[Scenic]Zwakke punten Renault Scenic

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Hoi!

Een collega van me zit er aan te denken om een Renault Scenic te kopen. Hij wil graag weten wat de zwakke punten/dingen waar je op moet letten bij een aanschaf van een Renault Scenic. Hij wil graag een dieselversie kopen.

Iemand die dit weet?
Marcel B.

Volgens mij is er doorgaans niet zoveel mis met die auto's, alleen geloof een accu onder de stoel ofzo, en toch weer die wiellagers...
Don't walk the grass... smoke it
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Accu moet gesloten zijn, omdat ie binnen in staat.
Geen normale open versie dus (zullen vaktermen voor zijn maar je vat t wel :-) ). Wordt nog wel eens vergeten bij het vervangen -> stoel beschadigt en het stinkt wat meer.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

de dti heeft problemen met de kabel boom onder de kap
en hij moet ook kjiken of er een extra looprol is gemonteerd
in de multisnaar
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

M'n collega wil het liefst een dci. Zijn daar nog aandachtspunten bij?

Alvast bedankt voor jullie reacties. :)
Peter @ Malta
Contacteer:

Ik heb zelf de 1.4 16v en daar zijn de bobines een zwak punt, maar daar heb je niet zoveel boodschap aan met een dCi.

Wel kan ik mededelen dat een drie meter lange uitschuifladder op een paar centimeter na in een Scénic past. Dat gaat je met een vijfje niet lukken. :)

- Peter
Marcel B.

Peter @ Malta schreef:Wel kan ik mededelen dat een drie meter lange uitschuifladder op een paar centimeter na in een Scénic past. Dat gaat je met een vijfje niet lukken. :)
Heej :)
Don't walk the grass... smoke it
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:M'n collega wil het liefst een dci. Zijn daar nog aandachtspunten bij?

Alvast bedankt voor jullie reacties. :)
ik bedoel dci
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Peter @ Malta
Contacteer:

Peter @ Malta schreef:Wel kan ik mededelen dat een drie meter lange uitschuifladder op een paar centimeter na in een Scénic past. Dat gaat je met een vijfje niet lukken. :)
En als je de passagierstoel omlaag draait, past hij er helemaal in. Dus als je ooit een ladder moet vervoeren, moet je even Marcels vriend aanschieten zodra hij zijn Scénic heeft. :)

- Peter
Plaats reactie