Trillende Laguna Break

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Anonymous

hallo,

sinds kort heb ik konstant trillingen in mijn wagen, het geeft steeds het gevoel of ik constant over klinkers rij, zelfs op de gladste baan. Als ik door een oneffenheid in de baan rij (putje of zo) dan is het precies of mijn voorwielen hangen er los onder en kunnen er alle momenten afvallen (dat doet het geluid toch vermoeden, enorm rammelen),ik voel bij wijze van spreken de verf van de witte lijnen op de baan.Bij traag rijden (20km/h tot40km/h) heeft de auto de neiging van te wiegen (links rechts) of te schokken en naarmate ik sneller rij gaat het over in trillen.
Banden zijn vervangen en wielen gebalanceerd.Er is in de garage visueel gecontroleerd of er niets los was zonder dat er iets gevonden is, ze hadden het vooral over een ovalen band, vervangen maar dat was de oplossing niet.Er zit wel een lichte speling op de stuurstang.
Ook de schokdempers zijn nagekeken en in goede staat.Motorsteunen zijn ook in orde.
Wagen stuurt verder zonder problemen en trekt goed.
Ik vond dat deze wagen toen ik hem kocht heel fijn reed maar nu weet ik het verder niet meer, heeft er hier iemand een oplossing voor dit irritante probleem? Wagen is een Renault laguna Break van '98 met 127000 km
Haas
Car: Megane RS

Welkom op het forum, stel jezelf ook even voor in het wie is wie topic, klik HIER

Denk dat de speling in je stuurhuis ook wel bijdraagt aan het slingeren van je auto. Weet je ook of je auto ooit schade heeft gehad? Dat kan ook dit tot gevolg hebben...
jeroen.k

Ik zou iig beginnen met de speling op de stuurinrichting. En zit er geen speling op fuseekogels, wiellager, draagarmen? Kromme velgen zou ik nog eens kunnen.
Anonymous

Dat dit zou veroorzaakt worden door een vroegere schade lijkt mij sterk, ik heb er ongeveer 1,5 jaar en een goede 40000 km mee gereden zonder problemen.
Ik vond zelfs dat hij beter op de baan lag en beter geveerd was dan mijn vw Passat van '98 waar ik ervoor mee reed.
Problemen zijn nog maar recent opgetreden.
Kan speling op de stuurstang zo hard meehelpen om dat wiegen en schokken te veroorzaken?
Het lijkt me soms meer of er hangt gewoon geen demping onder.

groeten Pakena
Haas
Car: Megane RS

dan valt schade denk ik idd af ja...

En als je schokdempers lek zijn ga je meer deinen..je blijft aan het veren zeg maar en dat is niet wat jij omschrijft...
Mickael

Laat je wielen opnieuw uitbalanceren en laat hem uitlijnen.

liefst ergens anders dan waar ze ze er onder hebben gezet.

Ik heb na het vervangen van voorbanden ook een keer gehad dat het leek en voelde als of die aan het schommelen was tussen links en rechts.

Vaak komt het trillen door een slecht balanceering van de banden.

Als je hard optrek of afrem trekt ie dan naar een kant?

{edit} Niet toevallig een stoepje geraakt met parkeren ofzo? Daar gaat de uitlijning van naar de K******
Anonymous

schokdempers voor en achteraan zijn nu vervangen en de uitlijning is ook opnieuw gebeurd bij Profile.
Het trillen is er nog steeds.
Mijn Renaultgarage denkt aan defecte wiellagers, maar kunnen die zo een schudden/trillen veroorzaken?
Als de wagen zwaar beladen is (5 personen en volle bagage) is het schudden/ trillen nog veel erger.
Balancering van de wielen is in orde. :(
Plaats reactie