[Twingo]Tunen.

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

speedline schreef:[Maar als er een goedkope motortransplantatie moet plaatsvinden is een K6M 1600 van 59kW/80pk een goede keus. Een zeer incourante motor en dus zeer goedkoop te krijgen.
Waar wordt deze dan in gebruikt???

En is het juist niet bij schaarste dat zo iets duurder is??
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Is de K6M niet de 8-kleps 1.6 uit de Clio II?

Ben het met Speedy eens dat het onderstel standaard niet echt geweldig is. Een Twingo is niet snel, maar het is allemaal "net aan". En de remmen vind ik bijna eng als je wel een keer de vaart er in hebt, zelfs in vergelijking met een R5.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

de enige twingo die nog een beetje van zijn plaats wil komen is de 1.2 16v. Dan praat je dus niet over top prestaties maar meer over vlot mee komen met het verkeer en her en der een panda het leven zuur maken als je tot de begrenzer door jakkerd. In mijn ogen is het absoluut zonde om een twingo extreem te gaan tunen als je niet in 1 keer goed doet. Maar ja, dat is natuurlijk maar weer een mening
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Romke
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 7 apr 2003 20:06

ben in iedergeval blij dat onze 'Speedline' er zoveel verstand van heeft... echt heel prettig.

Maar als je nog nooit van een bougie als de Brisk Premium-LGS hebt gehoord, verkrijgbaar in de soorten LGS-Racing (dus veelal aangeduid als race-bougie) en de 2/3 vonks premium. Dan heb je toch wel een erg beperkt beeld van wat er verkrijgbaar is....

Maar goed maakt niet uit..... :D
StevenK
Berichten: 544
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 19:36
Contacteer:

Romke schreef:ben in iedergeval blij dat onze 'Speedline' er zoveel verstand van heeft... echt heel prettig.

Maar als je nog nooit van een bougie als de Brisk Premium-LGS hebt gehoord, verkrijgbaar in de soorten LGS-Racing (dus veelal aangeduid als race-bougie) en de 2/3 vonks premium. Dan heb je toch wel een erg beperkt beeld van wat er verkrijgbaar is....

Maar goed maakt niet uit..... :D
Ik zal eens kijken in mijn nieuwe speeltje, want als die wonder-dingen echt zo goed zijn, zitten ze daar vast ook in.

</me kijkt>

Nee, gewone Champion bougies, wel een beetje dure versie, maar dat is wel nodig met hoge toeren, maar geen 'race-bougies met viervoudige hydrosupersonische vonkboogversterker'.

Ook voor het overige heeft speedline het bij het rechte eind:

Als je wil gaan tunen, begin dat met een snelle auto (of een hang snelle techniek in die auto.) Een bekende VW specialist heb ik ook vaak zo horen reageren als er weer eens iemand binnenstapte met de vraag 'Hoi, kun je mijn 1.4 sneller maken ?' Antwoord: 'Het goedkoopste is inruilen op een GTI'.

Ik zou zelf bij een twingo denken aan motor/bak/remmen van een turbo, en ik denk zelfs dat als je de Duitse bladen erop naslaat dat je wel artikelen vindt over een Twingo met zo'n motor.

Andere variant is natuurlijk het ding van een turbo of compressor voorzien, maar ik ben bang dat zoiets maar heel kort heel blijft.

Ook wat het remmen van dit soort auto's betreft: zelfs de standaard remmen van een RS houden nog geen rondje industrieterrein uit op snelheid, maar met de juiste remblokken kun je heel veel goedmaken.

Enige nadeel is dat voor de kleinere/lichtere auto's er meestal geen aangepaste remblokken gemaakt worden.

Daarnaast zou ik Romke adviseren om eerst te investeren in betere wegligging en remmen, en pas daarna de motor onder handen te nemen, omdat een goed sturende auto veel makkelijker snel te rijden is dan een auto met meer vermogen die niet goed stuurt.

