Installatie aansluiten

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
PATRICK-CLIO

Hallo,

Ik heb een vraagje over het aan sluiten. Heb nooit 2 versterkers in me auto gehad, maar gaat nu wel gebeuren.Van jbl de p80.4 (vier kanaals) en de pb300.1 (monoblock) >-)

Mijn vraag luidt:

Hoe ga ik dit aan sluiten?

Volgens mij kan je met een dikke/goeie voedingskabel voldoende stroom leveren om te 2 versterkers aan de praat te krijgen met een splitter. Is het voor deze 2 versterkers nodig om een condensonator ofzo er tussen te gooien?

Heb ook 3 rca kabels, waarvan 2 zonder remote. Hoe ga ik dat doen? Werkt de installatie als ik de kabel met remote en 1 zonder remote op de 4 kanaals aansluit om vier speakers aan te sturen. En die andere kabel zonder remote op het monoblock voor de sub? Of heb je altijd remote nodig?

Sorry vraag is warrig, maar zie ff niet hoe ik het anders kan uitleggen :p
Robke
Car: Lexus IS250

De remote moet je sowieso toch altijd op een anderpunt op de versterker aansluiten, dus die kun je gewoon doorverbinden. Gewoon op die ene draad de remote zetten en achter bij de versterkers beide remotes doorverbinden.

Een power cap hoeft er niet perse tussen, maar kan natuurlijk nooit kwaad.

Het is wel belangrijk dat je achterin een goed verdeelblok gebruikt voor de pluskabel, dus waar je zekeringen in kan doen. Natuurlijk is een goeie massa ook heel belangrijk.
PATRICK-CLIO

oke dan, hier heb ik wat aan :D dank je

Ik dacht ik vraag het ff voor dat ik al die kabels heb liggen en dan werkt het weer niet.

Zit nog wel te twijfelen over die powercap, dingen zijn wel heel prijzig
Anonymous

eerst kijken of je tevreden bent, of het goed klinkt.

Daarna kan je altijd nog een powercap aanschaffen.
peter5GTTurbo
Contacteer:

condensator heeft niet veel te maken met je geluidskwaliteit. Is meer om je accu te beschermen tegen piekbelastingen.
Betere investering zou een Gel Accu zijn.

Een Condensator/Power Cap gaan de meeste pas gebruiken als ze boven de 1000 Watt rms vermogen zit.
Onder de 1000 Watt is het eigenlijk weggegooid geld.

Het is wel handig om hem aan te schaffen als je verlichting met de maat van je muziek meeknippert. :D

Je hebt mooie verdeelblokken van Diëtz, zijn wel allemaal behoorlijk prijzig.
Tom
Moderator
Car: MB

maar als je met een condensator piekbelastingen kan voorkomen (je vangt ze dus gewoon op met de buffer van je cap.) van je accu dan heeft dit dus WEL een positief effect op de geluidskwaliteit
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
PATRICK-CLIO

hmm, dus zo een powercap is niet nodig,tenzij alles gaat knipperen, maar het beschermd toch je accu. Is een gelaccu makkelijk te monteren? Heb niet zo veel technische kennis, ben een beetje bang als ik iets los haal dat ik het niet meer vast krijg :p
Tom
Moderator

een gel-accu is even makkelijk te monteren als een gewone accu. Voordeel van die dingen is wel dat ze niet perse waterpas gemonteerd hoeven te worden (dus ook op hun zij of op de kop). Let wel dat een gel-accu nieuw zeer prijzig is !!
peter5GTTurbo
Contacteer:

Tom schreef:maar als je met een condensator piekbelastingen kan voorkomen (je vangt ze dus gewoon op met de buffer van je cap.) van je accu dan heeft dit dus WEL een positief effect op de geluidskwaliteit
Dit is wel waar wat je zegt, maar dat positieve effect is minimaal.(je zult het niet horen)

Je accu kan zo`n piekvermogen op zich wel leveren, maar zal het niet lekker vinden.(platen gaan op den duur krom staan).
daarom wordt die condensator als buffer gebruikt

Vaak wordt zo`n condensator toegepast bij Db drag wedstrijden.
Maar voor dagelijkse herrie uit je speakers is het onnodig.
Tenzij je een geld boompje in je tuin hebt staan
PATRICK-CLIO

Helaas hier geen geldboompje, maar ik dank jullie hartelijk voor de reacties. We gaan weer ff verder denken wat we kunnen doen
PATRICK-CLIO

Oke me kofferbak is bijna af bovenste plank moet nog bekleed worden rca kabels liggen.

