Auto invoeren...verstandig??
Beste collegaŽs, even weer een vraag. Is het raadzaam om een auto in te voeren? Wat zijn de risicoŽs hiervan en heeft iemand ervaring hiermee? Ik weet dat de kosten om een auto in te voeren best op kunnen lopen. Alvast bedankt! 

Ligt er net aan wat voor een auto je in wilt gaan voeren en waar je hem haalt.
Particulier brengt altijd de nodige risico's met zich mee, ongeacht of dit in Nederland is of ergens anders.
Als je een vrij nieuwe auto wilt gaan invoeren wil de BPM zeker nogal hoog oplopen.
Dus het ligt aan een aantal factoren.
Particulier brengt altijd de nodige risico's met zich mee, ongeacht of dit in Nederland is of ergens anders.
Als je een vrij nieuwe auto wilt gaan invoeren wil de BPM zeker nogal hoog oplopen.
Dus het ligt aan een aantal factoren.
Het zou gaan om:
Renault CLIO 1.8 RTI
st ingebr.: 15/4/1994
Staat in België te koop.
Renault CLIO 1.8 RTI
st ingebr.: 15/4/1994
Staat in België te koop.
Keuringsafspraak duurt ong 6 weken (is behoorlijk klote, zo lang wachten)! Daarna binnen 2 weken je kenteken. Je weet moet wel zeker weten dat je auto goedgekeurd wordt; voor de rest scheelt het meestal veel geld!!!
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
He een "dorpsgenoot"Michiel schreef:Keuringsafspraak duurt ong 6 weken (is behoorlijk klote, zo lang wachten)! Daarna binnen 2 weken je kenteken. Je weet moet wel zeker weten dat je auto goedgekeurd wordt; voor de rest scheelt het meestal veel geld!!!

Ja had zelf een beetje zitten rekenen, zou ongeveer 800,00 gaan schelen uiteindelijk, alleen weet je het verleden van zo een auto ook niet. Is ook best goedkoop geprijsd!
Iemand anders nog wat handige info?? 

-
- Contacteer:
pfoe info. Ik heb een 5 cabrio ingevoerd uit duitsland en het voordeel was dat ie al ouder was.
Je moet rekenen met een lijstje voor de BPM deze auto is 8 jaar oud, dan moet je geloof ik 20% betalen. Je moet de nieuwprijs weten incl eventuele dingen die er extra inzitten. Daarvan de BPM uitrekenen en 80% vanaf halen.
RDW keuren kost 85 euro, geloof ik... pin me er niet op vast.
Je moet rekenen met een lijstje voor de BPM deze auto is 8 jaar oud, dan moet je geloof ik 20% betalen. Je moet de nieuwprijs weten incl eventuele dingen die er extra inzitten. Daarvan de BPM uitrekenen en 80% vanaf halen.
RDW keuren kost 85 euro, geloof ik... pin me er niet op vast.
-
- Über-Spammer
mzzz das toch niet niks dat invoeren..
dacht dat het allemaal veel makkelijker ging.
dacht dat het allemaal veel makkelijker ging.

-
- Contacteer:
Het is meer een kwestie van veel gedult, vooral bij het RDW. ik had mazzel dat ik er kennissen had dus ik had geen wachttijd, ging er gewoon tussendoor! Alleen wachten op je kentekenbewijs duurde lang maar dat kwam omdat het nieuwe jaar er tussendoor kwam.
Bedankt voor jullie reacties. Volgens mij is het echter wel een andeel dat je de historie van zo een auto niet geheel weet. Is een garage in België bijvoorbeeld meer te vertrouwen dan bijvoorbeeld een Nederlandse?! 

-
- Contacteer:
Je weet toch dat geen enkele garage te vertouwen is
geintje hoor, je weet nooit of ze de teller hebben teruggedraaid of iets anders verrots. Maar dat weet je van geen enkele auto.

