tips versterker
-
- Moderator
- Car: MB
zo zou je het kunnen zeggen. een gepoorte of bandpass (vrij lastig zelf te maken) kist speelt meestal dieper en dat is voor je gevoel harder, bij een gesloten kist blijven de bassen meestal wat strakker maar minder diep.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ok, weet ik dat ook weer...ga dus voor een mooi "luchtgat" voor mijn constructie dan! En eens zorgen voor goede kabels van de juiste dikte. Vanmiddag ff kistje verder in elkaar lijmen/schroeven/kitten en dan op zoek naar een leuk stofje.
De kabels in de kist, kun je die gewoon door een gaatje naar buiten laten lopen of beter met zo'n rond aansluitdingetje?
De kabels in de kist, kun je die gewoon door een gaatje naar buiten laten lopen of beter met zo'n rond aansluitdingetje?
-
Bouw niet zomaar effe een bassreflex kist van hoppa, pijp erin en volgas!..
zo'n kist moet je heel precies berekenen anders knal je de woofer helemaal aan gort en klinkt het voor geen meter!
zo'n kist moet je heel precies berekenen anders knal je de woofer helemaal aan gort en klinkt het voor geen meter!
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
-
- Contacteer:
Belangrijk detail:
Gesloten kist is veel kleiner dan een gepoorte.
Ik heb een gepoorte kist, speelt erg leuk hoor, maar ik heb dus geen achterbak meer.
En dat is af en toe vrij lastig.
Ik ga er binnenkort dus 2 gesloten kisten van maken.
weer een beetje ruimte over.
Gesloten kist is veel kleiner dan een gepoorte.
Ik heb een gepoorte kist, speelt erg leuk hoor, maar ik heb dus geen achterbak meer.
En dat is af en toe vrij lastig.
Ik ga er binnenkort dus 2 gesloten kisten van maken.
weer een beetje ruimte over.