Nu stuit ik op een probleempje

Ik wil de voeding door die mof heen halen die boven de pendalen zit, dus ik heb dat mofje los gehaald *hier loopt bij mij 1 kabeltje door* Ik zou daar dat kleine gaatje wat daar naast zit groter kunnen maken. Dit is het probleem nog niet. Achter die mof zit een plastic kapje. Daar krijg ik me 2.5 cm dikke kabel nooit door, denk ik. Ik durf niet te forseren of te boren want ik weet niet wat ik daar achter aan tref en ik ben ook bang dat ik iets mee trek met die dikke kabel. Ik weet ook niet waar het plastic kapje voor dient.

Heeft iemand een ideetje voor mij of een tip hoe ik het zou moeten doen? Er is ook een mogelijkheid dat je het bij e ruitenwisserreservoir doet, alleen als ik dat er allemaal uit ga slopen ben ik bang dat ik het er nooit meer in krijg. Dus dit durf ik ook niet te doen

:( :( :( :( :( :(

alvast bedankt,

groet,

PAtrick
SimonBalk
Contacteer:

pfff. ben blij dat het bij mij wat makkelijker ging. Ik ken de clio niet zo goed, dus ik kan niet zeggen hoe je je het beste de kabel kan doen.

Wachten tot de 23e is ook weer zo lang. Er zijn hier toch wel mensen met een clio die een versterker in de kofferkak aangelegd hebben?

In iedergeval, succes!
PATRICK-CLIO

hehe, bij reno is alles lastig. Het is eerst ff schelden enzo (zoals net) en dan ga je ff h et forum op je word weer wat rustiger je krijgt adviezen en het lukt :)

Als ik in dat witte kapje mag boren dan is het easy
Yde 16V
Contacteer:

Ik heb inderdaad bij het ruitenwisservloeistoftankje een gat geboord, kan je gewoon van binnenuit doen. Als je de kap van het dashboard er af haalt zie vanzelf een ovaal gat, als je daar door heen boor is het prima te doen. Het is wel verstandig om dat tankje er uit te halen of iig los te schroeven om iets ruimte te creëren.

Ik weet trouwens niet wat je bedoeld met dat witte kapje. Waar zit die?
Tom
Moderator

niet gaan boren en liggen kloten. Het is heeel simpel. Bij je pedalen (ongeveer schuin boven je koppelingspedaal) zit een plastig van 3 a 4 cm in doorsnede. Trek die eruit en je kijkt zo je motorruimte in. Is echt een eitje
PATRICK-CLIO

ik heb daar ook aan zitten denken, me buurjongen heeft dat eerder gedaan en wilt het zo voor me doen. Ik heb een williams en wil eigenlijk nergens in boren, dus moet daar goed overdenken . Niet dat je dat gat natuurlijk ziet zitten, maar vin dat gewoon zonde.

Maar thanx voor het idee :)
Yde 16V
Contacteer:

OK, er zijn meerdere wegen naar Rome.

Ik heb dan waarschijnlijk een omweg genomen, maar het werkt wel. En daar gaat het om! :)
Tom
Moderator

dat is toch echt het makkelijkste volgens mij en je ziet er niets van (daar kun je wel een 500mm kwadraat kwijt :D ). Gewoon even een "kruisje snijden"'in dat plastic en die kabel door voeren
PATRICK-CLIO

kruisje snijden in dat platic kapje? dat achter de mof zit?
Tom
Moderator

hoezo mof ??????

er zit gewoon 1 dun plastic kapje. Aangezien je de kabel er niet doorheen kan kijken (ik niet iig :) ), zul je er een gat in moeten maken. Maar dus geen rond gat maar snij gewoon een "kruisje" (twee rechte sneetjes) en stop daar je kabel doorheen. Eventueel plak je er nog wat ruiten kit omheen en het is zeker weer dicht
PATRICK-CLIO

Mof! Dat is een rubber zzwart ding en daar achter zit een dun wit kapje haha ik word gek hier

Ik maak er morgen gewoon een gaatje in en dan is het klaar kan de kabel getrokken worden en hatsee zijn we weer een stappie verder.

