Webers op 16v blok
Als je het goed doet, kan dit zomaar 20 - 40 pk schelen.marcel16v schreef:Webers op 16v blok, is dit mogelijk, en wat zal het schelen aan pk's. Iemand op marktplaats biedt namelijk een spruitsuk aan voor dubbele weber carbs.
Maar reken er wel op dat het afstellen een (duur) drama is.
Bedoel jij niet kelkjes, ik weet dat er leuke dingen verkrijgbaar zijn maar een dubbele Weber voor een 16v.....is er dus niet.StevenK schreef:Als je het goed doet, kan dit zomaar 20 - 40 pk schelen.marcel16v schreef:Webers op 16v blok, is dit mogelijk, en wat zal het schelen aan pk's. Iemand op marktplaats biedt namelijk een spruitsuk aan voor dubbele weber carbs.
Toch zijn er verschillende plaatjes in omloop op het WWW van 16v blokken met dubbele Webers. Kan dus wel! Bij Limpex zijn wel speciale spruitstukken te krijgen voor de montage van 2 dubbele Webers. Ik zie het probleem ook niet. Injectie-zooi eraf halen en Webertjes erop. Dat wil waarschijnlijk best wel lopen!RO 16v schreef:Bedoel jij niet kelkjes, ik weet dat er leuke dingen verkrijgbaar zijn maar een dubbele Weber voor een 16v.....is er dus niet.StevenK schreef:Als je het goed doet, kan dit zomaar 20 - 40 pk schelen.marcel16v schreef:Webers op 16v blok, is dit mogelijk, en wat zal het schelen aan pk's. Iemand op marktplaats biedt namelijk een spruitsuk aan voor dubbele weber carbs.
En vergeet niet eerst even te informeren wat twee dubbelen webers kosten. Want die kosten ook wel een 400 euro p.s. Je moet wel even een kosten plaat maken van het geheel, en een paar 100 euro ben je zo lichter voor het afstellen op de bank. Maar gaat wel als een raket denk ik.StevenK schreef:Als je het goed doet, kan dit zomaar 20 - 40 pk schelen.marcel16v schreef:Webers op 16v blok, is dit mogelijk, en wat zal het schelen aan pk's. Iemand op marktplaats biedt namelijk een spruitsuk aan voor dubbele weber carbs.
S

-
Je zou ook de sloop kunnen raadplegen: Kijk bijvoorbeeld op een Alfa 75. Vaak hebben ze dubbele 40mm DCOE Webers of DHLA Dellorto's.
Scheelt aanzienlijk in de kosten. De kosten zullen uiteindelijk toch nog wel aardig oplopen, aangezien de afstelling (synchroon-afstelling en je sproeierbezetting/type emulsiebuisjes selecteren) nog aardig in de papieren gaat lopen....
Is echter al vele malen gedaan en je vermogen kan tussen de 20 en 40 peeka verhoogd worden (afhankelijk van de verdere aanpassingen die je doet).
Wel zal ie wat meer gaan lusten, maar dat hoort erbij.
Succes met de ombouw,
Grt. Robin
Scheelt aanzienlijk in de kosten. De kosten zullen uiteindelijk toch nog wel aardig oplopen, aangezien de afstelling (synchroon-afstelling en je sproeierbezetting/type emulsiebuisjes selecteren) nog aardig in de papieren gaat lopen....
Is echter al vele malen gedaan en je vermogen kan tussen de 20 en 40 peeka verhoogd worden (afhankelijk van de verdere aanpassingen die je doet).
Wel zal ie wat meer gaan lusten, maar dat hoort erbij.
Succes met de ombouw,
Grt. Robin
Technical improvements are fantastic, spoilers nothing but plastic...
http://www.demon-tweeks.co.uk levert complete sets voor de clio. Wel is het zeer prijzig en je zit ook nog met die #@#! pond, die alles nog duurder maakt.
Prijzen vanaf 980 pond. Dat is wel inclusief management, filters, inlaatspruitstuk etc.
Maar toch een hele bult geld. Zoals altijd: het ligt maar net aan wat je er voor over hebt.
Prijzen vanaf 980 pond. Dat is wel inclusief management, filters, inlaatspruitstuk etc.
Maar toch een hele bult geld. Zoals altijd: het ligt maar net aan wat je er voor over hebt.
Gewoon dubbele webers is toch veel leuker? Die hele electronische injectierommel ervanaf mieteren en lekker laten zuigen aan die venturies hehe.
ik ken iemand in leeuwarden die hier mee racet op het
circuit in belgie.
heeft een 16v blok in een gt gehangen en er webers
op gemonteerd.
voor info even bellen met garage de basis in leeuwarden , tel nr weet ik niet maar moet wel te
achterhalen zijn.
verder verkoopt hij ook wel tuning spullen.
circuit in belgie.
heeft een 16v blok in een gt gehangen en er webers
op gemonteerd.
voor info even bellen met garage de basis in leeuwarden , tel nr weet ik niet maar moet wel te
achterhalen zijn.
verder verkoopt hij ook wel tuning spullen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
Bij Limpex zijn wel speciale spruitstukken te krijgen voor de montage van 2 dubbele Webers.
Alsjeblieft, DOE ME 1 PLEZIER, EN BLIJF DAAR WEG!!!!!!
Die weten net zoveel van autos tunen als een boer van vliegtuigen!
Daar moet je echt niet wezen!!
En de prijzen zijn ook om te huilen:
Een jongen van wie ik ooit de auto gefixt heb met een Clio 16v kocht bij Biesheuvel een Pipercross luchtfilterset voor 98 euro.
Een andere jongen, ook met een clio 16V, die bij hem in de straat woont, ging bij Limpex informeren naar zon zelfde filterset.
Kostte 199 euro!!!!!!!
Is dat afzetten of WAT?????????

Ik ga hier niet lopen verkondigen dat Biesheuvel TOP is en Megalage prijzen heeft, maar ze hebben er in ieder geval verstand van zaken............en dat kun je van Firma Limpex helaas niet zeggen.......
-
Als je voor lage prijzen gaat kun je beter eens informeren bij Racers Hardware in Siebengewald (Nederland)
Limpex zuigt big time ja. Daar komt mijn dump-valve weg. Na een half jaar had ik mijn dubbel zuiger dump-valve kapot. Hmmmmm kan beter tester worden van dit soort dingen. Na een half jaar gaat alles stuk.
Heb bij limpex geinformeerd naar waterinjectie, Een hele tijd terug al. Wouden ze mij iets goedkopers aansmeren. Zijn echt geen goede handelaars daar
. En waterinjectie koop ik wel ergens anders. Zij zijn mega duur.
Heb bij limpex geinformeerd naar waterinjectie, Een hele tijd terug al. Wouden ze mij iets goedkopers aansmeren. Zijn echt geen goede handelaars daar

There will be plenty of time to rest when your dead
-
Nog een voorbeeld.
Komt een gozer met een Williams bij mij. Had zn versnellingsbak kapot (JC5)
Bij Limpex hadden ze hem maar aangeraden om een Clio 16V bak te monteren, "want die Willy bakken zijn zo moeilijk te vinden" :-* :-* :-*
Meeste tuners proberen vanalles te verstevigen of te upgraden, maar zij........
:-* :-*
Komt een gozer met een Williams bij mij. Had zn versnellingsbak kapot (JC5)
Bij Limpex hadden ze hem maar aangeraden om een Clio 16V bak te monteren, "want die Willy bakken zijn zo moeilijk te vinden" :-* :-* :-*
Meeste tuners proberen vanalles te verstevigen of te upgraden, maar zij........