Mijn broer heeft sindskort een cabrio,een 19 1.8i allemaal leuk en aardig alleen maakt hij af en toe nog aardig wat kilometers.
nou willen we er gewoon een diesel in leggen.dus hier een paar vragen.
1. in hoeverre zijn ophangpunten gelijk van de r19.zijn die hetzelfde?
2. wat voor diesels zijn er in de 19 geleverd?
3. past er misschien een dti motorretje in?denk het haast niet.
ik ben zelf handig en heb al het gereedschap en creativiteit tot mijn beschikking.maar je er een beetje van tevoren in verdiepen kan geen kwaad.
ik denk dat er nog wel wat bij komt kijken namelijk
[r19cabrio]motortranplantatie 1.8i naar diesel
Daar is altijd wat aan te doen hoor, een blok wat past heb je zo door de rdw hoor. Maar idd, waarom geen lpg?
Als ik iets vind stinken is het wel LPG.
De DTI/DCI motoren zullen passen met de juiste steunen, ik heb al eens gehoord dat dit door iemand is gedaan. Opnieuw keuren kost alleen een hoop geld
Dieselen vind ik wel fijn hoor, dat rijdt echt super, vooral de nieuwere motoren
Ik zou eerder een dieselmotor erin leggen, dan een gigatank met kookgas, vooral als jezelf al aangeeft dat je best handig bent met sleutelen en de juiste spullen ervoor hebt
De DTI/DCI motoren zullen passen met de juiste steunen, ik heb al eens gehoord dat dit door iemand is gedaan. Opnieuw keuren kost alleen een hoop geld

Dieselen vind ik wel fijn hoor, dat rijdt echt super, vooral de nieuwere motoren
Ik zou eerder een dieselmotor erin leggen, dan een gigatank met kookgas, vooral als jezelf al aangeeft dat je best handig bent met sleutelen en de juiste spullen ervoor hebt
Mrtn = Maarten
nou das ook nie waar,ik heb eens golf cabrio gereden(testritje),was ook met een TDI blok en dat rook je nie hoor,maar lpg is wel een betere oplossing.Menno schreef:lpg inbouwen klinkt als een beter plan.
Een diesel in een cabrio, dan sterf je van je eigen roetvergiftiging.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
reken er wel op dat je een heleboel elektronica moet aanpassen
en als je echt fijn wild blijven rijden moet je al naar een nieuwste type dci gaan
qua lawaai enz is dat het meest gunstige
wat je oa nodig heb is een complete motor met alle bedrading
en ecu plus inmobiliser van een megane dci
dus waarschijnlijk moet je het instrumenten paneel ook meenemen vanwege de inmobilizer
let er op het motorische gedeelte is het probleem niet
het elektronische wel dus
denk er bijv . ook om dat de auto opnieuw rdw gekeurd wordt en er mogelijk een naheffing van de bpm komt
last but not least
het uitlaat eindstukje moet naarbeneden gebogen worden
anders heb je het probleem wat menno al opnoemde
succes
dit is niet zomaar een conversion
en als je echt fijn wild blijven rijden moet je al naar een nieuwste type dci gaan
qua lawaai enz is dat het meest gunstige
wat je oa nodig heb is een complete motor met alle bedrading
en ecu plus inmobiliser van een megane dci
dus waarschijnlijk moet je het instrumenten paneel ook meenemen vanwege de inmobilizer
let er op het motorische gedeelte is het probleem niet
het elektronische wel dus
denk er bijv . ook om dat de auto opnieuw rdw gekeurd wordt en er mogelijk een naheffing van de bpm komt
last but not least
het uitlaat eindstukje moet naarbeneden gebogen worden
anders heb je het probleem wat menno al opnoemde
succes
dit is niet zomaar een conversion
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 278
- Lid geworden op: di 25 feb 2003 15:13
- Locatie: bergen op zoom
ik vond het wel cool een diesel in een cabrio.maar die r19 heeft toch een td van 92 pk?dan ga ik er volgens mij niet echt op achteruit.
en die bedrading,tja ik ben wel wat gewend.mooi dat het motorisch allemaal een beetje hetzelfde is(steunen en dergelijke).
en die bedrading,tja ik ben wel wat gewend.mooi dat het motorisch allemaal een beetje hetzelfde is(steunen en dergelijke).
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
die maakt alleen veel meer herrie
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Zit je waarschijnlijk wel met veel minder electronicaproblemen. Trouwens, klinkt een diesel een beetje met open filter en uitlaat? 

- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
Ok persoonlijk ben ik niet voor diesel :-*
LPG lijkt mij een beter oplossing
Maar ja sommige mensen vinden gas om op te koken dus ja.
Ik denk dat het anders best wel te doen is als je een complete R19 diesel op de kop kan tikken ergens.
Als ongevalswagen zijn die wel te vinden denk ik

LPG lijkt mij een beter oplossing
Maar ja sommige mensen vinden gas om op te koken dus ja.
Ik denk dat het anders best wel te doen is als je een complete R19 diesel op de kop kan tikken ergens.
Als ongevalswagen zijn die wel te vinden denk ik

de ongeblazen diesel is vet traag. De geblazen diesel is met dik 90 pk al beter. die zijn niet veel verkocht in nl. zocht m zelf ook een tijdje als vervanger van mn txe. vooral een blok met weinig km zal lastig worden.
is dat trouwens ook niet de motor die in de volvoŽs werd geleverd. of was dat de psa 1,9td??
is dat trouwens ook niet de motor die in de volvoŽs werd geleverd. of was dat de psa 1,9td??
binnenkort hoop ik een mazda 6 sport!
-
- Berichten: 278
- Lid geworden op: di 25 feb 2003 15:13
- Locatie: bergen op zoom
nee zo'n ongeblazen moet ik niet hebben hoor,das echt te traag,die wagen weegt namelijk ook nog best veel.
de benzine is 90 pk,de diesel is 92 dus ik denk niet dat ik er veel op achteruit zou gaan
de benzine is 90 pk,de diesel is 92 dus ik denk niet dat ik er veel op achteruit zou gaan