van de 2 bruine stekkers in die zwarte kast links voor in de motorruinmte. De stekker met de minste pinnen is R33, hier loopt alles van de verlichting en claxon doorheen. De + voor de mistlampen moet op pin A1 zitten als ik me niet vergis. Je hoeft overigens geen zekeringen te plaatsen, die zekering die jij geplaatst hebt is voor de koplampsproeiers (die je niet hebt), kijk maar heeeel goed op dat icoontje, dan zie je naast dat lampje een fonteintje :-D

Dus als je de schakelaar plaatst, zou je spanning moeten meten op pin A1 van stekker R33 als je mininaal je stadslicht hebt branden. Als dat zo is kan je vanaf daar de bedrading aanleggen naar de mistlampen, 1 plus naar beide lampen, en 1 massa draad die je dan ergens willekeurig aan het chassis kan maken.

Succes
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

je kan natuurlijk ook mijn auto kopen
ff je moterkap over zetten en je bent helemaal klaar
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Marcel dLC

Bart V schreef:Waarschijnlijk loopt de bedrading tot en met stekker R33, dat is 1 van de 2 bruine stekkers in die zwarte kast links voor in de motorruinmte. De stekker met de minste pinnen is R33, hier loopt alles van de verlichting en claxon doorheen. De + voor de mistlampen moet op pin A1 zitten als ik me niet vergis. Je hoeft overigens geen zekeringen te plaatsen, die zekering die jij geplaatst hebt is voor de koplampsproeiers (die je niet hebt), kijk maar heeeel goed op dat icoontje, dan zie je naast dat lampje een fonteintje :-D

Dus als je de schakelaar plaatst, zou je spanning moeten meten op pin A1 van stekker R33 als je mininaal je stadslicht hebt branden. Als dat zo is kan je vanaf daar de bedrading aanleggen naar de mistlampen, 1 plus naar beide lampen, en 1 massa draad die je dan ergens willekeurig aan het chassis kan maken.

Succes
Bedankt, ik ga er eens naar kijken. Enne...ik heb nog helemaal geen zekering geplaatst. Die voor de mistlampen is nog leeg :wink:
Sven 5 A T (VIEGTEUG) schreef: je kan natuurlijk ook mijn auto kopen
ff je moterkap over zetten en je bent helemaal klaar
't is een mooie wagen, maar heb er nu echt geen geld voor... sorry
Ruilen? :D
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

weet iemand of de mistlampen van een clio dezelfde zijn als van een 19?? zo ja kan ik je misschien een klein eindje verder helpen.

heb nog het voorste gedeelte van de mistlampen van een clio liggen.

hoor wel of je er wat aan hebt.

FotoŽs op aanvraag.

GR.Frits
Marcel dLC

De mistlampunit zelf is in ieder geval niet hetzelfde, of de bedrading gelijk is weet ik niet.
Ik ga eerst in ieder geval zelf wel even wat pielen...

Marcel
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Marcel dLC schreef:De mistlampunit zelf is in ieder geval niet hetzelfde, of de bedrading gelijk is weet ik niet.
Ik ga eerst in ieder geval zelf wel even wat pielen...

Marcel
zal ik anders eerst ff wat fotos maken van de stekkers kan je gelijk zien of het wat is of niet. scheelt jou een hoop gepriegel.

En volgende FNO zijn ze dan van jou.

GR.Frits
Laatst gewijzigd door Gerald op do 24 apr 2003 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcel dLC

Als je effe een foto wil maken dan graag...
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

marcel je hebt een PM :D

GR.Frits
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

En ja wat dacht je??

Nou alleen een Rot schop omhoog.

Probleem is er nog steeds :wink:

Gr.FRits
Marcel dLC

Yup, meet op pinnetje A1 van steker R33 helemaal niks ....
Stekkers ook niet weten te vinden...

Dus iemand nog tips??
Bart V

Nee dat is logisch, waarschijnlijk is er geen relais aanwezig voor de mistlampen, die hoort op die zwarte relais balk te zitten boven je zekeringskast. Als de bedrading tot en met stekker 33 aanwezig is, moet je het relais zo in die balk kunnen klikken, en dan moet je alsnog spanning meten op pin A1 op stekker R33 als je de mistlampen inschakeld.

Als je op die bovenste balk kijk zie je plaats voor 10 relais ofzo, er zullen er een paar inzitten, en als je goed kijkt zie je van links naar rechts alle plekken voor de relais. Vanaf link moet je het relais voor de mistlampen op plek C klikken, dat staat op die relais plaat als je goed kijkt.

Er moet een 5 polig MAAK relais in, die zijn universeel verkrijgbaar bij de auto materialen zaak, je kan ook even het relais gebruiken van je achteruitverwarming, die zit op plek H als ik me niet vergis. Dit is ook een maak relais.

Succes
Marcel dLC

Het is gelukt :D
Na wat meten blijkt het dus niet pinnetje A1 maar pinnetje A5 te zijn.
Denk je eindelijk je mistlampen aan te kunnen zetten blijkt er alleen nog geen lampje in te zitten :lol: :lol:

Wie weet wat voor lampje erin moet?? :p
Bart V

Er zitten H3 lampjes in, dat zijn die dingen met een draadje eraan.

Gr Bart
Plaats reactie