Waar zit bij een clio 1.4 het gat waar de kabels van de motorruimte de auto binnenkomen zeg maar. Achter het dashboard neem ik aan, maar op welke plaats ongeveer en welke delen moet ik daarvoor weghalen. Heb het bovenste deel al weggehad, maar kon toen niet echt verder en had niet zo'n zin mij hele dashboard weg te halen als ik t niet eens zeker weet.
mvg Martijn
[clio]gat voor kabelboom motorruimte/dashboard
dan moet ik dus de kap die boven de ruitenwissersproeiertank (wat een woord
) zit eraf halen of niet? Kon het met het bovenste dashboarddeel niet meteen zo zien.
Deze plaats is hoger dan waar je kabel van je motorkapopener doorheen loopt of niet??

Deze plaats is hoger dan waar je kabel van je motorkapopener doorheen loopt of niet??
de plaat onder mijn stuurkolom? Zo laag komt die kabelboom dan toch niet binnen als hij ter hoogte van het wissertankje zit of wel?? bedoel je niet de bovenste kap?
heb mijn vraagbaak ff uitgeleend aan Frits, kan nu dus niet zien hoe het dashboard is opgedeeld in stukken en heb t eerder nog nooit los gehad, vandaar dat ik zo zeur...
heb mijn vraagbaak ff uitgeleend aan Frits, kan nu dus niet zien hoe het dashboard is opgedeeld in stukken en heb t eerder nog nooit los gehad, vandaar dat ik zo zeur...
klopt, maar kwam er toch niet echt uit....

tja als je zaterdag was langsgekomen had ik het je wel kunnen laten zien
er zit rechts bovenin ook nog een gat(heb ik namelijk mijn versterker kabel doorheen)
wat moet er doorheen/uit dan?
tom

er zit rechts bovenin ook nog een gat(heb ik namelijk mijn versterker kabel doorheen)
wat moet er doorheen/uit dan?
tom
mijn clio zegt pssssjjt
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
draden voor mij olietemperatuurmetertje....
Maar aan de rechterkant zeg je? Hoe hoog ongeveer? Denk/hoop dat dat makkelijker is dan het dashboard bij het stuur = links los te maken...Op welke hoogte zit dat gat wat jij bedoeld dan ongeveer??
tsja, en sorry van zaterdag....
Maar aan de rechterkant zeg je? Hoe hoog ongeveer? Denk/hoop dat dat makkelijker is dan het dashboard bij het stuur = links los te maken...Op welke hoogte zit dat gat wat jij bedoeld dan ongeveer??
tsja, en sorry van zaterdag....

-
- Moderator
- Car: MB
bij het stuur is echt super simpel. Als je net linksboven bij je koppeling kijkt dan zie je een grote plastic dop (diameter ongeveer 4cm.). Als je deze eraf trekt kijk je zo in je motorruimte
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ok...tnx...zal ff kijken...twee gaatjes in die dop boren en klaar 

peoples, ben gister ff bezig geweest....was wel een gedoe, halve dashboard eraf halen maar dan heb je ook wat. De Kabeltjes zijn getrokken door het originele gat van de kabelboom. Nu vandaag nog ff t een en ander zagen in t dashboard en solderen, metertje erin, en klaar
:D:D
Tnx alom

Tnx alom

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
@ haaz enig idee waar je dat metertje gaat plaatsen?? heb hier nog een kapot klokje liggen met behuizing mag je zo hebben. moet je alleen nog ff een week wachten.~Haas~ schreef:peoples, ben gister ff bezig geweest....was wel een gedoe, halve dashboard eraf halen maar dan heb je ook wat. De Kabeltjes zijn getrokken door het originele gat van de kabelboom. Nu vandaag nog ff t een en ander zagen in t dashboard en solderen, metertje erin, en klaar:D:D
Tnx alom
ja kan het ook zien als huur voor je vraagbaak.
Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
Laat ik nou net gister me klokkie eruit gehaald hebben.Frits schreef:@ haaz enig idee waar je dat metertje gaat plaatsen?? heb hier nog een kapot klokje liggen met behuizing mag je zo hebben. moet je alleen nog ff een week wachten.~Haas~ schreef:peoples, ben gister ff bezig geweest....was wel een gedoe, halve dashboard eraf halen maar dan heb je ook wat. De Kabeltjes zijn getrokken door het originele gat van de kabelboom. Nu vandaag nog ff t een en ander zagen in t dashboard en solderen, metertje erin, en klaar:D:D
Tnx alom
ja kan het ook zien als huur voor je vraagbaak.
Gr.Frits

