Remmerij 5GT heeft dit nut?

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Daaf (Davy)

Zie plaatje

4 pot remklauw. Heeft dit zin tbv remvermogen?
Kost ook nogal wat 560 pond.... Wilwood maakt die dingen toch ook?

[img]http://www.bbperformancetuning.co.uk/pr ... mg1186.jpg[/img]
Ruud

Ga ermaar van uit dat het goed remt , veel beter dan orgioneel. Mits je er de goede schijven en blokken bij hebt. De hele grap van hard afremmen is dat je auto goed in balans moet blijven bij het remmen. Als je bij 150 hard remt en de wielen blokeren dan direct dat wil je natuurlijk niet. Dan heb je een onbestuurbare boot. Ik wil zelf bij een gtt voor grotere schijven erop leggen met dubbele zuiger klauwen van brembo. Dan ben ik wel verplicht om er 15 ers opt te leggen. Achter komen nieuwe orgionele schijven met remblokken. Voor op de openbare weg voldoen die perfect aan mijn eisen. Voor het goed afstellen van de remkracht komt er een instelbare remkracht verdeler tussen , weet aleen nog niet welke. Zo kan je een geweldig goede remmende gtt krijgen die heel voorspelbaar is tijdens het remmen.
clio_rally
Contacteer:

560 pond is een hooopppppp. Voor dat geld krijg ik voor mijn integrale twee Mov'it klauwen, met mooie schijven, blokken en staalgeweven remleidingen... Daarbij kun je voor vierpots-klauwen beter naar de sloop gaan, geluk mooie conversies te maken (zoals bijvoorbeeld de klauwen van de Ferrari F40, Porsche 928 S4, boxter S 3.2 of 911-996 errug mooi staan op een integrale). Vaak zijn dit ook goedkope opties...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Matijs
Contacteer:

Die passen alleen nooit op een GTT omdat je beperkt bent tot 15" (tenzij je op z'n Engels wil gaan timmeren).
Denk eens aan remmen van een 21 Turbo, die passen net in 15"
clio_rally
Contacteer:

Klopt, was meer bedoelt om aan te geven dat er nogal wat opties te verzinnen zijn... Al deze zaken passen mooi in 16 inch...

Gijs
Bezemer Rally Team

Michiel

Goedkope oplossing is gewoon schijven en klauwen van een clio 16V er onder te gooien. Past zonder aanpassingen; je moet alleen wel minimaal 14 inch velgjes hebben. En geloof mij maar scheelt al behoorlijk!!
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Stefijn

Idd goedkoop, want die zijn er nog genoeg. Zou dat zelfs niet goedkoper zijn dan originele remmen van een GTT?

Ik wil iig als de remmen van me GTT vervangen moeten worden ook 16v remmen hebben :)
Sander
Contacteer:

Michiel schreef:Goedkope oplossing is gewoon schijven en klauwen van een clio 16V er onder te gooien. Past zonder aanpassingen; je moet alleen wel minimaal 14 inch velgjes hebben. En geloof mij maar scheelt al behoorlijk!!
Je moet dan toch wel de wielnaven van een 16V er op zetten toch?? Of de GTT naaf verbouwen!

S :D nder
Arjen

Nope, naar dat ik begrepen heb, heb je zelfs geeneens de hele klauw van een 16v nodig. Alleen het stuk tussen fusee en remcilinder. Remcilinders zijn gelijk.
Daaf (Davy)

OK dan, zijn idd wel tering duur.
Heb nog weffe lopen zoeken en je kan van Wilwood een 4 pot systeem kopen (met remschijve erbij (geperforeerd) voor 399 pond. Dan heb je dus wel een heel systeem ipv alleen remklauwen.....

Lekker handel daar bij BBT :D
Sander
Contacteer:

Arjen schreef:Nope, naar dat ik begrepen heb, heb je zelfs geeneens de hele klauw van een 16v nodig. Alleen het stuk tussen fusee en remcilinder.Remcilinders zijn gelijk.
Dat bedoelde ik eigenlijk ook. Maar de klauwen van een 16V hebben dan ook geen grotere remzuigers? Wie o wie weet dat? Maar de hoofdremcilinder is wel groter qua oppervlakte dacht ik?

