er staat ergens een grijze 16v te koop op het forum met van die veel spaaks velgen zoals van OZ. Kan dat topic alleen zo snel niet vindenErik de Bruijn schreef:ik ook niet echt maar kan er wel mee leven. Ik zou het liefst een clio16v vinden in het blauw met 16inc of 17 inc OZ - racing (16 spaaks velgen dacht ik) eronder. van die velgen die dacht ik onder de V6 clio zitten
ACT: Clio Williams Deel 1
-
- Moderator
- Car: MB
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
Zijn inderdaad wel mooie, die tweede heeft ook wel erg dikke velgen. Wel een heel naar geel randje.
De prijzen staan mij alleen wat minder aan.
De prijzen staan mij alleen wat minder aan.
-
kan wel.....heb er zelfs eentje op foto staan-Ray- schreef:maarre.... een zilvere williams???

-
hmmz mijn avataar doet het niet net als die van Ray...
Staat getund door willy dat is autosport Willy en dat is een tunings bedrijf.Jasper clio 16v schreef:wat is er getuned dan ? zou ik toch wel graag willen weten als ik een auto kochtErik de Bruijn schreef:ik heb gebeld voor die zilvere maar is gewoon een 1.8 16v(garage had zich vergist). Ik op de website gekeken staat letterlijk dat elke auto die hij verkoopt voorzien is van garantie, dus vraag aan die man hoelang er garantie op zit. Vertelt hij mij dat nou net op die auto geen garantie zit. Verder vertelde hij mij dathij getuned was, dat wilde de vorige eigenaar, een vrouw.![]()
bij hun valt onder tunen zeker enkel andere velgen...
Ro, heb je wel de gewone verdelershit van de 16v/ williams overgezet ipv megane gebeuren?
Erik,
Kijk gewoon of deze auto je aanstaat, mocht je geen gebreken vinden (wat net zo goed mogelijk is als het wel vinden van gebreken, vanaf een plaatje ken je niets zeggen over de staat van de auto
) en hij valt binnen je budget na een babbeltje met de verkoper, waarom niet???
Die dingetjes als 2 verschillende velgen zijn niet interessant als de auto voor de rest wel goed is, dan kan je dat later (
) altijd nog bekijken.
Verder nog even mocht het een 16V bak zijn en een 2.0 motor, naar mijn inzicht moet dat makkelijk kunnen, er worden altijd marges genomen door fabrikanten, die bakken kunnen altijd meer hebben.
Een merk/fabrikant kan het zich niet permiteren dat de bakken sneuvelen bij het minste of geringste
Kijk gewoon of deze auto je aanstaat, mocht je geen gebreken vinden (wat net zo goed mogelijk is als het wel vinden van gebreken, vanaf een plaatje ken je niets zeggen over de staat van de auto
Die dingetjes als 2 verschillende velgen zijn niet interessant als de auto voor de rest wel goed is, dan kan je dat later (
Verder nog even mocht het een 16V bak zijn en een 2.0 motor, naar mijn inzicht moet dat makkelijk kunnen, er worden altijd marges genomen door fabrikanten, die bakken kunnen altijd meer hebben.
Een merk/fabrikant kan het zich niet permiteren dat de bakken sneuvelen bij het minste of geringste
Mrtn = Maarten
-
Dank je wel maarten. Ga dadelijk kijken met een renault monteur en een vriend van mij met een clio RSI. Print nog even de lijst uit met de dingen waar je op letten moet. Schrijf nog even de motorcode en de bakcode en kijk of ik die terug kan vinden op de auto. Verder schrijf ik nog even al de niet-Willi dingen op.
Ik hoop hiermee toch nog wel wat van de prijs af te krijgen want anders ga ik opzoek naar een andere.
Ik hoop hiermee toch nog wel wat van de prijs af te krijgen want anders ga ik opzoek naar een andere.
-
Ik denk dat ik zo toch wel het meeste belangrijke punten heb. Als iemand nog wat aan te merken heeft hoor ik het graag.
Auto Chassisnummer Motornummer Baknummer
Williams VF1C57M F7R* JC5 014
16v VF1C57D F7P* JB3
*Staat op een aluminium plaatje Linksvoor op het blok (moeilijk zichtbaar, ZAKLAMP!!), ongeveer
ter hoogte van het midden van de auto.
Tekenen van niet- williams:
- geen willi interieur
- geen willi type plaatje
- geen willi blauwe wijzerplaten
- geen willi meegespoten blauwe spoilertje
- geen willi stoelen (standaard phase 1)
- verkeerde strip tussen de achterlichten
- blauwe stip op peilstok. Mischien ben ik de enige die het opgemerkt heeft maar ik heb tot