Grtz,

Steven
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Abel schreef:
speedline schreef:[Maar als er een goedkope motortransplantatie moet plaatsvinden is een K6M 1600 van 59kW/80pk een goede keus. Een zeer incourante motor en dus zeer goedkoop te krijgen.
Waar wordt deze dan in gebruikt???

En is het juist niet bij schaarste dat zo iets duurder is??
Incourant = geen aftrek vinden...

Dus schaarste ? Zeker niet :wink:

Renault verkocht deze motoren toen ze geleverd werden in de Megane bij bosjes aan sloperijen en aan "tuners". Dit omdat ze zich enigzins hadden vergist in de aantallen auto's die ze met deze motor konden uitrusten.

Ff ter illustratie; deze motoren werden compleet verkocht als bolt-in kits in een houten kist. Kant en klaar verscheept uit Renaults motorenfabriek. (Turkije geloof ik voor deze motor...) Dan zijn ze klaar om op de procuctielijn ingebouwd te worden. Maar dan wel compleet met subframe, wielophanging, versnellingsbak, motor en baksteunen, elektronica, etc.... !

Deze motoren werden door Renault verkocht voor enkele honderden guldens...

Dus sla je slag. Hetzelfde is er gebeurt met de laatste 1400 8 kleppers van 55 of 59kW. Dus zoek en sla je slag voor een nieuwe aandrijflijn.
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Romke schreef:Maar als je nog nooit van een bougie als de Brisk Premium-LGS hebt gehoord, verkrijgbaar in de soorten LGS-Racing (dus veelal aangeduid als race-bougie) en de 2/3 vonks premium. Dan heb je toch wel een erg beperkt beeld van wat er verkrijgbaar is....
Waar ik zeker wel een goed beeld van heb is hoe hard de verkoper en de fabrikant gelachen hebben om de "kenners" die deze topproducten voor een topprijs hebben afgenomen.

Het is des te meer lachwekkend omdat ik wel weet dat deze "geld klopperij" gewoon bij Beru of een andere bougie-fabrikant wordt geproduceerd tegen een zeer lage stuksprijs. Ze maken vervolgens een redelijk winstje omdat er grote groepen "kenners" zijn die deze "performance parts" afnemen... :evil:

Gelukkig heb ik maar een beperkt beeld van de manier waarop een bepaalde groep auto-eigenaren hun auto "sneller" probeert te maken :wink:

En inderdaad wist ik niet dat dit fantastische produkt op de markt was. Het zal vast te maken hebben met de wat meer serieuze literatuur op autotechnisch gebied die ik tot me neem.

Met "vriendelijke" groet,

Speedy
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Romke schreef:Maar als je nog nooit van een bougie als de Brisk Premium-LGS hebt gehoord, verkrijgbaar in de soorten LGS-Racing (dus veelal aangeduid als race-bougie) en de 2/3 vonks premium. Dan heb je toch wel een erg beperkt beeld van wat er verkrijgbaar is....
Des te grappiger is dat raceauto's met reclame voor dit soort innoverende fabrikanten hun producten niet gebruiken. Zal wel te maken hebben omdat deze tuners een "beperkt" beeld hebben van wat er verkrijgbaar is...
Laatst gewijzigd door speedline op zo 13 apr 2003 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

:lol: :lol: :lol:

Ik heb dit maar heel beperkt gelezen,maar kon hier toch de kleine vorm van humor wel in vinden.. :D
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
twingoturbo
Berichten: 1019
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: regio Alkmaar

misschien helpen bougievonkies ook wel, :lol:
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

speedline schreef:P.s.: Des te grappiger is dat raceauto's met reclame voor dit soort innoverende fabrikanten hun producten niet gebruiken. Zal wel te maken hebben omdat deze tuners een "beperkt" beeld hebben van wat er verkrijgbaar is.
Probeer dat de mensen maar eens duidelijk te maken.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

speedline schreef:
Abel schreef:
speedline schreef:[Maar als er een goedkope motortransplantatie moet plaatsvinden is een K6M 1600 van 59kW/80pk een goede keus. Een zeer incourante motor en dus zeer goedkoop te krijgen.
Waar wordt deze dan in gebruikt???