tuurlijk man, Belgen zijn de eerlijkste mensen op de wereld wij foefelen nie (Augusta dossier,moord op Cools wat met veel geld te maken had,enzo.........)nee man, ff serieus tja er zijn weinige garage te vertrouwen want daar telt maar 1 zaak winst dus ja op je eigen gevoel afgaan en goed kijken voor de kat in de zak.superdave schreef:Bedankt voor jullie reacties. Volgens mij is het echter wel een andeel dat je de historie van zo een auto niet geheel weet. Is een garage in België bijvoorbeeld meer te vertrouwen dan bijvoorbeeld een Nederlandse?!
Laatst gewijzigd door gille op di 25 jun 2002 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zou de fweging idd niet maken op betrouwbaarheid van de garage of het weten van de historie van de auto! Die gok is overla evengroot! Ik zou gewoon kijken of het financieel gunstig is om de auto in te voeren! Dat is het enige wat je met zekerheid kunt weten! Verder bekijk dat ding gewoon goed!
Enige punt wat ik ff zou willen melden...het gaat hier niet echt om een bijster bijzondere auto, dus wat zou voor jou de reden van invoer zijn? Puur geldkwestie denk ik, of niet? Dus als je het niet aandurft, zoek dan gewoon een soortgelijk autootje voor een leuke prijs in NL, als je het wl eaandurft en je wordt er financieel wijzer van...gewoon doen!
Enige punt wat ik ff zou willen melden...het gaat hier niet echt om een bijster bijzondere auto, dus wat zou voor jou de reden van invoer zijn? Puur geldkwestie denk ik, of niet? Dus als je het niet aandurft, zoek dan gewoon een soortgelijk autootje voor een leuke prijs in NL, als je het wl eaandurft en je wordt er financieel wijzer van...gewoon doen!
Klopt het is geen bijzondere wagen, maar een clio 1.8 uit 1994 voor 2350,- is niet veel geld, je zou haast gaan denken dat er iets mee isjeroen.k schreef:Enige punt wat ik ff zou willen melden...het gaat hier niet echt om een bijster bijzondere auto, dus wat zou voor jou de reden van invoer zijn? Puur geldkwestie denk ik, of niet? Dus als je het niet aandurft, zoek dan gewoon een soortgelijk autootje voor een leuke prijs in NL, als je het wl eaandurft en je wordt er financieel wijzer van...gewoon doen!

Ik zou zeggen gewoon doen! Als het geld scheelt in ieder geval. Heb er, denk ik, al zo'n 6/7 ingevoerd. Op dit moment is het wel erg druk bij de RDW dus direct afspraak maken!
Als je nu een auto uit Belgie wilt invoeren dan heb je oa een CVO (Certificaat van Overeenkomst) ofzoiets, hierop moesten wat gegevens staan van fabriek af enzo.. 
is het zoets als dit? staat namelijk geen cvo op..
[img]http://home.wanadoo.nl/count.vampie/cvo.JPG[/img]
HEEEEEEEEEEELLLLLLLLP

[img]http://home.wanadoo.nl/count.vampie/cvo.JPG[/img]
HEEEEEEEEEEELLLLLLLLP

Quadra 1992_____Willie 1996
R5GTT f1 1986Project info
R5GTT f1 1986Project info
CVO geldt alleen voor auto's vanaf '98. Dat is een heel ander document, afgegeven door de fabriek, waarin een heleboek technische specs staan, vergelijkbaar met het door jouw getoonde gelijkvormigheidsattest.Gilles schreef:Als je nu een auto uit Belgie wilt invoeren dan heb je oa een CVO (Certificaat van Overeenkomst) ofzoiets, hierop moesten wat gegevens staan van fabriek af enzo..
HEEEEEEEEEEELLLLLLLLP
Als je trouwens bij zo'n auto geen CVO hebt, dan kun je die via de importeur aanvragen. Nadeel van een CVO-plichtige auto is dat het veel lastiger is een getunede auto in te voeren, omdat er veel meer gegevens vastgelegd zijn.
Bij mij staat er trouwens op Certificat de Conformité, maar da's natuurlijk Frans voor CVO.
hoe zit dit precies als je een auto vanuit duitsland invoert?
omdat ik op zoek ben naar een leuk R5 GTE-tje zit ik eraan te denken om 1 uit duitsland te halen. Maar zou iemand misschien kort kunnen opsommen / lijstje aan kunnen vullen wat ik daarvoor precies moet doen?
- APK keuring
- RDW keuring
- Kenteken aanvraag
- BPM?
hoeveel ben je hier in totaal voor kwijt voor een leuke R5 GTE?
omdat ik op zoek ben naar een leuk R5 GTE-tje zit ik eraan te denken om 1 uit duitsland te halen. Maar zou iemand misschien kort kunnen opsommen / lijstje aan kunnen vullen wat ik daarvoor precies moet doen?
- APK keuring
- RDW keuring
- Kenteken aanvraag
- BPM?
tuurlijk man, Belgen zijn de eerlijkste mensen op de wereld wij foefelen niepatrick 21TURBO schreef:
NEE GILLE???

-
- Contacteer:
nee foutBoeie schreef:hoe zit dit precies als je een auto vanuit duitsland invoert?
- APK keuring
- RDW keuring
- Kenteken aanvraag
- BPM?
je haalt de auto op zorg wel dat je er een compleet kenteken bij hebt
daarna laat je hem nakijken of ie door de apk heen komt
de rdw keuring is eigenlijk niets anders dan een apk keuring en om te kijken of de auto niet te veel van de oorspronkelijke staat verschilt
dus als die keuring goed is kan je te rdw keuren
door de leeftijd van de auto zal je 10% bpm moeten betalen en natuurlijk de keurings kosten
tip
ga niet de hele tijd op de neus van de controleur hangen
tenzij je zelf keurmeester bent
dan is het mogelijk om in discussie te gaan
anders moet je gewoon uit de buurt blijven tenzij ze je wat vragen
rdw mensen houden niet van mensen die op hun vingers kijken
dus als de auto goed is (apk klaar)
goekoper of net zo goedkoop met bijtelling van de bpm
is het de moeite waard
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break