Laatst gewijzigd door Sander op vr 11 apr 2003 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Arjen

De klauwen van mijn 19 zijn compleet gelijk aan die van mijn 11 turbo. En die heeft, voor zover ik weet, dezelfde remmen als de 5GT. Hoofdremcilinder weet ik zo niet.
Merijn.V
Contacteer:

Ik heb willie fusees, willie schijven, renaultsport klauwen (van Maarten H.), op m'n GT Turbo, ik verwacht hiermee wel genoeg remkracht te hebben.

(Toegegeven, dit is dan het enige deel van de auto wat af is, maar goed.
Stefijn

En....wat heb je daar nog voor moeten verbouwen om dat te kunnen isntalleren?
Sander
Contacteer:

Stefijn schreef:En....wat heb je daar nog voor moeten verbouwen om dat te kunnen isntalleren?
Als je de fusees compleet hebt niet veel. Je demonteert je fusee kompleet en je zet de complete fusee van een willie/16v over en klaar.

Stefijn

Dat zijn de betere mods :)
RO 16v

Je kan ook kijken naar de remmen van de Megane, RS, Laguna, deze zijn 280 mm en geven behoorlijk wat remkracht en in combinatie met een grotere hoofdremcilinder en rvs slangen heb je genoeg stopkracht voor een vijfje.
Michiel

Sander schreef:
Stefijn schreef:En....wat heb je daar nog voor moeten verbouwen om dat te kunnen isntalleren?
Als je de fusees compleet hebt niet veel. Je demonteert je fusee kompleet en je zet de complete fusee van een willie/16v over en klaar.

De remklauwen en schijven van een 16v passen zonder aanpassing van de fusee onder de GTT. Dacht niet dat het bij een Willie anders was, maar weet dat niet 100% zeker. Ik weet ook niet of er andere remzuigers in de klauwen van een 16v zitten; maar de schijven zijn groter (diameter) en daardoor heb je al meer remkracht!
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Sander
Contacteer:

Michiel schreef:
Sander schreef:

De remklauwen en schijven van een 16v passen zonder aanpassing van de fusee onder de GTT. Dacht niet dat het bij een Willie anders was, maar weet dat niet 100% zeker. Ik weet ook niet of er andere remzuigers in de klauwen van een 16v zitten; maar de schijven zijn groter (diameter) en daardoor heb je al meer remkracht!
Maar als je schijven groter worden en je remklauw blijft op de zelfde plaats zitten dan komt toch echt de schijf tegen de klauw hoor! Want volgens mij word hij dan 2 cm gtoter is diameter R= 1 cm dus. Ik denk niet dat je die ruimte hebt. Bij Ktec verkopen ze deze kit met plaatjes voor je klauwen.
[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/ ... ce_kit.jpg[/img]

Maar dat zijn wel 285 mm schijven die van een Megane, RS, Laguna b.v.

Ruud

Dat ziet er goed uit. Maar van die 16v schijven passen zo onder de gtt. Als je de complete fusees omzet zit er ook een langere remklauw besvestiging op de fuse. Dus je hebt nodig de fuse en schijf van de 16v en de remklauw van de gtt. De remklauw kun je ook omzeten van de 16v maar wat dat voor gevolgen heeft weet ik ook niet.
speedline

Om de schijven en blokken van een Clio 16v onder een GTT te plaatsen heb je alleen de remzadels nodig van de Clio 16v.

Je kunt de originele klauw laten hangen.

Binnenkort foto's...
Menno

speedline schreef:Om de schijven en blokken van een Clio 16v onder een GTT te plaatsen heb je alleen de remzadels nodig van de Clio 16v.

Je kunt de originele klauw laten hangen.

Binnenkort foto's...
yeps, klauwen zelf zijn 't zelfde.
Keb ze d'r ook onder, samen met mintex race blokken, en 5.1 d'r in. Kon zowaar de hele dag trappen op 't circuit, zonder problemen. Super. :D

gewoon op de weg is 't ook erg bijterig.