En is het juist niet bij schaarste dat zo iets duurder is??
Renault verkocht deze motoren toen ze geleverd werden in de Megane bij bosjes aan sloperijen en aan "tuners". Dit omdat ze zich enigzins hadden vergist in de aantallen auto's die ze met deze motor konden uitrusten.

Ff ter illustratie; deze motoren werden compleet verkocht als bolt-in kits in een houten kist. Kant en klaar verscheept uit Renaults motorenfabriek. (Turkije geloof ik voor deze motor...) Dan zijn ze klaar om op de procuctielijn ingebouwd te worden. Maar dan wel compleet met subframe, wielophanging, versnellingsbak, motor en baksteunen, elektronica, etc.... !

Deze motoren werden door Renault verkocht voor enkele honderden guldens...

Dus sla je slag. Hetzelfde is er gebeurt met de laatste 1400 8 kleppers van 55 of 59kW. Dus zoek en sla je slag voor een nieuwe aandrijflijn.
Heb je enig idee waar ik zou moeten zoeken? De lokale sloperijen houden zich niet echt met nieuwe spullen bezig.... :wink:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

als er weer eens iemand binnenstapte met de vraag 'Hoi, kun je mijn 1.4 sneller maken ?' Antwoord: 'Het goedkoopste is inruilen op een GTI'.

dit vind ik wel een goede !!!!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

speedline schreef:
Romke schreef:Maar als je nog nooit van een bougie als de Brisk Premium-LGS hebt gehoord, verkrijgbaar in de soorten LGS-Racing (dus veelal aangeduid als race-bougie) en de 2/3 vonks premium. Dan heb je toch wel een erg beperkt beeld van wat er verkrijgbaar is....
Des te grappiger is dat raceauto's met reclame voor dit soort innoverende fabrikanten hun producten niet gebruiken. Zal wel te maken hebben omdat deze tuners een "beperkt" beeld hebben van wat er verkrijgbaar is...
zo was ferrodo cupsonsor van de cupclio's ...
Romke
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 7 apr 2003 20:06

Gelukkig heeft onze 'Speedline' weer een conclusie kunnen trekken !
Namelijk dat hij uit mijn tekst heeft kunnen opmaken dat je auto er sneller van wordt.....

Vroeg louter om uitleg....
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Romke, je kunt wel dwars blijven liggen, maar wat je ook doet aan je blok hij zal nooit ECHT SNELLER worden, je kunt er meer geluid uit krijgen en hem sneller laten ogen, maar echt snel wordt hij niet, tenzij je er dus een ander motorblok inlegt.

Over Speedline kan ik je zeggen dat die jongen weet waar hij over praat en dat zal bijna iedereen hier beamen denk ik. Dus neem nou gewoon eens aan dat je auto echt niet sneller wordt van andere bougies en dat soort prul.

Met vriendelijke groet en no offence, :p

Jeroen
Nick (germanstyle)
Berichten: 1898
Lid geworden op: zo 13 mei 2001 0:00

Romke,

Je hebt hier door meerdere mensen gehoord dat een twingo gewoon niet snel te maken is.

En als jij dat gelooft van die zogenaamde "super"bougies, geloof je het maar. Gelukkig weten veel mensen dat het de grootste onzin is die er maar bestaat.

