Ik ga dus deze week een F3R uit een Laguna in een 11 GTX lepelen.
Ik kom niet echt grote problemen tegen, 1 maar.
Het probleem is als volgt:
Het uitlaatspruitstuk van de F3R (het is overigens een Spagetti van stalen buizen, niet gegoten) wijst PRECIES naar de middelste motorsteun aan de achterkant van de motor.
Velen van jullie kennen die motorsteun middenachter bij een 5 GT turbo.
Bij een 11 is deze motorsteun precies hetzelfde.
Omdat dus het uitlaatspruitstuk recht naar deze steun wijst, zijn er een paar mogelijkheden om dit op te lossen:
-behoorlijk scherpe bocht om de vlampijp NET af te buigen voor de motorsteun, dwz een vlampijp laten maken op maat
-motorsteun laten vervallen: is geen optie want dan kantelt het blok achterover
-ANDER UITLAATSPRUITSTUK
Het laatste denk ik dat de beste oplossing is.
Maar nu......
Ik wil een spagetti spruitstuk, geen gietijzeren van de standaard 1700 carb. motor.
DAAROM WIL IK VRAGEN WIE ER FOTOS HEEFT OF KAN MAKEN VAN UITLAATSPRUITSTUKKEN VAN:
RENAULT 5 GTE
CLIO RSI
RENAULT 19 1700 MPI
desnoods iemand die het spruitstuk kan beschrijven (gietijzer of stalen pijp, wijst naar onder/links/rechts).
Alvast bedankt voor jullie fotos!!
Reinier