Dit is echt een aanrader, voor een paar knaken heb je op je gt een erg goed remsysteem
rev it like a rental
Sander
Contacteer:

@ Menno: mintex race blokken= goed spul! ik heb ze ook al meer dan een jaar rondom zitten met nieuwe schijven en remt geweldig. :D

@ Speedline: Remzadels? wat bedoe je daar meer? Zijn dat van die plaatjes als op de foto van K-Tec? ( die paarsen)

speedline

Sander schreef:@ Speedline: Remzadels? wat bedoe je daar meer? Zijn dat van die plaatjes als op de foto van K-Tec? ( die paarsen)

Nee die paarse plaatjes zijn zogenaamde caliper spacers. Dit zijn platen die je tussen je fusee en je remklauwbevestiging zet om een goede uitlijning tussen schijf en klauw (met daarin de remblokken) te verzekeren.

Ik rij ook rond met remzadels van een Clio 16v met de originele gtt remklauw en schijven en blokken van een Clio 16v. Remvloeistof ELF MOTO DOT 5.1.

VOOR DEZE REMUPGRADE ZIJN MINIMAAL 14" VELGEN NODIG !

Binnenkort foto's...
Menno

speedline schreef: Ik rij ook rond met remzadels van een Clio 16v met de originele gtt remklauw
Heb je ook de geleidepennen van je gtt over gezet op de platen van de clio? Bij de setjes die ik had, zat er verschil tussen, en pasten de pennen van de een, niet in de klauw van de ander.
rev it like a rental
Menno

De klauw zelf is voor 5gtt en 16V identiek. De plaat die je aan de fusee schroeft, en waar de geleidepennen in zitten, waarop de gietklomp metaal op komt die we remklauw noemen moet je van een 16V pakken.
rev it like a rental
Stefijn

wat kost een setje ongeveer als ik me remmen wil upgraden naar 16v? Dus schijven, blokken en remzadels?

EVentueel Mintex?

PS. ik heb al 15" williewielen dus da moet kunnen
Sander
Contacteer:

speedline schreef: Binnenkort foto's...
Ik zeer benieuwt, mijn 15" velgen zijn in de maak dus dat zit wel goed.

-Ray-
Contacteer:

ik neem binnenkort ook nieuwe schijven en blokken van een 16V op me GT. schijven van Brembo, blokken weet ik nog niet. Misschien wel een setje Sparco :)
Immer wieder die verdammte Holländer
catrinus

Ik heb ferodo remblokken en sandtler geboorde en gegroefde remschijven. Ben benieuwd of dit wil remmen :p .
There will be plenty of time to rest when your dead
clio_rally
Contacteer:

Ben zelf erg enthousiast over de "Carbon-Metallic" blokjes die onder onze rally clio zitten, Kuitert rijdt er volgens mij ook mee. Dingen blijven bijten...

Gijs
Bezemer Rally Team

Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

clio_rally schreef:Ben zelf erg enthousiast over de "Carbon-Metallic" blokjes die onder onze rally clio zitten, Kuitert rijdt er volgens mij ook mee. Dingen blijven bijten...

Gijs
ja ok voor raley
maar moet je die eerst niet warm rijden?
de meeste van deze jongens doen het puur voor op de straat
en als je dan ff naar de pin moet wil je niet het hele stuk met een poot op de rem rijden om hem warm te krijgen omdat er in die 500 meter een kind kan oversteken
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
clio_rally
Contacteer:

Daarom ben ik er juist zo enthousiast over, dat warmrijden hoeft echt niet. Hij remt vanaf koud echt prima en dat blijft hij doen... Trouwens blokjes die je eerst moet opwarmen zijn best leuk voor op het circuit, maar met rallyrijden ook niet altijd. Soms sta je echt een half uur voor je kp te wachten en dan wil je wel goeie remkracht bij de eerste bochten...

Gijs
Bezemer Rally Team

-Ray-
Contacteer:

wij willen hard remmen op de normale weg :D
Immer wieder die verdammte Holländer
StevenK
Contacteer:

catrinus schreef:Ik heb ferodo remblokken en sandtler geboorde en gegroefde remschijven. Ben benieuwd of dit wil remmen :p .
Die mishandelde schijven zullen weinig toevoegen, behalve extra slijtage; goede remblokken brengen juist heel veel, zoals Gijs ook zegt.
Plaats reactie