Trouwens Speedline is hier wel 1 van degene die het meeste weet over ELKE renault motor. Kun je nog wat van leren ;-)
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Romke schreef: Het gaat mij overigens niet om een hogere topsnelheid, maar gewoon wat sneller optrekken.
Volgens mij moet dat zonder turbo of ander blok lukken.
nee.

simpel.

sneller optrekken vereist meer koppel, meer koppel krijg je niet uit je blok zonder ingrijpende veranderingen. in ieder geval niet meetbaar. niet met een open luchtfilter, niet met andere bougies, andere electronica, gewoon niet. als je ALLES bij elkaar gooit win je er nog maar zo weinig mee ten opzichte van gewicht (de verhouding tussen pk's, koppel en gewicht is tenslotte waar het om gaat) dat je er nog niets mee opschiet.

wat wel helpt is al je bekleding er uit, achterbank weg, superlichte stoeltjes monteren, kunststof ruiten er in, carbon motorkapje en zijschermen, alles
wat hem lichter maakt.
Dat zijn de enige aanpassingen met een standaard motor die hem sneller maken. (oh ja, sneller naar de 100, sneller naar de 50, wat jij wilt, over een hogere top praten we al helemaal niet.)
Romke schreef:Wat zijn nou de eerste effectieve aanpassingen wat betreft de motor?
#Open-air luchtfilter en welk type?
#Race bougies ?
jij vraagt of dit helpt, speedline geeft antwoord. Er bestaan dus ook geen race-bougies. luister nou maar gewoon, hij weet echt wel waar hij het over heeft.
Romke schreef:ben in iedergeval blij dat onze 'Speedline' er zoveel verstand van heeft... echt heel prettig.

Maar als je nog nooit van een bougie als de Brisk Premium-LGS hebt gehoord, verkrijgbaar in de soorten LGS-Racing (dus veelal aangeduid als race-bougie) en de 2/3 vonks premium. Dan heb je toch wel een erg beperkt beeld van wat er verkrijgbaar is....
en als je er wel verstand van hebt aangeduid als onzin...

dat iets de commercieel aantrekkelijke typeaanduiding meekrijgt "racing" betekent niet dat het een race-product is hoor.

Je lijkt te vergeten dat als je een vraag stelt je hier ook antwoord kan krijgen van mensen voor wie het woord "race" te maken heeft met "autosport" en producten die daarin gebruikt worden. (race-overall, race-handschoenen, race- of competitie- remblokken)
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

StevenK schreef: Als je wil gaan tunen, begin dat met een snelle auto (of een hang snelle techniek in die auto.) Een bekende VW specialist heb ik ook vaak zo horen reageren als er weer eens iemand binnenstapte met de vraag 'Hoi, kun je mijn 1.4 sneller maken ?' Antwoord: 'Het goedkoopste is inruilen op een GTI'.

Ik zou zelf bij een twingo denken aan motor/bak/remmen van een turbo, en ik denk zelfs dat als je de Duitse bladen erop naslaat dat je wel artikelen vindt over een Twingo met zo'n motor.

Andere variant is natuurlijk het ding van een turbo of compressor voorzien, maar ik ben bang dat zoiets maar heel kort heel blijft.

Ook wat het remmen van dit soort auto's betreft: zelfs de standaard remmen van een RS houden nog geen rondje industrieterrein uit op snelheid, maar met de juiste remblokken kun je heel veel goedmaken.

Enige nadeel is dat voor de kleinere/lichtere auto's er meestal geen aangepaste remblokken gemaakt worden.

Daarnaast zou ik Romke adviseren om eerst te investeren in betere wegligging en remmen, en pas daarna de motor onder handen te nemen, omdat een goed sturende auto veel makkelijker snel te rijden is dan een auto met meer vermogen die niet goed stuurt.
Praktisch, resultaatgericht en precies waar ik op doelde (en niet vermelde).

Met vriendelijke groet,

Gert

P.s.: Maar wat is dat nieuwe speeltje precies ?
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Romke schreef:Gelukkig heeft onze 'Speedline' weer een conclusie kunnen trekken !
Namelijk dat hij uit mijn tekst heeft kunnen opmaken dat je auto er sneller van wordt.....