en wat betreft die huur van de vraagbaak...als ik m heel en compleet terugkrijg ben ik al tevreden...maar een McFlurry met M&M's mag natuurlijk altijd

Probleem: ik heb dus mijn olietemperatuurmeter aangesloten, alleen als ik mijn sleutel omdraai klapt mijn zekering.
Het is een tempmetertje met pijlstok en gewoon klokkie en de stroom is afgetapt van de aansteker.
Eerst zat er een 15A-zekering in, die knapte, een 20A ook en een 30A ook. Het zit dus niet helemaal goed, alleen wat is er dan niet goed. Ik ben erg slecht in elektro, ik kom er zelf dan ook niet uit.
Alles is aangesloten met geisoleerde draad. Alle contactjes zijn mooi afgeplakt.
Kan het zijn dat ik de plus en min verkeerd om het aangesloten? De zwarte draad is toch plus en de gele min of niet??
nouja, wie kan er helpen...??
Het is een tempmetertje met pijlstok en gewoon klokkie en de stroom is afgetapt van de aansteker.
Eerst zat er een 15A-zekering in, die knapte, een 20A ook en een 30A ook. Het zit dus niet helemaal goed, alleen wat is er dan niet goed. Ik ben erg slecht in elektro, ik kom er zelf dan ook niet uit.
Alles is aangesloten met geisoleerde draad. Alle contactjes zijn mooi afgeplakt.
Kan het zijn dat ik de plus en min verkeerd om het aangesloten? De zwarte draad is toch plus en de gele min of niet??
nouja, wie kan er helpen...??
Verjaardagstip.....een multiemeter
Zwart en wit is meestal min
Rood is vaak constant plus
Geel is vaak de geschakelde plus, dus via je contact.
En nog een tip...ga met zekeringen niet verder dan 20A.
Anders heb je grote kans dat je draden de zekering worden en smelten en brand veroorzaken.
Overigens hebben je elektrieke ramen vaak wel 30A nodig, maar dat is ook te zien aan de dikkere draden.
Zwart en wit is meestal min
Rood is vaak constant plus
Geel is vaak de geschakelde plus, dus via je contact.
En nog een tip...ga met zekeringen niet verder dan 20A.
Anders heb je grote kans dat je draden de zekering worden en smelten en brand veroorzaken.
Overigens hebben je elektrieke ramen vaak wel 30A nodig, maar dat is ook te zien aan de dikkere draden.
tnx, daar heb ik wat aan...vanaaf nog ff rustigaan proberen.
Dan nog ff iets. De afdekkappen onder de motorkap zijn eraf geweest bij mij toen ik die kabeltjes aan het trekken was. Ik bedoel de kappen waar je krik en je ruitenwisservloeistoftankje onder zitten. Ik heb ze naar mijn idee goed vastgezet, maar toch betwijfel ik t of het nu weer helemaal goed waterdicht is. Heeft er iemand tips of dit weer mooi afdichtend te maken?
Dan nog ff iets. De afdekkappen onder de motorkap zijn eraf geweest bij mij toen ik die kabeltjes aan het trekken was. Ik bedoel de kappen waar je krik en je ruitenwisservloeistoftankje onder zitten. Ik heb ze naar mijn idee goed vastgezet, maar toch betwijfel ik t of het nu weer helemaal goed waterdicht is. Heeft er iemand tips of dit weer mooi afdichtend te maken?
-
- Moderator
- Car: MB
een flinke sliert ruitenkit eronder plakken. Let op voor je vingers want dat is echt plakzooi.
En wat de meter betreft. Die meter heeft een S+ en een S-. Alle twee deze aansluitingen hang je aan de peilstok (het kan ook zijn dat je meter alleen de S+ heeft, dan hang je de min dus gewoon aan massa). verder heeft de meter een massa nodig en een geschakelde plus (+15 stand, meestal idd gele draden), een contstante plus is d8 ik niet nodig. Tot slot heb je dan nog een massa van het lampje en een schakeldraad voor je lampje (even aftappen van klokje, dashboard schakelaar............).
Al met al heb je dus een drietal massa's (aan elkaar hangen is mischien makelijk), een S+ van je stok en een verlichtingsdraad.
was jij nou degene met HTS autotechniek ??
En wat de meter betreft. Die meter heeft een S+ en een S-. Alle twee deze aansluitingen hang je aan de peilstok (het kan ook zijn dat je meter alleen de S+ heeft, dan hang je de min dus gewoon aan massa). verder heeft de meter een massa nodig en een geschakelde plus (+15 stand, meestal idd gele draden), een contstante plus is d8 ik niet nodig. Tot slot heb je dan nog een massa van het lampje en een schakeldraad voor je lampje (even aftappen van klokje, dashboard schakelaar............).
Al met al heb je dus een drietal massa's (aan elkaar hangen is mischien makelijk), een S+ van je stok en een verlichtingsdraad.
was jij nou degene met HTS autotechniek ??

