veerpootbrug als nieuw maken.
-
- Contacteer:
iemand enig idee hoe ik een alu veerpootbrug weer als nieuw kan krijgen??
-
Ja, hoe doe je dat trouwens, polijsten?
Remember te days that motorracing was dangerous, and sex was safe....
###16vee oléé oléé!!!###
###16vee oléé oléé!!!###
-
- Contacteer:
Ik doe liever zoveel mogelijk zelf!
Heb je met polijsten nog een bepaalde was nodig??
Of alleen een polijstschijf ??
Of zeg ik nu weer vreemde dingen ?
Heb je met polijsten nog een bepaalde was nodig??
Of alleen een polijstschijf ??
Of zeg ik nu weer vreemde dingen ?
OM te kunnen polijsten met het meest voorkomende huis tuin en keuken-gereedschap kun je het beste een polijst-schijf incl adapter voor op de boormachine kopen en commadant polijstpasta........ grof en fijn, ligt aan de beschadegingen 
Laten doen is erruggggg duur
P.S. niet je boormachine een uur lang achter elkaar laten draaien.. als ie iig wat erg warm wordt in je hand kun je het beste even stoppen anders lopen de tandwielen binnen de kortste keren niet meer in het vet en dan is het KAPOET boormachine, zou zonde zijn

Laten doen is erruggggg duur

P.S. niet je boormachine een uur lang achter elkaar laten draaien.. als ie iig wat erg warm wordt in je hand kun je het beste even stoppen anders lopen de tandwielen binnen de kortste keren niet meer in het vet en dan is het KAPOET boormachine, zou zonde zijn

-
- Contacteer:
Polijst schijf heb ik.
Dus alleen ff die pasta kopen.
ga ik gelijk morgen maar doen.
kan die vrijdag mooi glimmen op de meeting

Dus alleen ff die pasta kopen.
ga ik gelijk morgen maar doen.
kan die vrijdag mooi glimmen op de meeting

-
Heeft jeroentje ff mazzel dat een maat van hem een polijstbedrijf heeft, en alles voor weinig kan laten polijsten
plus zandstralen, en mijn pappie een metaalbewerkingsbedrijf heeft
Alles voor nix

Alles voor nix

-
- Contacteer:
Sommige mensen hebben ook altijd mazzel.
-
Heeft Peterje ff mazzel dat Jeroentje zegt: geef mij dat ding maar ff meeJeroen-16v schreef:Heeft jeroentje ff mazzel dat een maat van hem een polijstbedrijf heeft, en alles voor weinig kan laten polijstenplus zandstralen, en mijn pappie een metaalbewerkingsbedrijf heeft
![]()
![]()
Alles voor nix

men neme een paar rollen schuurpapier, van fijn tot heel fijn en als laatste water-proof schuurpapier. eerst haal je de verf er zo goed en zo kwaad af mer afbijt, daarna ga je schuren tot je een ons weegt en het oppervlak verfvrij is. je eindigt met water-proof schuurpapier.Johnny_r82 schreef:Ja, hoe doe je dat trouwens, polijsten?
dan neme men een tube POL polijstpasta, een doek en een paar avonden vrije tijd en je gaat je eigen het rambam polijsten.
zware klus, kost veel tijd, kracht en inspanning, maar moet jij kijken als het af is en je je haar erin kan kammen. top!!

Immer wieder die verdammte Holländer
een nieuwe kopuh 

-
Zijn dr ook van zo'n lappen die je op de boormachine aan kan sluiten? Kga t dit weekend probere!-Ray- schreef:men neme een paar rollen schuurpapier, van fijn tot heel fijn en als laatste water-proof schuurpapier. eerst haal je de verf er zo goed en zo kwaad af mer afbijt, daarna ga je schuren tot je een ons weegt en het oppervlak verfvrij is. je eindigt met water-proof schuurpapier.Johnny_r82 schreef:Ja, hoe doe je dat trouwens, polijsten?
dan neme men een tube POL polijstpasta, een doek en een paar avonden vrije tijd en je gaat je eigen het rambam polijsten.
zware klus, kost veel tijd, kracht en inspanning, maar moet jij kijken als het af is en je je haar erin kan kammen. top!!
Remember te days that motorracing was dangerous, and sex was safe....
###16vee oléé oléé!!!###
###16vee oléé oléé!!!###
koop gewoon een potje aluminium poets en dan ga je daar mee aan de slag. Eerst poetsen tot het zwart wordt en dan met een schone doek opwrijven. Glimt het ook erg goed van. (gebruik het zelf voor de traanplaat matten)
hmmm ik heb ff verkeerd gelezen 
het gaat dus om een aluminium veerpootbrug, vergeet dus nu even het stuk met dat schuurpapier, dat is alleen als je iets wil polijsten waar verf op zit (zoals een GTT stuur, wat ik zelf ook eens gedaan heb).
Nu is dus de POL polijstpasta waar ik persoonlijk bij zweer genoeg. Kan machinaal, kan met de hand.
Je kan ook een boormachine op ze kop monteren in de bankschroef en daar speciale polijstkoppen op monteren (te verkrijgen bij de bouwmarkten), maar erg handig is dat niet omdat je niet zo wendbaar bent met een veerpootbrug.
Ik denk toch lekker old-style die-hard polijsten met de hand.
Succes in ieder geval!

het gaat dus om een aluminium veerpootbrug, vergeet dus nu even het stuk met dat schuurpapier, dat is alleen als je iets wil polijsten waar verf op zit (zoals een GTT stuur, wat ik zelf ook eens gedaan heb).
Nu is dus de POL polijstpasta waar ik persoonlijk bij zweer genoeg. Kan machinaal, kan met de hand.
Je kan ook een boormachine op ze kop monteren in de bankschroef en daar speciale polijstkoppen op monteren (te verkrijgen bij de bouwmarkten), maar erg handig is dat niet omdat je niet zo wendbaar bent met een veerpootbrug.
Ik denk toch lekker old-style die-hard polijsten met de hand.
Succes in ieder geval!

Immer wieder die verdammte Holländer
-
FF een tip:
Vraag bij de gamma/praxis/bouwmarkt
om een "lammelenschijf" voor op de boor, en slijp/veeg/schuur
of hoe je het wil noemen, je alluminium kaal, daarna kun je gaan polijsten,dat scheelt je een heleboel werk!!!
Vraag bij de gamma/praxis/bouwmarkt

-
Anders moet bart, als het hem zelf niet lukt
ff contact opnemen met jeroen, datie ff langs komt om dat stukkie alu ff te laten glimmen 

anodiseren laten ben je er voor eens en altijd vanaf
en is ook in meerdere kleuren mogelijk
en is ook in meerdere kleuren mogelijk
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
idd, maar is wel duur

-
Jeroen-16v schreef:Anders moet bart, als het hem zelf niet lukt![]()
ff contact opnemen met jeroen, datie ff langs komt om dat stukkie alu ff te laten glimmen

De mijne komt deze week binnen en is geel van kleur
Pas maar op wat je zegt, dadelijk staan ze allemaal bij je in de rij

-
Altijd gezellie tog