boeteregeling snelheidsovertreding

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
gerjo

Aangezien ik gister binnen de bebouwde kom geflitst ben terwijl ik rond de 80km/u reed, ben ik ff op zoek gegaan naar wat ik kan verwachten straks te moeten betalen.
Heb meteen maar ff lijstje samengesteld van alle boetes voor snelheidsovertredingen. Deze gelden trouwens voor binnen de bebouwde kom, waar ze meestal verdekt opgesteld staan (flitsauto's). Buiten de bebouwde kom, kan je de palen ver van te voren al zien (meestal dan)

te hard boete
01 - 10km/u €28
11 - 15km/u €40
16 - 20km/u €63
21 - 25km/u €92
26 - 30km/u €115
31 - 35km/u €187
36 - 40km/u €216
41 - 45km/u €245
46 - 50km/u €273
51 - 55km/u €327
56 - 60km/u €382
61 - 65km/u €418
66 - 69km/u €468
Bij staandehouding wordt bij snelheidsoverschrijding vanaf 50 km/h het rijbewijs ingevorderd en dient proces-verbaal te worden ingezonden aan het parket.

Nou ja, ik kan een leuke boete tegemoet zien.

mijn bron is trouwens http://www.om.nl/boetebase/html/loader. ... 83,191,243
Laatst gewijzigd door gerjo op vr 11 apr 2003 8:27, 1 keer totaal gewijzigd.
toet doet mijn toeter
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Je kunt beter alleen de link posten.

De hoogte is afhankelijk van:

- binnen bebouwde kom
- buiten bebouwde kom
- bij wegwerkzaamheden
etc.

Je lijstje zegt dus niet zo veel...
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

blijft zonde geld

gister stonden ze hier ook weer te flitsen aan de noordkant van de maastunnel. Dat werkt verkeersremmend. Halverwege de tunnel ging het al stapvoets :( normaal rijdt dat gewoon door.
Ik erger me aan dat soort controles. Het veroorzaakt gewoon drukte op een punt dat in de ochtendspit toch al bijzonder druk is :evil:
[rsi]peerke

afgelopen weekend ook in rotjeknor city. Op twee plaatsen auto's in de berm met een "derde mistlamp"
in de bumper

erg sportief hoor :evil:
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

[rsi]peerke schreef:afgelopen weekend ook in rotjeknor city. Op twee plaatsen auto's in de berm met een "derde mistlamp"
in de bumper

erg sportief hoor :evil:
bij blijdorp / tunnel uit staan ze minimaal 2x in de week
gerjo

van voren mogen ze tegenwoordig ook flitsen he, dan met zo'n rood lampje. Ze mogen dan ook maximaal 1 rijbaan overschrijden, dus als je van te voren een rood lampje ziet knipperen, aan jouw kant van de weg, of aan de kant van het tegemoetkomende verkeer, dan ben je ook de lul als je hard doorrijdt. in H'lem op de spaarndamseweg gebruiken ze deze vaak. Ben dus gister van achteren geflitst in het donker, dus zag hem niet staan. Zag wel een flits daarna in mijn achteruitkijkspiegel :(
toet doet mijn toeter
waterwacht

binnenkort gaan ze dus die, iedereen aan de kant (algehele)controle, ook in zuid uitvoeren.:(
Zoiets als Beyerlandse laan afsluiten en iedereen fouilleren, :-* auto wordt dan ook grondig bekeken. En besnuffeld door de hondenbrigade op drugs en explosieven.

Ze vinden altijd wel wat mankementen, als je gezicht hun niet aanstaat. 8)

Een oplettend mens neemt de weg met de minste weerstand. :D
Serge1916V

Gister hier ook in eindhoven.
Ik zag ze al en dus rem een beetje af, maar ik was allemaal aan het denken enzo.
Kijk dus op mijn teller en zie dus dat mij wijzer tussen de 50 en 55 km/h heen zwiept. Op dat moment was is dus al voorbij de 3-poot. :( Ik dacht echt dat ik 45 reed ofzo....pfffff
Dus ik hoop echt dat ik langzaam genoeg reed zodat ik niet geflitst ben.
Heb geen flits gezien maar het was nog licht...het was rond 20:00 uur!!