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
HTS Autotechniek here idd.....maar ja....electro....snap er echt geen hol van, maar goed, daar hebben we mensen zoals jij voor 
Metertje heeft idd vijf aansluitingen, geschak + voor het lampje en een -. Deze heb ik gewoon van mijn klokje overgenomen, dus zeg maar de dashboardverlichting.
Dan nog een gesch + en - van het lampje en een aansluiting van de peilstok. en de peilstok heeft nog een -. Tis allemaal een btje raden voor mij hoe het werkt en aangesloten moest/moet worden, want heb dat ding gekocht zonder boekje of gebruiksaanwijzing erbij....Onhandig, maar ja, de vorige eigenaar was dat ding kwijt...
Nou, ik ga ff verder met het waterdicht maken van de voorruit, want er is regen op komst de komende dagen
Als alles eindelijk gelukt is, horen jullie het wel....

Metertje heeft idd vijf aansluitingen, geschak + voor het lampje en een -. Deze heb ik gewoon van mijn klokje overgenomen, dus zeg maar de dashboardverlichting.
Dan nog een gesch + en - van het lampje en een aansluiting van de peilstok. en de peilstok heeft nog een -. Tis allemaal een btje raden voor mij hoe het werkt en aangesloten moest/moet worden, want heb dat ding gekocht zonder boekje of gebruiksaanwijzing erbij....Onhandig, maar ja, de vorige eigenaar was dat ding kwijt...

Nou, ik ga ff verder met het waterdicht maken van de voorruit, want er is regen op komst de komende dagen

Als alles eindelijk gelukt is, horen jullie het wel....
ja hoor,hij doet t....en goed ook 
Het raamrubber ook weer mooi afgekit, dus dat zit ook weer mooi dicht:D:D
Heb alleen nog een ding waar ik nix van snap. Ik ben dus bezig geweest met mijn klokje en mijn aansteker. Dit heeft wat betreft nix met het circuit van mijn aanjager te maken toch? Ik had namelijk alles weer aangesloten, zet ik de aanjager aan: pats..zekering kapot. Ik had net ervoor mijn auto gewassen, dus dacht dat het raamrubber niet goed afdichtte...Dat heb ik dus helemaal opnieuw gedaan en goed ook. Maar er was ook al niets van water te herkennen, maar voor de zekerheid dus toch opnieuw afgedicht.
Vandaag nieuwe zekeringen gehaald (had er al meerdere opgeblazen
) doe er een nieuwe GOEDE in, zet m aan...pats, weer kapot. Wat kan dit zijn?? Er zit geen vocht ofzo op de aanjager zelf en aan de bedrading heb ik nix gedaan?? Toeval zal het wel niet zijn...dus....