nu toe nog alleen maar witte stippen op een willi gezien
- geen willi ophanging
- geen willi mistlampten(moeten wit zijn)
- Geen williams velgen ook niet voor (mist gepolijst randje)
Verdere punten:
- Devil uitlaat i.p.v. Remus
- Rubber aan de bestuurszijde bij het raam zit los (lekt niet aan de binnenkant)
- Twee verschillende soorten velgen.!!!!
- Beetje roest aan de binnenkant van de motorkap
- Slang lijkt los te zitten bij de pomp.(zie foto)
Zit er APK op.????????????
Zo staat de wagen in het kenteken bestand bij de RDW :
Kenteken TSNR67
Merk RENAULT
Merkcode RENA
Typecode 9357
Model CLIO
Uitvoering 1.8 16V U9
Type beschrijving voertuig CLIO 16V U9
Bouwjaar 1992
Datum deel I 18-07-1998
Ledig gewicht 990
Bodystyle Hatchback 3-deurs
Inrichtingscode
Aantal wielen 4
Aantal aangedreven wielen 2
Cylinder inhoud 1764
KW vermogen 99
Motorcode *ONBEKEND*
Chassiscode VF1C57D0507
Brandstof BENZINE
Aantal auto's 1185 *
Looptijd 1991-1999 *
H-Base type REN 252
H-Base oms CLIO 1.8 16V. 99KW TYP.C57D MOT.F7P 5/91 3/94
H-Base verknopingen 220
Postcode 2986
Plaats RIDDERKERK
Gemeente RIDDERKERK
Provincie ZUID-HOLLAND
Dus een 1800 16V
Auto Chassisnummer Motornummer Baknummer
Williams VF1C57M F7R* JC5 014
16v VF1C57D F7P* JB3
*Staat op een aluminium plaatje Linksvoor op het blok (moeilijk zichtbaar, ZAKLAMP!!), ongeveer
ter hoogte van het midden van de auto.
Tekenen van niet- williams:
- geen willi interieur
- geen willi type plaatje
- geen willi blauwe wijzerplaten
- geen willi meegespoten blauwe spoilertje
- geen willi stoelen (standaard phase 1)
- verkeerde strip tussen de achterlichten
- blauwe stip op peilstok. Mischien ben ik de enige die het opgemerkt heeft maar ik heb tot
nu toe nog alleen maar witte stippen op een willi gezien
- geen willi ophanging
- geen willi mistlampten(moeten wit zijn)
- Geen williams velgen ook niet voor (mist gepolijst randje)
Verdere punten:
- Devil uitlaat i.p.v. Remus
- Rubber aan de bestuurszijde bij het raam zit los (lekt niet aan de binnenkant)
- Twee verschillende soorten velgen.!!!!
- Beetje roest aan de binnenkant van de motorkap
- Slang lijkt los te zitten bij de pomp.(zie foto)
Zit er APK op.????????????
Zo staat de wagen in het kenteken bestand bij de RDW :
Kenteken TSNR67
Merk RENAULT
Merkcode RENA
Typecode 9357
Model CLIO
Uitvoering 1.8 16V U9
Type beschrijving voertuig CLIO 16V U9
Bouwjaar 1992
Datum deel I 18-07-1998
Ledig gewicht 990
Bodystyle Hatchback 3-deurs
Inrichtingscode
Aantal wielen 4
Aantal aangedreven wielen 2
Cylinder inhoud 1764
KW vermogen 99
Motorcode *ONBEKEND*
Chassiscode VF1C57D0507
Brandstof BENZINE
Aantal auto's 1185 *
Looptijd 1991-1999 *
H-Base type REN 252
H-Base oms CLIO 1.8 16V. 99KW TYP.C57D MOT.F7P 5/91 3/94
H-Base verknopingen 220
Postcode 2986
Plaats RIDDERKERK
Gemeente RIDDERKERK
Provincie ZUID-HOLLAND
Dus een 1800 16V
-
Ik heb net even een proefritje erin gemaakt. Reed echt wel goed. Een vriend van mij erin gereden (heeft zelf een RSI) vond ook wel dat hij goed reed. Helaas kon de renault monteur niet mee (moest werken).
Even de motorcode gechecked, was wel effe zoeken, nou niet bepaald echt de handigste plek om het plaatje te plaatsen. Maar staat inderdaad F7R. Dus is toch een Williams motor. De bakcode kon ik niet zosnel vinden, waar zit het nummer trouwens?
Nog effe over de prijs gehad. Deed die in het begin wel moeilijk over maar na alle bovenstaande punten te hebben opgenoemd, kreeg ik er 1000Euro vanaf moet alleen wel mijn peugoet 205 inruilen(
) maar die is van 86 en staat op 215.000km dus echt veel krijg ik daar toch niet voor terug
Ga dinsdag kijken met de renault monteur en besluit dan of ik hem koop of niet.
Even de motorcode gechecked, was wel effe zoeken, nou niet bepaald echt de handigste plek om het plaatje te plaatsen. Maar staat inderdaad F7R. Dus is toch een Williams motor. De bakcode kon ik niet zosnel vinden, waar zit het nummer trouwens?
Nog effe over de prijs gehad. Deed die in het begin wel moeilijk over maar na alle bovenstaande punten te hebben opgenoemd, kreeg ik er 1000Euro vanaf moet alleen wel mijn peugoet 205 inruilen(