Vroeg louter om uitleg....
Noem je dit om uitleg vragen ?
Romke schreef:Nu wil ik rustig aan wat gaan tunen. Wat zijn nou de eerste effectieve aanpassingen wat betreft de motor?
#Open-air luchtfilter en welk type?
#Race bougies ?
Je vraag om effectieve aanpassingen. Dat zijn dit niet.

En als je door mijn sarcasme heen zou lezen zou je beseffen dat ik je niet zit af te zeiken. Maar juist probeer je je geld niet te laten investeren in nutteloze zaken...
Laatst gewijzigd door speedline op wo 16 apr 2003 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

jeroen.k schreef:Romke, je kunt wel dwars blijven liggen, maar wat je ook doet aan je blok hij zal nooit ECHT SNELLER worden, je kunt er meer geluid uit krijgen en hem sneller laten ogen, maar echt snel wordt hij niet, tenzij je er dus een ander motorblok inlegt.

Over Speedline kan ik je zeggen dat die jongen weet waar hij over praat en dat zal bijna iedereen hier beamen denk ik. Dus neem nou gewoon eens aan dat je auto echt niet sneller wordt van andere bougies en dat soort prul.

Met vriendelijke groet en no offence, :p

Jeroen
Nick (germanstyle) schreef:Romke,

Je hebt hier door meerdere mensen gehoord dat een twingo gewoon niet snel te maken is.

En als jij dat gelooft van die zogenaamde "super"bougies, geloof je het maar. Gelukkig weten veel mensen dat het de grootste onzin is die er maar bestaat.

Trouwens Speedline is hier wel 1 van degene die het meeste weet over ELKE renault motor. Kun je nog wat van leren ;-)
Jongens, niet overdrijven. Ik schaam me dood :wink:
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Tijn schreef:
Romke schreef: Het gaat mij overigens niet om een hogere topsnelheid, maar gewoon wat sneller optrekken.
Volgens mij moet dat zonder turbo of ander blok lukken.
nee.

simpel.

sneller optrekken vereist meer koppel, meer koppel krijg je niet uit je blok zonder ingrijpende veranderingen. in ieder geval niet meetbaar. niet met een open luchtfilter, niet met andere bougies, andere electronica, gewoon niet. als je ALLES bij elkaar gooit win je er nog maar zo weinig mee ten opzichte van gewicht (de verhouding tussen pk's, koppel en gewicht is tenslotte waar het om gaat) dat je er nog niets mee opschiet.

wat wel helpt is al je bekleding er uit, achterbank weg, superlichte stoeltjes monteren, kunststof ruiten er in, carbon motorkapje en zijschermen, alles
wat hem lichter maakt.
Dat zijn de enige aanpassingen met een standaard motor die hem sneller maken. (oh ja, sneller naar de 100, sneller naar de 50, wat jij wilt, over een hogere top praten we al helemaal niet.)
Romke schreef:Wat zijn nou de eerste effectieve aanpassingen wat betreft de motor?
#Open-air luchtfilter en welk type?
#Race bougies ?
jij vraagt of dit helpt, speedline geeft antwoord. Er bestaan dus ook geen race-bougies. luister nou maar gewoon, hij weet echt wel waar hij het over heeft.
Romke schreef:ben in iedergeval blij dat onze 'Speedline' er zoveel verstand van heeft... echt heel prettig.

Maar als je nog nooit van een bougie als de Brisk Premium-LGS hebt gehoord, verkrijgbaar in de soorten LGS-Racing (dus veelal aangeduid als race-bougie) en de 2/3 vonks premium. Dan heb je toch wel een erg beperkt beeld van wat er verkrijgbaar is....
en als je er wel verstand van hebt aangeduid als onzin...

dat iets de commercieel aantrekkelijke typeaanduiding meekrijgt "racing" betekent niet dat het een race-product is hoor.