Het raamrubber ook weer mooi afgekit, dus dat zit ook weer mooi dicht:D:D
Heb alleen nog een ding waar ik nix van snap. Ik ben dus bezig geweest met mijn klokje en mijn aansteker. Dit heeft wat betreft nix met het circuit van mijn aanjager te maken toch? Ik had namelijk alles weer aangesloten, zet ik de aanjager aan: pats..zekering kapot. Ik had net ervoor mijn auto gewassen, dus dacht dat het raamrubber niet goed afdichtte...Dat heb ik dus helemaal opnieuw gedaan en goed ook. Maar er was ook al niets van water te herkennen, maar voor de zekerheid dus toch opnieuw afgedicht.
Vandaag nieuwe zekeringen gehaald (had er al meerdere opgeblazen

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Kijk eens of je geen uitgebrande stekker hebt of achter het paneel of onder de motorkap.
beide stekkers van de aanjager zijn een bekend probleem bij de clio.
je hebt je paneeltje van de aanjager los gehad misschien dat ie nu ergens contact maakt.
zoals gezegd gebeurt vaker. mocht het nu in je paneel zelf zitten dat je die beschadigd hebt moet je het ff melden neem ik er een mee vrijdag.
Gr.Frits
p.s. check de topics over kachelweerstanden staan deze problemen ook genoemd.
beide stekkers van de aanjager zijn een bekend probleem bij de clio.
je hebt je paneeltje van de aanjager los gehad misschien dat ie nu ergens contact maakt.
zoals gezegd gebeurt vaker. mocht het nu in je paneel zelf zitten dat je die beschadigd hebt moet je het ff melden neem ik er een mee vrijdag.
Gr.Frits
p.s. check de topics over kachelweerstanden staan deze problemen ook genoemd.
ik zal eens kijken...Neem je vrijdag mijn vraagbaak mee?? Heb m best wel nodig, zoals je merkt
En volg week anders bumpertje 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
komt goed. zal gelijk dat paneeltje ff voor je mee nemen. misshcien heb je het nodig misschien ook niet. kan het er achter nu wel dromen dus dat komt goed martijn.~Haas~ schreef:ik zal eens kijken...Neem je vrijdag mijn vraagbaak mee?? Heb m best wel nodig, zoals je merktEn volg week anders bumpertje
Gr.Frits
toppie...ennuh, zou je dat kapotte klokje ook mee willen nemen???Frits schreef:komt goed. zal gelijk dat paneeltje ff voor je mee nemen. misshcien heb je het nodig misschien ook niet. kan het er achter nu wel dromen dus dat komt goed martijn.~Haas~ schreef:ik zal eens kijken...Neem je vrijdag mijn vraagbaak mee?? Heb m best wel nodig, zoals je merktEn volg week anders bumpertje
Gr.Frits
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
tuurlijk maar ik geloof dat ie laatst is gevallen en dus in onderdelen ligt maar ik neem alles mee. ben er trouwens wel maar ook weer een beedje optijd weg want ik moet zaterdag om 06.30 weer uit bed want ik moet werken.~Haas~ schreef:toppie...ennuh, zou je dat kapotte klokje ook mee willen nemen???
Gr.Frits
Wat betreft dat klokje, t gaat me om t zwarte plaatje zeg maar. Dat plaatje wat je ziet zitten in het dashboard. Wilde eerst n klein schroefje gebruiken om het geheel vast te zetten, maar toen bleef het vanzelf al zitten, maar nu zit er dus en half gat in...niet zo mooi dus, dus als we kunnen ruilen??Frits schreef:tuurlijk maar ik geloof dat ie laatst is gevallen en dus in onderdelen ligt maar ik neem alles mee. ben er trouwens wel maar ook weer een beedje optijd weg want ik moet zaterdag om 06.30 weer uit bed want ik moet werken.~Haas~ schreef:toppie...ennuh, zou je dat kapotte klokje ook mee willen nemen???
Gr.Frits