Ga dinsdag kijken met de renault monteur en besluit dan of ik hem koop of niet.
-
Ja ik ook , ik vond alleen de koppeling vrij zwaar gaan. is dat altijd bij een clio? En waar kan ik de bakcode vinden?
En Tom dat devil i.p.v. Remus sloeg op het feit dat hij te koop staat met een remus uitlaat, terwijl het een devilis. Ik geloof dat dat niet bepaald negatief is, maar is weer een puntje om aan te halen bij de handelaar
En Tom dat devil i.p.v. Remus sloeg op het feit dat hij te koop staat met een remus uitlaat, terwijl het een devilis. Ik geloof dat dat niet bepaald negatief is, maar is weer een puntje om aan te halen bij de handelaar
-
Kan je zien of de auto gechiptuned is?(vanwege de achterberg sticker). Kan je dat met een computer uitlezen?. Wanneer dit zo is wat scheelt dat in pk's en moet ik dan 98 gaan tanken?
Vond je de slag van 1e naar 2e versnelling kort of lang? Zou je em normaal gezien verder doortrekken? Zoja dan is het waarschijnlijk een JC5 bak anders gewoon JB3.
-
eehhh, ben een peugeot 205 gewend wanneer je daar van 1 naar 2 schakeld moet je hem bijna tegen de achterbank drukken. Dus zou het eigenlijk niet weten. Ik las eerder in dit topic dat de code boven op de bak staat, kan je dit lezen zonder de brug nodig te hebben?
Als de motor meer dan 7000 tpm kan draaien zit er een chip in.Erik de Bruijn schreef:Kan je zien of de auto gechiptuned is?(vanwege de achterberg sticker). Kan je dat met een computer uitlezen?. Wanneer dit zo is wat scheelt dat in pk's en moet ik dan 98 gaan tanken?
98 tanken is altijd aan te raden, is beter voor de motor en hier loopt hij het zuinigst op.
De code staat geslagen in een dun plaatje, dat gebogen om een hoek ligt/zit.
Als je (ongeveer) ter hoogte van het rondje recht naar beneden gaat, zou je het plaatje moeten zien/tegenkomen, ongeveer dan hè
Het zit op een bovenrand van de bak, dus niet verstopt in een gleuf ergens....
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/11_site17.JPG[/img]
succes nogmaals met kijken en we wachten met spanning af
edit: het pijltje wijst niet achter het potje, maar wijst vóór de veerpootbrug naar beneden, alleen niet optisch gezien
Als je (ongeveer) ter hoogte van het rondje recht naar beneden gaat, zou je het plaatje moeten zien/tegenkomen, ongeveer dan hè
Het zit op een bovenrand van de bak, dus niet verstopt in een gleuf ergens....
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/11_site17.JPG[/img]
succes nogmaals met kijken en we wachten met spanning af

edit: het pijltje wijst niet achter het potje, maar wijst vóór de veerpootbrug naar beneden, alleen niet optisch gezien

