[5GTT ph2]Naar links trekken, en inhouden

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

He peoples,

Effe een tweetal vraagjes, ben bezig met het repareren van een 5 gtt ph2 van een vriendin van me.

Deze GTT trekt naar links, ik heb net het wiellager linksachter vervangen (tnx Daaf voor het stappenplan :) ), nu is het trekken naar links minder geworden (heb ik het idee) maar is nog wel aanwezig. Wat ken dat nog meer zijn dan, er is merkbare speling op de linkeraandrijf as.

Als iemand een idee heb graag..

punt twee, hij houdt heel erg in, dit is errug sporadisch. Het lijkt wel of hij verzuipt op dat moment, het verbruik van die gtt ligt ook heel erg hoog 1:8 bij normaal gebruik en god mag weten waar het ligt als je gaat blazen.

Wat kan nog meer nuttig zijn, o bij starten komt er bijna zwarte/grijze rook uit de uitlaat.

Ik dacht zelf dat met een carb. revisie setje het dan wel verholpen zou moeten zijn?

thanks alvast voor de mogelijke oplossingen
.:: TurboPowerr ::.
Abel
Über-Spammer

hey..

Onze megane trok als een gek naar rechts.

uitlijken hielp niet, lagers waren alemaal goed, remmen liepen niet aan. Wat bleek op de rechter voorband zat een remplek maw er zat een plat kantje op. Nieuwe voorbanden en hij rijd lekker recht door nu.

En dat benzine verbruik kan ook temaken hebben met de ontsteking. De vacuum vervroeger kan lek zijn.
of de ontsteking kan een beetje rot zijn. dit kun je natuurlijk simpel testen... (ff andere ontsteking 5 minuten werk)

Voor de rest zou ik het niet zo weten. misschien zijn de slangetjes rond de carb wat lek. Of zelfs de slang naar de vacuum vervroeger.

Controleer de werkelijke turbo druk ook aub. het kan zijn dat de meter te weinig aangeeft en dat de auto op 1.2 bar rond rijd.
Tino
Erelid - RvT

Abel schreef:hey..

Onze megane trok als een gek naar rechts.

uitlijken hielp niet, lagers waren alemaal goed, remmen liepen niet aan. Wat bleek op de rechter voorband zat een remplek maw er zat een plat kantje op. Nieuwe voorbanden en hij rijd lekker recht door nu.
Precies, hij is al een keer uitgelijnt maar dat hielp niet, remmen lopen ook niet aan heb ik gecheckt.

Ik heb nog een set 13" liggen thuis die gooi ik er wel effe onder, kijken of dat help.

Maar die speling op de aandrijfas (+/- 3 a 4 mm) is dat erg?
Abel schreef: En dat benzine verbruik kan ook temaken hebben met de ontsteking. De vacuum vervroeger kan lek zijn.
of de ontsteking kan een beetje rot zijn. dit kun je natuurlijk simpel testen... (ff andere ontsteking 5 minuten werk)

Voor de rest zou ik het niet zo weten. misschien zijn de slangetjes rond de carb wat lek. Of zelfs de slang naar de vacuum vervroeger.

Controleer de werkelijke turbo druk ook aub. het kan zijn dat de meter te weinig aangeeft en dat de auto op 1.2 bar rond rijd.
Je ken toch zien aan de kleur van de bougies zien wat er met het mengsel is?
Goof

Tino schreef: Je ken toch zien aan de kleur van de bougies zien wat er met het mengsel is?
Klinkt (mij) als carb.
Als ie inderdaad te veel benzine loost (verzuipt) zouden de bougies wel aardig zwart geblakerd zijn.

In mijn geval ook lang last van gehad, gezocht, ook onstekings-module vervangen, uiteindelijk was toch carb. Looste al te veel benzine bij stationair.
Revisie/schoonmaak hielp niet, uiteindelijk carb incl. grotere sproeier van Maik over genomen, rijdt nog zuiniger ook :)
Abel
Über-Spammer

speling op de aandrijf as maakt natuurlijk niet uit voor de tractie, daar door trekt hij niet naar een kant. Als de homokineet niet meer soepel loop zou hij in theorie natuurlijk daar vermogen verliezen. maar dat word wel weer gecompenceerd door de dif.

Maar vervang dat ding zo snel mogelijk... (merijn v heeft er nog wel) Als de naald lagers in de bak van de aandrijf as stuk gaan kan er ook gelijk een nieuwe bak onder...

met die bandjes van jou zal het wel over zijn denk ik.

En inderdaad de bougies moeten een bruin tintje hebben volgens mij.

Hoe zit het met de co schroef zit die er nog in?
Tino
Erelid - RvT

De CO schroef (hang me er niet aan op) maar die zit er volgens mij nog wel in.

Check ik nog wel effe..

@Merijn V : heb jij nog een linkeraandrijfas, zo ja pm mij dan effe wat die moet kosten.

Zijn er nog meer opties die we hebben over het inhouden, vieze sproeiers misschien?
gille
Contacteer:

Tino schreef:De CO schroef (hang me er niet aan op) maar die zit er volgens mij nog wel in.

Check ik nog wel effe..

@Merijn V : heb jij nog een linkeraandrijfas, zo ja pm mij dan effe wat die moet kosten.

Zijn er nog meer opties die we hebben over het inhouden, vieze sproeiers misschien?
haal carbu ff uit mekaar,das het werk nu nie.
maar ik vermoed iets van vieze sproeiers,of de vlotter dat hangt,kan ook.
maar een carburevisiesetje is nu het werk en de kost nie he
-Ray-
Contacteer:

dat inhouden heb ik ook in zekere zin gehad, bij mij hielp een carb revisie setje wel, en grotere sproeiers.

naar links trekken heb ik ook, dat komt omdat m'n sporing voor niet helemaal klopte (bij elkaar 2 cm uit het lood links en rechts). na het uitlijnen en banden wissel van voor naar achter was het nog steeds een beetje, gek hè want achter heb ik nu een paar vet schuin afgesleten rollen.
Immer wieder die verdammte Holländer
Tino
Erelid - RvT

Gelijk effe een andere vraag.

Wie heeft de specs van deze carb voor mij? of beter nog wie weet het bestelnummer voor het revisie setje?
-Ray-
Contacteer:

ik heb ergens nog een hele tekening online staan van die carb, ff zoeken ;)

bestelnummer staat ook ergens hier online, anders JL ff bellen, die heeft ze op voorraad :)
jpp_GTX

Abel schreef: Maar vervang dat ding zo snel mogelijk... (merijn v heeft er nog wel) Als de naald lagers in de bak van de aandrijf as stuk gaan kan er ook gelijk een nieuwe bak onder...

Hoe kun je dit testen of merken, mijn auto trilt nogal bij het gasgeven (hogere snelheden en bij half gas het meeste) en dat terwijl er 2 NIEUWE aandrijfassen onder zitten. Alle 4 de wielen zijn gebalanceerd, uitlijnen is ook gebeurd. Vnl. bij het gasgeven voel ik een trilling in het stuur maar ook in de auto. Hoe zit het met die lagers??????Please help me!
-Ray-
Contacteer:

Mrtn
Car: R5GTT

Over het benzineverbruik ken ik je nix nuttigs melden, kheb geen verstand van GTT's.....

Dat trekken kan verschillende oorzaken hebben;

- niet goed uitgelijnd (ken je zoeken wat je wilt, maar je zal het niet vinden, bv na een zoen met een stoeprand)

- linkerkant draait stroever als de rechterkant
- wiellagers aan de linkerzijde
- rem loopt aan (voor en/of achter)
- zachte linkerbanden (meer wrijving)
of rechts knoeperhard, samen in combinatie
-
Mrtn = Maarten
Tino
Erelid - RvT

Al de punten die je noemt die zijn het niet :D

Dat inhouden ken komen (heb ik me laten vertellen :)) door een kapot acceleratie membraampje.

Maar het naar links trekken???? BIG QUESTION MARKS
alvani

Dat trekken kan verschillende oorzaken hebben;
Wat kun je hieraan doen?

Mijn Renault 5 trekt naar rechts. Ik heb 'm al twee keer uit laten lijnen, maar hij blijft naar rechts trekken en het stuur trilt ook enorm.
Ik heb ook gemerkt dat naar rechts sturen makkelijker gaat dan naar links.
Abel
Über-Spammer

Check je banden, zie dit topic.
alvani

Ik bedoelde wat je hier aan kunt doen. Of bedoel jij dat ook? :D
Abel
Über-Spammer

check de remmen, misschien dat een schijf aan loopt.

anders moet je misschien een nieuw wiel lager monteren..

kom op man gebruik je fantasie ;)
Plaats reactie