Fotoos zullen volgen
Foeke

Hey Pat,
Net zoals Tom zegt, die doorvoer boven je koppelingspedaal, heb je bij mij ook gezien. :D
<-------So you know don't mess with a Reno------->
PATRICK-CLIO

jep, ik weet de plek wel alleen ik wist niet dat daar nog een wit klepje achter zat. Dat zat bij me oude clio niet dus ik dacht ik vraag eerst maar even voordat ik eerst een gat maak in die mof en daarna in dat klepje en dan hebik de boel stuk. Je kan nl alles maar 1 keer stuk maekn :p
PATRICK-CLIO

jaja, het is gelukt :D Half uurtjeo lopen pielen, maar toch gelukt.

Er zal nog wel een probleempje komen met speaker kabels door de deur heen halen. We zien het allemaal wel :)

Thanx allemaal
Tom
Moderator

dat probleem heb je zeker Patrick, en mischien is het slimmer om te stoppe bij de deur en dan gebruik te maken van de standaard bekabeling. De draden zitten namelijk in een stekker en daar moet je in boren wil je daar kabels doorheen krijgen. 2x2,5mm kwadraat zal erg lastig zijn denk ik
peter5GTTurbo
Contacteer:

Het is mij gelukt, weliswaar met een hoop gevloek :D maar het is gelukt.
PATRICK-CLIO

ik heb ook de hele buurt bij elkaar gescholden. Ze zijn de afgelopen weken nix anders gewend :D
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

PATRICK-CLIO schreef:ik heb ook de hele buurt bij elkaar gescholden. Ze zijn de afgelopen weken nix anders gewend :D
:lol: :lol:

eindelijk gelukt dus mooi :)
PATRICK-CLIO

ja voeding is gelukt 8) . Ik had al ff gekeken naar dat stekertje ziet er .............. (niet leuk woord) uit. Maarja, we kijken wel. Stapje voor stapje komen we er wel. :)
Anonymous

Heb je ook al een paar foto's van dit alles genomen, of volgen die nog ?? Kben nou wel benieuwd hoe het eruit ziet allemaal !!

:p :p
PATRICK-CLIO

UM ik heb fotos maar helaas geen digicam het is ook nog niet helemaal af. Ik hoop ze volgende week ontwikkeld te hebben en dan scann ik ze op me werk :)

Bovenste plank van me dubbele bodem ga ik morgen af maken met een grijze stof van caliber. Er zitten al 2 gaten waar ik morgen 2 glasplaatjes in ga frezen, dan kunnen de versterkers naar buiten kijken :D
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

PATRICK-CLIO schreef:UM ik heb fotos maar helaas geen digicam het is ook nog niet helemaal af. Ik hoop ze volgende week ontwikkeld te hebben en dan scann ik ze op me werk :)

Bovenste plank van me dubbele bodem ga ik morgen af maken met een grijze stof van caliber. Er zitten al 2 gaten waar ik morgen 2 glasplaatjes in ga frezen, dan kunnen de versterkers naar buiten kijken :D
neem vrijdag toch de camera mee kunnen we wel ff fotoŽs maken patrick. Komt allemaal goed.

GR.Frits
Patrick RS
Moderator

maak meteen wat foto's van ze auto dan is hij daar ook weer blij mee :D :wink:
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

P@TB@D schreef:maak meteen wat foto's van ze auto dan is hij daar ook weer blij mee :D :wink:
Wat denk je nou???? :p :p Tuurlijk maken we meer dan 1 fototje.

en anders zijn er op speed nog wel een paar met camera >-)

Gr.Frits
Patrick RS
Moderator

:lol: mooi dan gaat niet meer zeuren tegen mij :lol:

:wink: :wink:
Plaats reactie