GTE tanken?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Vos

als ik ga tanken dan kan ik er maar beetje bij beetje indoen, net of de tank vol is! maar dat is ie dus niet! nou heeft dit denk ik te maken met ontluchting of iets dergelijks kan iemand mij hier meer over vertellen hoe dit te verhelpen is? :wink:
Clio 16v.....
Mrtn
Car: R5GTT

Dat heeft te maken met de vulopening van de tank, deze is dan te smal, waardoor er meer benzine doorheen gaat dan eigenlijk kan, de pomp krijgt dan weerstand waardoor hij uitschiet :wink:

Maar tis wel vreemd, want kheb nog nooit gehoord dat 5jes daar last van hebben :)
Mrtn = Maarten
catrinus

Mijn gtt heeft er ook last van terwijl mijn rooie er nooit last van heeft gehad. Ik denk haast (weet het wel zeker) dat het de tankontluchting is. Asl ik voor 40 euro erin tank sta ik zo 5 tot 8 min te tanken. En iedereen maar denken: Zow zit zeker een grote tank onder :p
There will be plenty of time to rest when your dead
Tom
Moderator
Car: MB

Mrtn schreef:de pomp krijgt dan weerstand waardoor hij uitschiet :wink:

die pompt die krijg geen šweerstandš maar er loopt benzine in dat kleine gaatje. Als je goed naar het švulpistoolš kijkt dan zie je een groot gat waar de benzine uitkomt met daarboven een klein lucht gaatje. Als die gaatje geen lucht meer aanzuigt maar benzine dan zal de pomp stoppen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Mrtn
Car: R5GTT

Tom schreef:
Mrtn schreef:de pomp krijgt dan weerstand waardoor hij uitschiet :wink:

die pompt die krijg geen šweerstandš maar er loopt benzine in dat kleine gaatje. Als je goed naar het švulpistoolš kijkt dan zie je een groot gat waar de benzine uitkomt met daarboven een klein lucht gaatje. Als die gaatje geen lucht meer aanzuigt maar benzine dan zal de pomp stoppen
Dat bedoel ik, wist alleen niet hoe het werkte enzo en de juiste woorden waren op de grond gevallen :wink:
Mrtn = Maarten
Vos

catrinus schreef:Mijn gtt heeft er ook last van terwijl mijn rooie er nooit last van heeft gehad. Ik denk haast (weet het wel zeker) dat het de tankontluchting is. Asl ik voor 40 euro erin tank sta ik zo 5 tot 8 min te tanken. En iedereen maar denken: Zow zit zeker een grote tank onder :p
hoe is dit te verhelpen dan?
Clio 16v.....
catrinus

Denk door de ontluchting schoon te maken. Moet ik nog eens gaan doen als ik zin heb
jeroen.k

Hoe werkt dit zeggen jullie? Ik heb dit probleem namelijk ook. Is gekomen na het verwisselen van mijn tank met die van een 16v. Moest laatst 50 liter tanken, duurde ongeveer een kwartier! :(

De tank moet dus ontlucht worden als ik het goed begrijp?
catrinus

Jep klopt. Zit bij een gtt 4 ontluchtings nippels op de tanks als ik mij nu niet vergis. Die komen samen bij de vulhals, Net onder het randje van de vulhals zit de ontluchting volgens de werkplaatshandboek. Ik denk dat ik de slanger eraf haal en goed doorblaas met de compressor.
red_Turbo

bij mij is dat ding ook al verstopt. dat gaatje voor als ie overstroomt
catrinus

nope, goed lezen. In de vulhals zelf. Buiten de vulhals zit een rubber waar een gat in zit voor het morsen van de (dure) benzine. In de vulhals zelf onder het kraagje moet je ontluchting uitkomen volgens de werkplaatshandboek.
Plaats reactie