Aloha!
Ik heb sluiting gehad in de pluskabel die van de dynamo naar de startmotor loopt. Deze heb ik vervangen, maar helaas heb ik geen oorzaak kunnen ontdekken.
Nu wilde ik de accupool weer aansluiten, maar toen kreeg ik weer sluiting. Heeft iemand enig idee hoe dit zou kunnen? De andere kabels, zijn OK. Misschien sluiting in de startmotor?
[19-16v] kortsluiting
Weet je wat het heel goed kan zijn, het boutje van de + van de dynamo zit echt heel echt dichtbij die steun ernaast, bij mij kwam hij er zelfs tegen aan toen ik alles inelkaar ging zetten, heb een nieuw busje gedraaid zodat er nu 1 mm ruimte tussen zit. Maar moet je dat maar eens nakijken.
Gr Bart
Gr Bart
Dan zal geen kortsluiting geven, bij optie 1 blijft je acculampje branden, maw, wordt niet meer opgeladen. Khad 't op de tol in zuidfrankrijk, kabelschoen gebrokenMenno schreef:check 1: dikke plus van de dynamo los, en accu weer aansluiten.
check 2: dikke plus van de startmotor los, en accu weer aansluiten.
~~'t is natuurlijk een dikke plus als je 't gevonden hebt~~

optie 2, startmotor draait niet rond.
Bij 1 wel de -pool vd accu loshalen, tenminste als je deze kabel eraf/erop zet, gaat behoorlijk vonken en je bent voor een uur het gevoel in desbetreffende arm/hand kwijt

Mrtn = Maarten
At Menno: schrijf maar ff een dikke plus voor jezelf op het bord!
Heb even alles getest zoals je hierboven beschreven hebt, en: de dynamo was fucked up. Ik heb ff een andere dynamo bij Holtrop gehaald en nu werkt alles weer
Heb even alles getest zoals je hierboven beschreven hebt, en: de dynamo was fucked up. Ik heb ff een andere dynamo bij Holtrop gehaald en nu werkt alles weer