Mijn teller die doet dit altijd dus kan eigenlijk nooit precies zien hoe hard ik rijd. Of de kabel is gaar of de tellerbak.
waterwacht

In principe is zo'n rekening op je deurmat nog luxe. Kan je op je gemakkie op wachten en betalen wanneer jou dat uitkomt. :)

8)
Of doe net zoals ik, neem een account bij het cjib. maandelijks vast bedrag storten en dan hard rijden, wordt automatisch van je account afgeschreven.:wink:

Niks is zo erg als je hele hebben en houen op dat moment aan heel wat kritische ogen en neuzen te moeten laten zien. :( :(
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Die fouilleer-controles mogen ze van mij best vaker gaan houden, eigenlijk... Als je niks bij je hebt wat niet mag, dan heb je ook niks te verbergen. Van mij mogen ze mijn hele auto doorzoeken, hoor. Niks te vinden. Geen wapens, geen drugs, geen illegalen, etc... ;) Ik snap niet waarom men daar zo moeilijk over doet. Gewoon lekker een sigaretje opsteken, die mannen je auto laten bekijken en daarna weer verder. :D
gerjo

het houdt alleen een beetje op he, zeker als je ergens heen moet en daar ook op tijd moet zijn :wink:
toet doet mijn toeter
Merijn
Über-Spammer

Dat wel... Maar ach, we moeten in Nederland niet zo haasten. :)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Merijn schreef:Die fouilleer-controles mogen ze van mij best vaker gaan houden, eigenlijk... Als je niks bij je hebt wat niet mag, dan heb je ook niks te verbergen. Van mij mogen ze mijn hele auto doorzoeken, hoor. Niks te vinden. Geen wapens, geen drugs, geen illegalen, etc... ;) Ik snap niet waarom men daar zo moeilijk over doet. Gewoon lekker een sigaretje opsteken, die mannen je auto laten bekijken en daarna weer verder. :D
Moet je ook wel alles in orde hebben. en niet toevallig je papieren vergeten zijn of zo. dus een voordeel is het niet altijd.

Gr.Frits
gerjo

en dat zegt iemand die het niet erg vindt om lekker hard te rijden, als het veilig is :D
toet doet mijn toeter
Merijn
Über-Spammer

Ik rij niet hard om ergens op tijd te komen. Ik rijd te hard omdat ik dat leuk vind. :D
Joost R

Ik ben vorige week ook gepakt met 80 in de bebouwde kom. Daar gaat mijn geld voor de digitale camera :(
Tjabel
Car: Alpine/5gtt/16v
Contacteer:

Ik kreeg vorige week gewoon een acceptgiro binnen voor een bekeuring dat ik over de verdrijvingsvlakken ben gereden?
Ik heb niemand gezien en ben ook niet aangehouden.
Het was s'avonds laat en bij ons in de buurt heb je wegen die lijken op een circuit(veel mooie bochten :) ) en ik heb waarschijnlijk een onopvallende politieauto ingehaaald :lol: !
Maar ja meteen een brief geschreven naar justitie en nu is het in behandeling,laat ze maar met bewijzen komen.
Merijn
Über-Spammer

Joost R schreef:Ik ben vorige week ook gepakt met 80 in de bebouwde kom. Daar gaat mijn geld voor de digitale camera :(
Ach ja, ik ben een paar weken geleden gepakt met 124 op een 80-weg, dus... ;)
jeroen.k

gerjo schreef:Aangezien ik gister binnen de bebouwde kom geflitst ben terwijl ik rond de 80km/u reed, ben ik ff op zoek gegaan naar wat ik kan verwachten straks te moeten betalen.
Heb meteen maar ff lijstje samengesteld van alle boetes voor snelheidsovertredingen. Deze gelden trouwens voor binnen de bebouwde kom, waar ze meestal verdekt opgesteld staan (flitsauto's). Buiten de bebouwde kom, kan je de palen ver van te voren al zien (meestal dan)

te hard boete
01 - 10km/u €28
11 - 15km/u €40
16 - 20km/u €63
21 - 25km/u €92
26 - 30km/u €115
31 - 35km/u €187
36 - 40km/u €216
41 - 45km/u €245
46 - 50km/u €273
51 - 55km/u €327
56 - 60km/u €382
61 - 65km/u €418
66 - 69km/u €468
Bij staandehouding wordt bij snelheidsoverschrijding vanaf 50 km/h het rijbewijs ingevorderd en dient proces-verbaal te worden ingezonden aan het parket.

