torx bitjes

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
[rsi]peerke

wie weet waar ik torx bitjes kan kopen met een goede prijs/kwaliteit verhouding?

BVD
gerjo

bij de ijzerhandel (in Haarlem bijvoorbeeld Schous en vd Boogaard, mocht je in de buurt van Haarlem wonen)
toet doet mijn toeter
Abel
Über-Spammer

ik heb bij de karwei een setje bitjes gekocht daar zit iedere variat in 100 delig ofzo.

Zitten ook alle renault bitjes wel in. was niet echt super goedkoop, maar wel heel handig. 17 euro ofzo

Maar als je echt alleen torx wilt koop dan niet van die goedkope. koop dan gelijk goede.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Als je van plan bent erg veel gebruik te maken van die dingen, zou ik er wat meer geld tegenaan gooien. Koop dit soort dingen van Facom, Gedore of Snap-on of zo. Bijna niet kapot te krijgen, maar dat voel je ook in je portemonnee.
gerjo

koop dus echt goede, want die draaien niet meteen dol. Al die karwei, gamma en praxis troep (meestal van piranha) gaan snel naar de klote.
Heb zelf een 38-delig (dacht ik, nooit geteld) hitachi setje, met onder andere torx-bitjes voor maar 14 euro, maar das met personeelskorting. Denk dat de volledige prijs rond de 25euro ligt. Groen koffertje. Mooie prijs met een redelijk setje. Werk zelf bij Gamma, dus weet de kwaliteit van de bouwmarkten. :D
toet doet mijn toeter
[rsi]peerke

Bedankt allemaal, we gaan binnenkort es effe shoppen!
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Eerlijk gezegd vind ik zelf bitjes alles behalve zalig makend.
Als je ze nodig hebt voor makkelijk berijkbare plaatsen zou ik gaan voor schroevendraaiers (met van die T handvaten). Je hebt veel meer controle over die dingen en je draait ze niet gauw kapot.

Ja het kost wel wat meer maar dan heb je ook beter spul. Ga niet voor het goed koopste maar wel vragen om goede. merken staan hier boven ook wel.

Gr.Frits
Abel
Über-Spammer

je hebt ook voor de ratel setjes een verloopje naar bitjes. Ideaal bij het loshalen van remschijven!!
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

Gedore :p :p
Riël
Über-Spammer

Voor af en toe sleutelwerk ga je echt geen 100 euro bitjes betalen. Zo'n grabbelbak-set houdt het echt wel een paar sleutelbeurten uit voor die paar keer dat je 'm nodig hebt voor een paar eurotjes. En daarbij raak ik mijn materiaal toch altijd kwijt :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Menno

gerjo schreef:koop dus echt goede, want die draaien niet meteen dol. Al die karwei, gamma en praxis troep (meestal van piranha) gaan snel naar de klote.
Heb zelf een 38-delig (dacht ik, nooit geteld) hitachi setje, met onder andere torx-bitjes voor maar 14 euro, maar das met personeelskorting. Denk dat de volledige prijs rond de 25euro ligt. Groen koffertje. Mooie prijs met een redelijk setje. Werk zelf bij Gamma, dus weet de kwaliteit van de bouwmarkten. :D
keb ook zo'n setje, koste geloof ik 30 gulden ofzo, en dat is te merken ook :(
rev it like a rental
martin rs

als je zo eenm karretje koopt op wieltjes zit je gereedschap erbij. ook je torx :p en je ruimt em ook altijd weer goed op... tenminste ik dan. jammer dat ze zo duur zijn.
gerjo

--------------------------------------------------------------------------------

gerjo wrote:
koop dus echt goede, want die draaien niet meteen dol. Al die karwei, gamma en praxis troep (meestal van piranha) gaan snel naar de klote.
Heb zelf een 38-delig (dacht ik, nooit geteld) hitachi setje, met onder andere torx-bitjes voor maar 14 euro, maar das met personeelskorting. Denk dat de volledige prijs rond de 25euro ligt. Groen koffertje. Mooie prijs met een redelijk setje. Werk zelf bij Gamma, dus weet de kwaliteit van de bouwmarkten.

keb ook zo'n setje, koste geloof ik 30 gulden ofzo, en dat is te merken ook :(
Is denk ik dan niet dezelfde. Want als ik al €14 = 30gulden er voor betaal met flinke korting (inkoopprijs +10% ipv inkoopprijs + 90%) en jij ook 30gulden, dan is het waarschijnlijk niet hetzelfde. Mijn setje is best sterk, als je weet er mee om te gaan :p Iedere prutser kan het duurste gereedschap om zeep helpen (zeg niet dat jij dat doet hoor :wink: )
toet doet mijn toeter
Robke
Car: Lexus IS250

Ik heb sinds kort een compleet ratelsetje van Wurth met torx bitjes, dit is echt een superding.
Afgelopen zomer hebben we met zo'n zelfde setje zo'n beetje heel m'n blok uit elkaar gehaald en in elkaar gezet.

Ze zijn niet goedkoop dacht ik, maar wel de moeite waard. Ik gok op zo'n 40 euro ofzo....
Rudo

Inderdaad merk je heel duidelijk het verschil tussen de setjes uit de koopjesmarkt (grabbelbak; = bagger) of gewoon uit het vak bij de bouwmarkt (dan heb je bijv. Pirhanja, Stanley etc.; = redelijk)

Met die laatste merken doe ik het al een jaar of acht en zonder problemen.

Natuurlijk haalt dat het niet bij de profiŽs zoals Snap-On etc; = top). maar dan praat je over een dusdanig prijsverschil dat dat naar mijn mening alleen te verkiezen is als je er zo ongeveer dagelijks mee bezig bent (via werk of zo).

Voor af en toe zijn de "betere" bouwmarktsetjes prima in gebruik, en daar kun je ook rustig een blokkie mee open schroeven etc.
Plaats reactie