Oliedruksensor???? wie zegt het mij?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
canonballman

Ik ben dus bezig met de overbouw van een Laguna F3R (2 liter 8klepper) in een Renault 11.

Nu heb ik een vraag. Op de achterkant van het GTX 1700 blok zit aan de rechterkant (distributiezijde) een sensor. Op de 2 liter zit op deze plaats een plug in.

Is deze sensor voor de oliedruk?? Dwz geen aan/uit contact zoals voor het olielampje, maar een variabele weerstand voor een oliedruk METER???

-Voor het oliePEIL is ie niet, dat weet ik zeker.
-Naast het oliefilter zit ook een sensor, die is DENK IK voor het olieLAMPJE, dus weerstand 0 Ohm of oneindig.

Wie biedt uitsluitsel??

groeten Reinier
Arjen

Bij de F7P motor zit op de plek die jij beschrijft inderdaad een oliedrukcontact. Maar ik weet niet in hoeverre het onderblok van de F7P overeenkomt met de normale 1700.
Menno

die achterop 't blok is inderdaad voor de meter, die naast 't filter voor 't lampje. En voorop, helemaal onderaan zit nog een combi sensor voor olietemperatuur en niveau.
rev it like a rental
canonballman

En voorop, helemaal onderaan zit nog een combi sensor voor olietemperatuur en niveau.
Ooo??? Is die sensor (met 2 aansluitingen) in ALLE uitvoeringen geschikt voor olieTEMPERATUUR???
Dus ook op mijn F3R-etje??

O, en Menno, ik zal eens kijken naar die injectornummers van mn 25T, kwas het alweer vergeten.

groeten
Plaats reactie