Nou ja, ik kan een leuke boete tegemoet zien.

mijn bron is trouwens http://www.om.nl/boetebase/html/loader. ... 83,191,243
Weet je zeker dat dit voor binnen de bebouwde kom is?
Mijn snelheidsovertreding buiten de bebouwde kom van 27 km/u kostte me namelijk 115 euro, lijkt me dat het binnen de bebouwde kom dan wat hoger ligt!
gerjo

Weet je zeker dat dit voor binnen de bebouwde kom is?
Mijn snelheidsovertreding buiten de bebouwde kom van 27 km/u kostte me namelijk 115 euro, lijkt me dat het binnen de bebouwde kom dan wat hoger ligt!
Dit is wat die boete-database zegt http://www.om.nl/boetebase/html/loader. ... 83,191,243.

Heb ik gevonden via een andere link
http://www.verkeershandhaving.nl
Die stond ergens anders op dit forum vermeld.

Dus ik hoop dat het klopt, want anders ben ik nog duurder uit. Boetedatabase zegt idd buiten bebouwde kom 26 - 30km/u te hard = €115, dus ik denk dat het schema wel klopt.
toet doet mijn toeter
McDennis

Ik ben pas gelaserd met 78 waar je 50 mag (binnen de bebouwde kom dus)ben staande gehouden en de boete is 115€. Dus wees niet gevreesd..
-If you are afraid to trust you will lose-
bruno @af
Contacteer:

gelukzakken die Nederlanders ...
In België :

staande gehouden tegen 103 in de bebouwde kom, ipv 50km/u , resultaat 1 maand rijverbod en 1240 euro boete ... (was wel m'n derde keer in 2 jaar :( )
-Ray-
Contacteer:

deze week voor het eerst geflitst met me GT, een roodflitser die het ook op snelheid doet, het werd net groen en ik zat in 2, net ff te veel gas en ik zat over de 70 :(

zonde........
Immer wieder die verdammte Holländer
rasit..

="Merijn"]

Ach ja, ik ben een paar weken geleden gepakt met 124 op een 80-weg, dus... ;)
dan kan je ook een uitnodiging verwachten van justitie als ik mij niet vergis..
-Ray-
Contacteer:

124 min 80 is toch 44? dus niet meer als 50 te hard, dus geen justitie, als ik me niet vergis ;)
rasit..

er is ook een binnen de bebouwde kom 30 km te hard, en er buiten 40 km te hard regel dacht ik :)
-Ray-
Contacteer:

tsja, ik heb daar niet zoveel ervaring mee, gelukkig ;)

*klopt af*
gerjo

Een vriend van mij zei dat je maar 6 snelheidsovertredingen in een jaar mag hebben en anders rijverbod ofzo.
Volgens mij klopt hier geen zak van. Heb er nog nooit van gehoord. Misschien is dit alleen voor degenen die net hun rijbewijs hebben gehaald en met het puntensysteem werken.
Weet iemand hier meer vanaf.
toet doet mijn toeter
Marcel B.

misschien met het puntenrijbewijs, wat ik iig niet heb 8)
Don't walk the grass... smoke it
Abel
Über-Spammer

Wie weet wat de regeling is als je een 2e keer boven de 30KM tehard hebt gereden..

ik reed 34 km te hard volgens de laser. dus blijft er 31 over.

ik heb vorig jaar eens een flits paal gemist, en die was ook boven de 30KM te hard

dusss volgens het tabel kan ik een boete tegemoet zien van 205 euro, maar dit is de 2e keer nu word hij nog hoger??:nopom:
Xabre
Car: 19 16V

volgens mij stuurt de officier van justitie je dan een schikkingsvoorstel ofzo
Donleben
Contacteer:

En als het vaker gebeurt, kun je voor moeten komen of problemen krijgen met je rijbewijs. Dit moet je ook niet doen als je een punten-rijbewijs hebt. Gaat je punten kosten namelijk!
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

heb vandaag mijn 1e boete met een auto van de zaak ook binnen :D :pompom:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

waterwacht schreef:binnenkort gaan ze dus die, iedereen aan de kant (algehele)controle, ook in zuid uitvoeren.:(
Zoiets als Beyerlandse laan afsluiten en iedereen fouilleren, :-* auto wordt dan ook grondig bekeken. En besnuffeld door de hondenbrigade op drugs en explosieven.

Ze vinden altijd wel wat mankementen, als je gezicht hun niet aanstaat. 8)

Een oplettend mens neemt de weg met de minste weerstand. :D
Vind alles best maar er komt GEEN HOND in mijn 19 16V.. smerige haren overal :P :lol:
clioll1.6rxe

4 kilometer te hard op de snelweg en dan 30 euro boete da's pas echt zielig. (N) (N) . Waardeloos gewoon... meer kan ik er niet over zeggen.
Plaats reactie