[R5GTX]Motorblok vervangen.

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Anonymous

Hallo,

Ik ben nieuw hier, maar heb meteen een vraag:

Ik heb afgelopen jaar een renault 5 gtx uit '88 overgenomen van iemand. Absoluut een lekkere auto. Maar afgelopen December rijdend met een gangetje van een 40 km/h scheurde de distributiesnaar. Na het loshalen van de kop en het verder bekijken van de spanrol en een geleidende rol bleek dat a) er 5 kleppen krom waren, waarvan er 1 zich helemaal door een zuiger had geboord en b) dat de geleidende rol vastzat, wat dus meteen de oorzaak van het hele gebeuren was. De rol was aan de kant waar de distributieriem liep helemaal glimmend en over de gehele andere kant verroest, deze bleek dus ook al een poosje zo te zitten. Maar nu is mijn vraag, zijn er op internet afbeeldingen of handleidingen te vinden voor het verwisselen van een motorblok. Ik heb al een beetje lopen zoeken, maar kom op niets uit. Of weet iemand ergens (beetje klein budget) iets van een vraagbaak te vinden. Ik heb inmiddels al een ander motorblok gevonden (zelfde type, alleen komt uit een R11 GTX).

Thanx in advance,

Snooze
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

stel je even voor in het topic wie is wie

en verder een blokje over bouwen is gewoon een kwestie van goe kijken en ff doen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Anonymous

Ja, ik was alweer te snel, en heb de regels niet zien staan, maar ik heb me nu even voorgesteld net, ik hoop dat het voldoende is.

Maar nu ik toch aan het typen ben, kan ik misschien meteen even vragen hoe je de assen los krijgt bij een R5 GTX?

Snooze
Abel
Über-Spammer

goed kijken bij de assen. 1 zit in de bak. de andere buiten de bak. die zit vast met een spietje..
Anonymous

Misschien wel handig geweest van mij, ik heb net een vraagbaak besteld voor de renault 5. Ik ben nu voor het eerst echt aan het sleutelen aan een auto....

Snooze
Martijnberk
Contacteer:

Snooze schreef:Misschien wel handig geweest van mij, ik heb net een vraagbaak besteld voor de renault 5. Ik ben nu voor het eerst echt aan het sleutelen aan een auto....

Snooze
succes zo zijn we allemaal begonnen :lol: en je stop niet meer!
Mrtn
Car: R5GTT

Martijnberk schreef: succes zo zijn we allemaal begonnen :lol: en je stop niet meer!
:lol: :lol: :lol:

Stoppen kan ook niet meer, als je het ene hebt gemaakt gaat het andere stuk :lol:
Mrtn = Maarten
Anonymous

Dat klopt, gisteren ondervonden. Motorblok zit los, takeltje erboven, motorblok omhoog, motorblok kantelt en met een uitstekend iets de radiateur in en een behoorlijk gat. Heeft iemand een idee wat zo'n ding kost? Of is ie nog te repareren?
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

tja niet veel op de sloop
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Mrtn
Car: R5GTT

een gat in je radiateur is niet meer te maken.

gewoon 1 van de sloop aftrekken, heb je er ook nog garantie op, iets van 2 weken ofzo, op lekkage.
Maakt niet uit welke je pakt, je moet alleen even kijken of de aansluitingen op dezelfde plek zitten :wink:
Mrtn = Maarten
Plaats reactie