[R19 16V] waar in onderhoud/garage + vraagje

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Tazzman

Weet iemand waar ik mijn R19 16V het beste in onderhoud kan geven of gewoon voor zaken kan wegbrengen? Ik heb weinig zin om naar de officiele dealer te moeten - niet dat ik ze niet vertrouw... Stam in Soest en Bochane in Zeist, daar heb ik zeer goede ervaringen mee .. maar ik heb weinig zin om 145 euro ofzo te moeten betalen enkel omdat een monteur vast stelt dat er inderdaad 4 wielen onder de auto zitten. :wink:

Weet iemand waar ik in de omgeving van Utrecht/Nieuwegein/Zeist of Hilversum/Baarn ik mijn 16V het beste kan brengen als er problemen zijn .. hoeft geen vakgarage te zijn, een Renault monteur met eigen garage die er wat bij wilt klussen is ook prima.

Dan heb ik nog een vraagje. Mijn 16V komt uit Belgie en Nov 1990. Hij heeft electrische spiegels.. d.w.z. het pookje bestuurd enkel de spiegel aan de bestuurderskant. Maar erhm.. kennelijk niet die aan de passagierskant? Is dat handbediening? Kan me niet voorstellen dat je in 1990 per SPIEGEL moest betalen? Er zit ook namelijk geen "pookje" aan de binnenkant om de spiegel met de hand te bedienen. Ennuh hij doet het niet of ik krijg hem niet aan de praat - dus nu is het telkens uitstappen, stellen, instappen, uitstappen, stellen etc.. dat vind ik ook niets. Iemand enig idee?
Bart V

Die rechter spiegel moet het ook gewoon doen. Het zou kunnen dat de schakelaar in de deur stuk is, ik heb er nog 1 liggen, dan kun je het proberen.

Gr Bart
Tazzman

Waar moet die schakelaar zitten? Moet ik er dan 2 hebben?

Ik heb er namelijk maar *1* in de linker deur.. en die doet het prima. Rechts heb ik niets? Moet ik een knopje omhalen om te switchen van links naar rechts...of dat knopje naar beneden duwen ofzo? (Tis een "T"-vormig ding).

PS: Ik zat net even op je site te kijken naar foto's van jouw R19 16V .. maar ehm dat knopje, da's van een Megane ofzo? :)

URL: http://www.renaultfreak.nl/Renault19-16V/DSC00034.JPG

Mijn knopje zit op de speakerbehuizing. Mooie 19 overigens.. erg mooi om te zien dat je stoel nog heel is.. die van mij is kapot en zo te zien gaat naaien ook niet helpen *sniff*. Stoelhoezen dan maar?? Maar die zijn ook zo.. onorgineel.
Bart V

Je hebt 1 knopje, die bediend beide spiegels. Je moet hem verdraaien om tussen links en rechts te selecteren. Het zou dus kunnen dat die schakelaar gaar is waardoor je rechts niet meer kan bedienen. Ik vermoed dat dat het is.

Gr Bart
Tazzman

Ik zal het es proberen. Alleen ik heb dus wel een compleet ander knopje dan die van jou? (ook andere plaats)
Bart V

Als je langs komt voor die raam schakelaar wil ik er wel ff naar kijken.
Tazzman

Bedankt :) Ik kom er net achter dat de schakelaar op dezelfde plek zit als die van jou.. dus niet boven op de speakers. Mijn foutje. :)

Hmm valt me net op dat mijn linker mistlampen voor EN achter geen zin hebben vandaag... zal wel een zekeringetje zijn neem ik aan? Ik heb geen handleiding voor de R19 16V.. erg vervelend :)
Tazzman

Weet er iemand nog een goede garage/monteur/hobbyist in de buurt? :)
canonballman

in de buurt niet.........
jeroen.k

Die stoelen met je naar een autostoffeerder brengen! Absoluut geen stoelhoezen doen, staat niet mooi, helemaal niet op kuipstoelen. Een wang van zo'n stoel fixxen kost iets van 70 euro! Das niks tog! :D
Tazzman

Nou ja.. als ik voor 120 euro ofzo de hele stoel kan laten fixen, prima. Maar het moet niet gekker worden - dan kan ik net zogoed die Clio V6 stoelen kopen ;)

Maar die stoel is niet zo belangrijk .. ik maak me nu eerst even zorgen over andere dingen die ik welilcht moet laten fixen.
Tazzman

canonballman schreef:in de buurt niet.........
Wat is 'uit de buurt' dan? :)
canonballman

omgeving Tilburg :)
Tazzman

Da's nie naast de deur nee.. maar erhm wat zit er daar dan? :)
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Tazzman, je moet eens gaan buurten bij mijn oude werkgever:

123 Quality Service/Scorpion Tuning
Seinedreef 3
3562 KM Utrecht

Is redelijk in de buurt. En hebben verstand van snelle auto's. Gebruiken wel imitatie onderdelen.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Tazzman

Dank je.. maar ik hoef hem niet te laten tunen hoor :)
jeroen.k

Ze doen ook gewoon onderhoud heb ik begrepen
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

Tazzman schreef:Bedankt :) Ik kom er net achter dat de schakelaar op dezelfde plek zit als die van jou.. dus niet boven op de speakers. Mijn foutje. :)

Hmm valt me net op dat mijn linker mistlampen voor EN achter geen zin hebben vandaag... zal wel een zekeringetje zijn neem ik aan? Ik heb geen handleiding voor de R19 16V.. erg vervelend :)
van de mistlampen voor kan het wel zijn dat het stekkertje achter de gril geoxideerd is (phase 2 zit achter de gril 1 weet ik nie)
maar gezien hij het achter ook niet doet zal er wel een zekering door zijn
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Plaats reactie