Je lijkt te vergeten dat als je een vraag stelt je hier ook antwoord kan krijgen van mensen voor wie het woord "race" te maken heeft met "autosport" en producten die daarin gebruikt worden. (race-overall, race-handschoenen, race- of competitie- remblokken)
In een woord: RESTECP :wink:

Romke, er zijn hier een aantal mensen dagelijks actief bezig met snelle auto's (Renaults). Zij zijn actief in de tuning, rally en circuitsport of het organiseren van cursussen. Hieronder zijn mensen die ook zeer verdienstelijk kunnen "sturen"/ navigeren.

Kortom, deze mensen weten wat snelle auto's zijn, hoe ze te bouwen, ze te rijden, af te stellen en te modificeren.

Dus ik adviseer je om je gemak te houden en je oor te luister te leggen bij mensen die wel weten hoe de automobieltechnische vork in de steel zit.

Ook zijn er theoretisch zeer goed onderlegde mensen actief op dit forum in de vorm van een verrassend hoog aantal (bijna) ingenieurs van de roemruchte HTS autotechniek te Arnhem.

Er is dus een grote hoeveelheid kennis op velerlei gebied beschikbaar. Doe er je voordeel mee.

Met vriendelijke groet,

Gert

P.s.: we hebben allemaal de bedoeling om elkaar wijzer te maken. Niet elkaar af te zeiken. Al schijn ik daar wel een ster in te zijn :D
StevenK
Berichten: 544
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 19:36
Contacteer:

speedline schreef: P.s.: Maar wat is dat nieuwe speeltje precies ?
Dat speeltje is een RS, groep N, waarmee ik hoop in de ELE aan de start te staan. (Zie m'n homepage en overigens ook m'n avatar)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik heb Romke al even niet meer gezien 8)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

speedline schreef:P.s.: we hebben allemaal de bedoeling om elkaar wijzer te maken. Niet elkaar af te zeiken. Al schijn ik daar wel een ster in te zijn :D
Dat noemen ze nu zelfkennis :wink:
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Ik moet zeggen...als ik mn 1e dag op het forum vergelijk met nu...heb ik zonder te sleutelen toch een hooooop kennis opgedaan over de blokjes, tuning en hoe dingen werken enzo...

wel vet eigenlijk! :D
gerjo
Berichten: 201
Lid geworden op: ma 1 jul 2002 8:38
Locatie: Haarlem,Holland

schouderklopje voor Jeroen :wink: :p
toet doet mijn toeter
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Auw! niet zo'n hard klopje, kheb maar kleine schouders! :p
gerjo
Berichten: 201
Lid geworden op: ma 1 jul 2002 8:38
Locatie: Haarlem,Holland

sorrrrrrrrrrrrry :lol:
toet doet mijn toeter
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

jeroen.k schreef:Auw! niet zo'n hard klopje, kheb maar kleine schouders! :p
Zeker stuurbekrachtiging? :p
Don't walk the grass... smoke it
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

oxje schreef:
jeroen.k schreef:Auw! niet zo'n hard klopje, kheb maar kleine schouders! :p
Zeker stuurbekrachtiging? :p
Nee, geen stuurbekrachtiging, sportstuurtje en brede banden. Dus eigenlijk zou ik intussen wel wat sterkere armen moeten hebben :p maar helaas!
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Kijk dit is de betere twingo-tuning:

[img]http://www.renault-space-car.de/bild/ga ... -dag5m.jpg[/img]

Twingo met GTT blok.

[img]http://www.gat-tuning.com/bilder/front_twingowilli.jpg[/img]

Of een twingo met 2.0 16v williams blok! :D

Helaas heb je een wachtwoord nodig om de 2.0 16v twingo beter te bekijken! :(
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Die groene is nog te koop ook! :D
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Toen nog wel, zal imiddels wel verkocht zijn gok ik :p
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

wat een klote kapjes zijn dat om onder te sleutelen zeg
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie