[Clio 1.4 RT] Wat is het NU weer?????

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Ad van Haperen
Contacteer:

Ik heb een paar waken trug een andere motor in mijn clio gelegt (oude 1.4 motor van jeroen k.) omdat mijn dirstributieriem was gebroken. Nu heb ik er toen hij klaar was een week of 2 lekker in kunne rijden maar toen werd het minder toen had ik HEEL af en toe dat hij schokte en stoote. nu is dit de laatste tijd alleen steeds vaker :S (6)

wie weet wat het kan zijn?

hij loopt SOMS goed stationair (950 toeren) en soms loopt hij GAAR stationair (schommelend tussen de 500 en 1200 toeren maar ook weleens tussen de 500 en de 650.

Hij stoot, bokt en hort soms best heftig vooral als ik hem ff heb doorgetrapt en dan in een lager toeren ga rijden (rond de 2000 is het het ergst) het is bij een koude EN warme motor. Als ik dan mijn koppeling intrap en ff een flinke peut gas geef is het meetsal wel weer weg maar komt het als ik in een gelijk laag toeren blijf rijden weer trug. vooral als ik op de snelweg rijdt rond e 3500 toeren en dan inhoud tot de 2800-3000 toeren merk je het eigenlijk altijd.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? als het nu weer een duur geintje word is het dit keer ECHT DEFINITIEF voorbij met die wagen heb er nu echt HELEMAAL genoeg van! :(
Serge1916V

Dit is wel weer een klote ietsje zeg GVD
Ik weet hoe het voelt want ik heb bij mij ook al alles onder de motorkap vervangen(en ook alles wat niet onder de motorkap zit)

Dit kunnen meerdere dingen zijn.
Ontsteking: Bobine(Als het steeds erger word kan het zijn dat die spoel kapot aan het gaan is)
Bougies/bougiekabels (kan zijn dat bougiekabels 'lekken' omdat die al oud zijn ?
Lambda sensor(bij mij was dit ook een x kapot en toen liep de motor ook meestal rond de 500 - 600 toeren, en dan loopt ie ook niet soepel)

Doet ie dit alleen als ie warm is ?
Mrtn
Car: R5GTT

Kdenk niet dat Žt een computer storing is, eerder een sensortje wat vuil is en zo nu en dan slecht contact maakt. Weet alleen niet welke daarvoor verantwoordelijk kan worden gehouden. Weet iemand wie de mol is?
Mrtn = Maarten
Abel
Über-Spammer

lekke pakking ergens? bij de carb of inlaat spruitstuk?
Ad van Haperen
Contacteer:

jullie hebben niet het idee dat dit het geintje "koppakking"is ofzo want ik word er echt ZIEK van!
Paul

Brandstoffilter, kleppen, katalysator(indien aanwezig) verstopt??
jeroen.k

Zit een nieuwe goede kop op de motor, dsu kleppen lijkt me sterk.

Waar ik het al met Ad over gehad had is dat Ad de computer van zijn oude blok op mijn blok heeft gehangen. Kan het daaraan liggen? Verder weet ik het ook niet. Ik heb nooit grote problemen gehad met het blok.
Ad van Haperen
Contacteer:

jeroen.k schreef:Zit een nieuwe goede kop op de motor, dsu kleppen lijkt me sterk.

Waar ik het al met Ad over gehad had is dat Ad de computer van zijn oude blok op mijn blok heeft gehangen. Kan het daaraan liggen? Verder weet ik het ook niet. Ik heb nooit grote problemen gehad met het blok.
Ja idd weet iemand dit ik heb het renault 19 blok van jeropen er in hangen met mijn Clio kabelboom. Kan ik hieraan ook zomaar de R19 computer hangen of is de penbezetting van de zomputer ook anders dat als ik die computer eaanhang dat etr dan een aantal sensoeren in rook opgaan?
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

anders koop je een andere clio rt die van mij pa b.v.
ook rood met veel optie's 8) :p
Ad van Haperen
Contacteer:

Ik ben er achter gekomen dat als ik "sprotief" rijdt het veel erger is dan dat als ik normaal rijdt bij normaal rijgedrag heb je er alleen heel in het begin last van. maar voor de rest niet meer. maar als ik het gas dan een keer flink intrap (hoog toeren) en weer laat trug zakken dan begint de elende. iemand die door deze info miss iets precieser kan zijn?
jeroen.k

Heb je nu al eens geprobeerd de ontsteking over te hangen? Je hebt er 2 als het goed is. Dingen zijn makkelijk over te hangen, met 5 minuutjes gebeurt, als dat het is ben je gauw klaar. Als dat het niet oplost kun je iig weer iets uitsluiten... ;)
Mrtn
Car: R5GTT

Denk dan toch een lekke pakking, ergens bij je inlaatspruitstuk, monopoint, dus carb.voet. Bij xtra sportief rijden komt er xtra druk op te staan. Spuit rondom eens remmenreiniger, als ie beroerder gaat lopen zuigt ie het naar binnen.
Mrtn = Maarten
Ad van Haperen
Contacteer:

GODVER TIEVUS TERING en nog meer van die dingen die slecht zijn. ik reed vandaag in mijn wage en ineens hoor ik een veel zwaarder motorgeluid. dus ik denk he wa is da nou weer. ik sta uit kop open zie niets dus wil weer wegrijden. ik zet hem in zijn 1.... ik zet hem in zijn 1.. eey GODVER da ga nie meer ik krijg hem met geen mogelijkheid meer in zijn 1 dan maar in zijn 2 weg... motorgeluid is toch wel een stuk erger dan normaal das nie goed. weer ff weggezet en kijken niets te zien wil hem in zijn achteruit zette om weg te rijden. rijd da GARE KUTDING vooruit ik snap er echt geen drol van het lijkt wel als ik hem in zijn achteruit zet dat hij in zijn 1 staat . heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? PLEASE help me ik ben echt ten einde raad ongeveer met die tering wage nu ist mij echt genoieg geweest. dus of het moet HEEL goedkoop zijn laat hem maken en verkoop hem of breng hem naar de sloop. maar 1 ding staat vast er komt nu een 5 GTE. (iemand nog ene goeie goedkope in de aanbieding?)
Jasper16v

Ad van Haperen
Contacteer:

nee ik wil een GTE als ik een 5 koop ik ken me eigen te goed namelijk ik zal een wage nooit goed warm en koud rijden en dus is een gtt niets voor mij. maar enig idee wat de clio nou weer moeilijk doet? ik ga er vanuit dat het iets met de bak is maar wat???
Anonymous

kan het het misschien zijn dat dan die schakelstang (of hoe noem je dat) niet juist bevestigd is op de bak? Misschien dat het niet goed bevestigd is en dat dan is gaan schuiven, waardoor die afstelling niet meer klopt (zoals: achteruit=1e versnelling)

ik draag maar een suggestie aan....
Robke
Car: Lexus IS250

Ik heb precies hetzelfde gehad met m'n vorige Clio, ook een 1.4 energy.
Bij mij was de bout van de motorsteun onder de accu losgegaan, de moer was gewoon helemaal spoorloos.
Het blok lag nu dus op het subframe, vandaar dat hij meer herrie maakte in de wagen. Om dat het blok nu dus scheef lag kon ik hem ook niet in z'n 1 zetten, alleen als ik ik hem voor m'n gevoel bijna in z'n achteruit zette ging het goed.
In z'n 2 was het ook hetzelfde verhaal....

Ik denk dus dat je de motorsteun onder de accu even na moet kijken...
Anonymous

k denk jje pakking
-Ray-
Contacteer:

Hooliead schreef:nee ik wil een GTE als ik een 5 koop ik ken me eigen te goed namelijk ik zal een wage nooit goed warm en koud rijden en dus is een gtt niets voor mij. maar enig idee wat de clio nou weer moeilijk doet? ik ga er vanuit dat het iets met de bak is maar wat???
wou je met een GTE met een koude motor wel meteen de straat uit blèren dan??
Immer wieder die verdammte Holländer
Martijnberk
Contacteer:

Ik zou gewoon (weer) een ander blok erin jassen, ik weet nog een getuned 1.4 energy blok te liggen voor je. gegarandeerd goed!
jeroen.k

Sorry, maar denk niet dat een ander blok de oplossing is. Dit blok komt uit mijn oude R19 en is/was gegarandeerd goed! Nooit problemen mee gehad (behalve een verkeerd gemonteerde helicolt door verkopend garagebedrijf!) zat nog een nieuwe kop op ook dus, met nieuwe koppakking!!! Maar ja als je niet warm rijdt zou het natuurlijk kunnen dat die koppakking alweer op de straat ligt! Dan blijf je bezig natuurlijk, sorry Ad, maar ook atmosferische motoren moet je nu eenmaal warm rijden! Daar ontkom je niet aan! Ik zou of je pakking van je inlaatspruitstuk controleren (die overigens ook nieuw erop zat) en anders deze verkopen en idd een GTE terugkopen, maar denk erom dat je die ook gewoon warm moet rijden, anders gaan ze net zo hard stuk!!!
Robke
Car: Lexus IS250

robclio16V schreef:Ik heb precies hetzelfde gehad met m'n vorige Clio, ook een 1.4 energy.
Bij mij was de bout van de motorsteun onder de accu losgegaan, de moer was gewoon helemaal spoorloos.
Het blok lag nu dus op het subframe, vandaar dat hij meer herrie maakte in de wagen. Om dat het blok nu dus scheef lag kon ik hem ook niet in z'n 1 zetten, alleen als ik ik hem voor m'n gevoel bijna in z'n achteruit zette ging het goed.

Zo'n moer koste me toen trouwens iets van 5 gulden, dus als dit het inderdaad is, valt het nog wel mee. :wink:
Ad van Haperen
Contacteer:

robclio16V schreef:
robclio16V schreef:Ik heb precies hetzelfde gehad met m'n vorige Clio, ook een 1.4 energy.

Zo'n moer koste me toen trouwens iets van 5 gulden, dus als dit het inderdaad is, valt het nog wel mee. :wink:
je hebt helemaal gelijk rob het was de motorsteun onder zijn accu. maar het is inmiddels allemaal were opgelost en ik rij weer rond. maar ondanks dat ik wil nu echt een 5 gte dus mijn clio is te koop en ik ben opzoekn naar een GOEIE 5 GTE
Ad van Haperen
Contacteer:

Ok ben weer achter wa nieuws. als ik heel laag in zijn toeren rij (laten we zeggen 40 in zijn 4 dus 1400 toeren en ik zet hem inzijn vrij dan valt hij uit :( wat kan dit in hemelsnaam zijn? ik heb de computer al vervangen en mijn luchtfiltrer schoongemaakt maar dat helpte dus niet. het is echt HEEL vaag want ben woebnsdag van Breda naar Enschede gereden en op de heenweg echt NON stop schokken als de ziekte en op de trugweg helemaal NERGENS geen last van gehad. en de volgende ochtend had hij het weer ???:S ik snap er echt helemaal NIETS van wie helpt mij
Abel
Über-Spammer

lekke inlaat spruitstuk? of injector? is toch monopoint injectie?

Als je een carb zou hebben zou ik zeggen lekker cab. voet pakking
Ad van Haperen
Contacteer:

injectie ja,

zou het ook kunne omdat de kleppen niet goed gesteld zijn? heb het idee dat ik die hoor tikken
Abel
Über-Spammer

dan moet er extreem veel speling zijn.. of dat is zelfs niet waar.

In Ieder Geval Het heeft niets met de kleppen te maken.
jeroen.k

Ik zou het inlaatkanaal ff langslopen ja. Heb met mn vorige 5je een tijdje rondgereden met lekke pakking op de carb en die sloeg dan ook af. Probeer ff met remmenreiniger of je inlaatspruitstuk nergens lekt. Als die niet lekt zou ik een injector proberen te krijgen op de sloop, staan genoeg Clio's 1.4e op de sloop, dus mag geen probleem zijn.
Plaats reactie