van het weekend een slecht weekend.
Blok is kapot gelopen. werd ineens heel warm dus motor uit en water kwam uit expansie vat.
bijgevuld laatste 2 km nog gereden naar huis.
thuis even kijken en liep raar. uitgezet en denk 10 minuten later weer starten sloeg die ineens vast.
dus waarschijnlijk 1 zuiger vast gelopen o.i.d
Heb nu 2 optie's of een zuiger uit mijn oude blok overzetten of andere blok maken.
blok dat er nu inligt liep iets beter.
Kan ik een zuiger zo overzetten?
GTT Blok kapot
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nee.red_Turbo schreef: Kan ik een zuiger zo overzetten?
Wel balen, je hebt niet echt mazzel ermee....

Optie 3: auto een schop geven

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
hoezo kan ik niet een zuigeroverzetten inclusief bus en zo.
heb nu het geld niet om nieuwe auto te kopen dus de rode 5 blijft nog ff. na de zomer krijgt ie een schop maar tot dan moet ie wel goed rijden.
denk dat ik het andere blok er weer in takel. veel minder werk.
heb nu het geld niet om nieuwe auto te kopen dus de rode 5 blijft nog ff. na de zomer krijgt ie een schop maar tot dan moet ie wel goed rijden.
denk dat ik het andere blok er weer in takel. veel minder werk.
nou heb alles is even losgedraaid en kop eraf gehaald en wat zagen we daar..........
helemaal nix. alles nog goed enigste wat raar is dat een zuigerbus iets uitsteekt. heb kop eerst gedraaid voordat omhoogheb getild.
alle bussen zitten los andere blok zitten ze echt vast. moet dit?
kop is nog goed snap er nix van.
iemand nog een idee?
helemaal nix. alles nog goed enigste wat raar is dat een zuigerbus iets uitsteekt. heb kop eerst gedraaid voordat omhoogheb getild.
iemand nog een idee?
Denk dat die al los zat toen je koppakking het begoef. Bij mij is er toen ook zo'n bus omhoog geknald. Hield ik een scheve kop aan over. Misschien was die van jou ook scheef en heeft je bus constant speling gehad. Een nieuwe koppakking kan daar ff tegen denk ik maar ook niet lang. Dus, bus losgekomen? Zit er geen koelvloeistof in de olie via onderlangs de bus?
Je moet een stalen rij over het blok leggen (waar normaal de kop zit) en dan tussen de rij en de cilinderbus meten. Als er meer speling zit dan 0,02 tot 0,09 mm dan is het niet goed zegt de Haynes van Renault. Dan moet je dikkere o-ringen plaatsen onder aan de bus. Anders even een Renault garage bellen.red_Turbo schreef:nou heb alles is even losgedraaid en kop eraf gehaald en wat zagen we daar..........
iemand nog een idee?
S

heb de olie eruit gehaald, kwam eerst halve liter water uit.
2 bussen zijn omhoog gekomen doordat de auto in de versnelling stond en van de krik donderde.
heb kop er weer opgezet en even laten ronddraaien met de startmotor. nix ergs te horen dus morgen weer verder opbouwen.
zal waarschijnlijk wel paar nieuwe ringen ondermoeten. dit kan toch via de carter en hoeft de kop er niet weer af?
2 bussen zijn omhoog gekomen doordat de auto in de versnelling stond en van de krik donderde.
heb kop er weer opgezet en even laten ronddraaien met de startmotor. nix ergs te horen dus morgen weer verder opbouwen.
zal waarschijnlijk wel paar nieuwe ringen ondermoeten. dit kan toch via de carter en hoeft de kop er niet weer af?
even een idee en een tip.
haal gewoon de hele motor er uit dit sleutelt een stuk makkelijker.
en kan er misschien ook een drijfstang kapot gelopen zijn aan de krukas zijde?
verder zou ik ook gewoon de bussen en de zuigers overzetten maar let op hoe het gemonteerd gezeten heeft.
dwz precies op dezelfde manier weer monteren en niet
de bus tov de zuiger draaien.
haal gewoon de hele motor er uit dit sleutelt een stuk makkelijker.
en kan er misschien ook een drijfstang kapot gelopen zijn aan de krukas zijde?
verder zou ik ook gewoon de bussen en de zuigers overzetten maar let op hoe het gemonteerd gezeten heeft.
dwz precies op dezelfde manier weer monteren en niet
de bus tov de zuiger draaien.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
Heb je nou de kop weer terug gezet zonder nieuwe koppakking?? dus met de oude??
En die o-ringen, om die te vervangen, daar moet de kop er inderdaad voor af.
Is niet van onderen mogelijk.
En die o-ringen, om die te vervangen, daar moet de kop er inderdaad voor af.
Is niet van onderen mogelijk.
heb de kop erop gezet en licht aangedraaid. om te kijken of die normaal rond draaid. doet ie dus. nu alles weer opbouwen en even kijken of toevallig de o ringen er goed tussen zitten. zal wel niet
mocht ie goed zijn dan heb ik geluk anders dan gaat de kop er af en word ie gemonteerd op het andere blok.
als ie dan goed loopt dan gaat ie niet voor een bodemprijs weg gezien wat voor werk ik er allemaal voor gedaan heb en dat ie nog in redelijke staat is.
t'zal inieder geval niet meer worden dan 1000 euro.
mocht ie goed zijn dan heb ik geluk anders dan gaat de kop er af en word ie gemonteerd op het andere blok.
als ie dan goed loopt dan gaat ie niet voor een bodemprijs weg gezien wat voor werk ik er allemaal voor gedaan heb en dat ie nog in redelijke staat is.
t'zal inieder geval niet meer worden dan 1000 euro.
-
Heb je nou de kop weer terug gezet zonder nieuwe koppakking?? dus met de oude??
laat maar eens wat weten als je de auto verkoopt. mag ook zo met het kapot onderblok. Geen problemen mee.red_Turbo schreef:zodra het blok weer goed loopt gaat deze 5 in de verkoop.
en dan komt er weer een 5je in mijn bezit als ik een vaste baan heb en dan lekker ermee tunen
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538