Laatst gewijzigd door Mrtn op za 5 apr 2003 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Mrtn = Maarten
Het makkelijkst om het verschil tussen een JB3(16V) en JC5 (Willams) bak te herkennen zijn, de JB3 gaat in 1ste versn. max +/- 70 km/h, de JC5 gaat in de 1ste versn. max +/- 80 km/h. Hiermee kan je dus makkelijkst bepalen welke bak het is.
Echt? zo snel?? dat zijn al illegale snelheden binnen bebouwde komRO 16v schreef:Het makkelijkst om het verschil tussen een JB3(16V) en JC5 (Willams) bak te herkennen zijn, de JB3 gaat in 1ste versn. max +/- 70 km/h, de JC5 gaat in de 1ste versn. max +/- 80 km/h. Hiermee kan je dus makkelijkst bepalen welke bak het is.

Mrtn = Maarten
-
Zo hard in zijn 1, ik reed wel met mijn peugeot met zijn vieren erin 60 in zijn 1 dacht dat al behoorlijk snel was maar dat was met 4 versnellingen.
Bedankt maarten zou daar dinsdag nog even naar kijken
Bedankt maarten zou daar dinsdag nog even naar kijken
Ook als de motor altijd 95 gelopen is en helemaal standaard is?RO 16v schreef:Als de motor meer dan 7000 tpm kan draaien zit er een chip in.Erik de Bruijn schreef:Kan je zien of de auto gechiptuned is?(vanwege de achterberg sticker). Kan je dat met een computer uitlezen?. Wanneer dit zo is wat scheelt dat in pk's en moet ik dan 98 gaan tanken?
98 tanken is altijd aan te raden, is beter voor de motor en hier loopt hij het zuinigst op.

Don't walk the grass... smoke it
Het hoeft niet maar is wel aan te raden, vooral als je een sportieve rijstijl hebt.oxje schreef:Ook als de motor altijd 95 gelopen is en helemaal standaard is?RO 16v schreef:Als de motor meer dan 7000 tpm kan draaien zit er een chip in.Erik de Bruijn schreef:Kan je zien of de auto gechiptuned is?(vanwege de achterberg sticker). Kan je dat met een computer uitlezen?. Wanneer dit zo is wat scheelt dat in pk's en moet ik dan 98 gaan tanken?
Soms, soms ook nietRO 16v schreef:Het hoeft niet maar is wel aan te raden, vooral als je een sportieve rijstijl hebt.oxje schreef:Ook als de motor altijd 95 gelopen is en helemaal standaard is?RO 16v schreef:Als de motor meer dan 7000 tpm kan draaien zit er een chip in.Erik de Bruijn schreef:Kan je zien of de auto gechiptuned is?(vanwege de achterberg sticker). Kan je dat met een computer uitlezen?. Wanneer dit zo is wat scheelt dat in pk's en moet ik dan 98 gaan tanken?

In den haag (waar ik dagelijks rij althans) kan je nie zo sportief rijden omdat je dan alweer een stoplicht tegenkomt of een flitspaal

Don't walk the grass... smoke it
Ik haal nu ook maar 60 km/h in z'n 1 en een top van 190 in z'n 5, maar het gaat wel akelig hard.Erik de Bruijn schreef:Zo hard in zijn 1, ik reed wel met mijn peugeot met zijn vieren erin 60 in zijn 1 dacht dat al behoorlijk snel was maar dat was met 4 versnellingen.
-
Maar weet iemand wat een acherberg chip oplevert in een 2.0 liter 16v motor.
-
Wat heb je dan veranderd Ro, de gearing in de versnellingsbak?
Alleen chip durf ik niet te zeggen, ik weet wel als je er een Devil uitlaatsysteem met spruitsuk erop heb zitten en dan in combi met de chip hij er tussen de 170 en 180 pk uit hoest.Erik de Bruijn schreef:Maar weet iemand wat een acherberg chip oplevert in een 2.0 liter 16v motor.
-
Bij de auto die ik van plan bent te gaan kopen zit inderdaad een devil uitlaat en is misschien gechiped vanwege de sticker van achterberg(die gaven zie niet zomaar weg alleen aan mensen die wat hadden laten doen). Maar 170 of 180 pk heeft die iedergeval niet, zo indrukwekkend was het ook weer niet.
-
hard optrekken is natuurlijk ook wel leuker dan een hoge topsnelheid. Ben ik toch wel benieuwd naar je tijd van 0 -100.