r5gtt start niet, aandrukken wel, (nwe startmotor)

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
tyberium
Contacteer:

Dag techneuten,

Ik zit met een probleempje:

Mijn auto wil de laatste tijd na lange ritten niet meer starten. Als ik na een snelwegrit bijvoorbeeld wil tanken en ik zet m uit en wil daarna wegrijden, is ie zo dood als een pier. Aandrukken wil wel. De startmotor is vorige week vernieuwd, maar nog steeds het zelfde probleem. Het rare is dat soms na een half uur wachten ie t ineens wel weer doet. Ik dacht eerst de startmotor (misschien dat ie vast zat tegen het huis door uitzetting en na afkoelen weer goed werkt) maar dat was niet het geval blijkt nu.

Er zit een startonderbreker op (waarschijnlijk alleen startmotor onderbreker, is een oude BAS type). De zekeringskast tikt wel als ik de sleutel omdraai, maar voor de rest doet ie nix. aandrukken wil dan nog wel...weird.

Iemand ideetjes?

gr. Ray.
marco

maybe is je accu rip???????, verwissel die eens en kijk dan eens of je nog steeds hetzelfde probleem hebt
-Ray-
Contacteer:

heee dat heb ik ook!!!! (en ik heet ook Ray). volgens mij is dit een temperatuurskwestie, alleen in weet dus ook niet waar het psies vandaan komt. relais klikt idd wel, maar de startmotor slaat niet aan.

alle tips zijn welkom! :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Chrisv

Bij mij heb ik af en toe dat hij niet start, hij doet dan klik als ik de sleutel omdraai.
Maar na een paar keer proberen slaat hij altijd aan.
some people are alive only because it's illegal to kill them
-Ray-
Contacteer:

Chrisv schreef:Bij mij heb ik af en toe dat hij niet start, hij doet dan klik als ik de sleutel omdraai.
dan zou ik even de kabels van de startmotor naar de accu controleren. die lopen door een soort oog, en als de mantel van de kabel stuk is kan ie daar sluiting maken, en zoals in vele voorgaande gevallen, in de fik vliegen.
Immer wieder die verdammte Holländer
Jeroen V
Contacteer:

Massa probleem, weet niet waar deze bij een vijfje zit. Even contactpunt schuren of een nieuwe massa aanleggen.
Chrisv

-Ray- schreef:
Chrisv schreef:Bij mij heb ik af en toe dat hij niet start, hij doet dan klik als ik de sleutel omdraai.
dan zou ik even de kabels van de startmotor naar de accu controleren. die lopen door een soort oog, en als de mantel van de kabel stuk is kan ie daar sluiting maken, en zoals in vele voorgaande gevallen, in de fik vliegen.
ok, laat ik dit meteen de 25e ook ff nakijken, dan breng ik hem toch weg voor wat dingetjes. thnx
some people are alive only because it's illegal to kill them
catrinus

-Ray- schreef:
Of als je kortsluiting krijgt bij de andere kabels op de startmotor dan gaat ineens de startmotor draaien zonder het contact om te draaien. Heb het al meegemaakt in groningen. Was wel lol. 1tje schrok er zo van dat hij in de lucht sprong :lol: :lol:
There will be plenty of time to rest when your dead
tyberium
Contacteer:

Hmm..bij mij is m'n startonderbreker naar de t*ring..is vanmiddag ff zolang doorgelust door inbouwbedrijf..hij start wel weer nu. De draden onder het stuurhuis zijn een puinhoop. Worden volgende week allemaal vernieuwd. Alle accu kabels worden tevens afgezekerd. Verder inderdaad massakabel van startmotor verbeteren en extra massa kabel aansluiten. Dit verbeterd waarschijnlijk het startmoment (dus geen lange 'whiwhiwhiwhhhhiwhi' geluiden meer voor starten) en de rare afwijkingen op m'n dashboard. Verder word de startonderbreker vervangen door een VDO. Kijken of dat allemaal helpt.

Tip voor iedereen:laat de dash/startmotor/onderbreker-electra even nakijken..meeste 5jes eigenaren dachten er niet aan de electra te vervangen. Beestjes zijn nogal oud. Relais en draden maken snel sluiting. Oorzaak 1 van autobrand. Ff laten tjekken dus. Liever een paar honder euro's aan nieuwe bedrading dan langs de weg staan met je dash in de hens.
marcel16v

Ik heb hetzelfde probleem met m'n 16v, alleen zit er bij mij net een gereviseerde of nieuwe (weet ik nog steeds niet helemaal zeker) startmotor en nieuwe boudiekabels, verdelerkap en rotor op. En inderdaad alleen als er een behoorlijk stuk mee gereden is. Zodra de motor is afgekoeld start de auto weer in 1 keer. >-)
Mrtn
Car: R5GTT

Liever een paar honder euro's aan nieuwe bedrading dan langs de weg staan met je dash in de hens.

Je denkt toch niet dat ik een paar honderd euro's ga neerleggen om kabels te vervangen uit voorzorg!!!! Dat slaat nergens op......... als jij geen gekke dingen met je elektronica doet brandt het echt niet zomaar door...... op het woordje 'als' heeft de politie al een abonnement :wink:

Eens in de tijd een check houden kan inderdaad geen kwaad, maar als een bezetene gaan vervangen is onzin.
Een draadje/kabeltje leggen lukt zelf toch nog wel?????
Mrtn = Maarten
Tom
Moderator
Car: MB

catrinus schreef:Of als je kortsluiting krijgt bij de andere kabels op de startmotor dan gaat ineens de startmotor draaien zonder het contact om te draaien. Heb het al meegemaakt in groningen. Was wel lol. 1tje schrok er zo van dat hij in de lucht sprong :lol: :lol:
lekker als de auto in zijn 1 staat :(
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie