ik zit er aan te denken een 2 blok te bouwen van mijn onderdelen en die wat te laten tunen. Maar dan wou ik voor een orginele vuldruk gaan. met een iets hogere compressie.
Wat zouden daar de effecten van zijn??
zuiniger
meer vermogen
dit zijn de voordelen.
Nadelen
eerder pingelen
wie weet meer???
effect gtt iets hogere compressie orginele druk?
nadeel: duur? Iets hogere turbodruk is gratis, dat is nou juist de hele lol van een GTT!
tja.. ik heb een omplete blok liggen in onderdelen.
dus de kosten hoef ik verder haast niet maken. Allen bij het inelkaar zetten een dunnere koppakking.
als je met een normale gtt de durk omhoog kan gooien tot 1 bar op een standaard koppakking, kan je de druk in de motor ongeblazen ook wel iets verhogen.
loopt hij iets mooier denk ik en zuipt hij onderin ook een stuk minder
dus de kosten hoef ik verder haast niet maken. Allen bij het inelkaar zetten een dunnere koppakking.
als je met een normale gtt de durk omhoog kan gooien tot 1 bar op een standaard koppakking, kan je de druk in de motor ongeblazen ook wel iets verhogen.
loopt hij iets mooier denk ik en zuipt hij onderin ook een stuk minder

Ja wat dat betreft is het misschien wel de moeite waard om eens te proberen. Ik ben hier in ieder geval eerder een voorstander van dan de omgekeerde strategie van compressie verlagen en de druk omhoog.
Skyhigh boost pressure is no guarantee for power!
Skyhigh boost pressure is no guarantee for power!
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
je moet juist een lagere compressie verhouding nemen om op hoge druk te rijden
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Rendement zou omhoog moeten gaan hé. Met een pingelsensor en een goede afstelling en 98 in de tank is het op originele druk geen probleem denk ik.
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: wo 28 aug 2002 16:22
Ten eerste: aan wat voor compressieverhouding zat je te denken?
Ten tweede: hogere compressie houdt in: meer koppel onderin, een iets sneller oppakkende turbo en kans op een iets gunstiger verbruik (zoals al is gezegd).
Afhankelijk van hoe gek je het maakt zal er inderdaad kans zijn op detonatie en een hogere bedrijfstemperatuur. Om dit op te lossen zijn een aantal dingen mogelijk: verrijken van het mengsel (met grotere sproeiers), ontsteking (indien instelbaar) iets verlaten, toepassen van een grotere intercooler, luchtfilter verbouwen voor betere aanvoer van koude lucht, waterinjectie enz. (de vraag blijft: hoe ver wil je gaan??)
Als je je compressie niet al te drastisch verhoogt denk ik dat een deel van bovengenoemde oplossingen al ruim voldoende is om de boel heel te houden.
De manier om er achter te komen: gewoon doen!
Succes
Ten tweede: hogere compressie houdt in: meer koppel onderin, een iets sneller oppakkende turbo en kans op een iets gunstiger verbruik (zoals al is gezegd).
Afhankelijk van hoe gek je het maakt zal er inderdaad kans zijn op detonatie en een hogere bedrijfstemperatuur. Om dit op te lossen zijn een aantal dingen mogelijk: verrijken van het mengsel (met grotere sproeiers), ontsteking (indien instelbaar) iets verlaten, toepassen van een grotere intercooler, luchtfilter verbouwen voor betere aanvoer van koude lucht, waterinjectie enz. (de vraag blijft: hoe ver wil je gaan??)
Als je je compressie niet al te drastisch verhoogt denk ik dat een deel van bovengenoemde oplossingen al ruim voldoende is om de boel heel te houden.
De manier om er achter te komen: gewoon doen!
Succes
Technical improvements are fantastic, spoilers nothing but plastic...
Gewoon een koppakking bestellen van 1,6 mm en proberen. Gaat hij pingelen iets verrijken en anders nog een grotere interkoeler. Of gewoon de druk om laag van je turbo, softturbo > GTST 
S
nder

S

standaard koppaking is toch 1.6?? meende ik of is dat juist 1.9?
Ik dacht aan de dunste gtt koppakking te nemen, met een gevlakte kop. dus misschien een 0.4 mm lagere verbrandings ruimte. als ik een 1.6 mm koppaking neem en een gevlakte kop.
Ik dacht aan de dunste gtt koppakking te nemen, met een gevlakte kop. dus misschien een 0.4 mm lagere verbrandings ruimte. als ik een 1.6 mm koppaking neem en een gevlakte kop.
1,8mm koppaking is orgineel. Dus als je er een neemt van 1,6mm dan scheet dat 0,2mm en dan kun je kop nog laten vlakken, maar met vlakken gaat er niet veel af hoor. Dus als je er dan mog een paar tiende af wil hebben moet je dat daar wel zeggen zodat ze dat doen. Reichhard verkoopt 1,6 mm koppakingen tisss maar dat je het weet.Abel schreef:standaard koppaking is toch 1.6?? meende ik of is dat juist 1.9?
Ik dacht aan de dunste gtt koppakking te nemen, met een gevlakte kop. dus misschien een 0.4 mm lagere verbrandings ruimte. als ik een 1.6 mm koppaking neem en een gevlakte kop.
S

cv = ( V"boven zuiger" + Vslag ) / V"boven zuiger"
S
nder
Mede mogenlijk gemaakt door Robert

S

Mede mogenlijk gemaakt door Robert

